Auto Welke wagen heb jij? Post your pics!

Focus RS, Golf R
Zelfde segment en een stuk sneller. En er zullen er nog wel zo zijn gok ik, nee ?
AWD Hot hatches zijn niet hetzelfde segment als de FWD hot hatches...

Een Golf R begint ook op 57000€. Een Type R zit op 44k€. Dat is toch echt wel een heel ander bedrag nog...
 
Ff serieus: Die gaat van 0-100 in ? 5.5 - 5.8 seconden ?
Dat zijn toch ook geen topprestaties
Ze beginnen hier over strijkplanken en ik moet serieus zijn?🤣
Topprestaties ?? tuurlijk niet het is geen supersportscar hee maar een hot hatch.
De type-r is ook niet gemaakt voor 0 tot 100 tijden(ook mede doordat het heden ten daagse nog een echte manuele handgeschakelde versnellingsbak is)
 
AWD Hot hatches zijn niet hetzelfde segment als de FWD hot hatches...

Een Golf R begint ook op 57000€. Een Type R zit op 44k€. Dat is toch echt wel een heel ander bedrag nog...
Focus RS MK2 (ook die met de strijkplank)
Eveneens een FWD en stukje sneller

Ze beginnen hier over strijkplanken en ik moet serieus zijn?🤣
Topprestaties ?? tuurlijk niet het is geen supersportscar hee maar een hot hatch.
De type-r is ook niet gemaakt voor 0 tot 100 tijden(ook mede doordat het heden ten daagse nog een echte manuele handgeschakelde versnellingsbak is)
Nee ik wou een serieuze vraag stellen.
Ik dacht dat ik fout keek bij die 5.8 sec
 
Focus RS MK2 (ook die met de strijkplank)
Eveneens een FWD en stukje sneller
Die deed dat in 5.9s ;)
Nu moet je bij manuele versnellingsbakken dat soort dingen ook met een korrel zout nemen. De i30N had bvb geen supersnelle 0-100 tijd, maar dat kwam puur omdat hij een schakelpunt had op 97km/u terwijl wagens met een langere 2e versnelling slechter rijden maar wel sneller naar 100 zullen zijn. Alles rond 6s is gewoon heel proper voor een FWD.
 
Jij weet dat zo goed v die strijkplank?? Tuurlijk want je kan die niet voorbij en ziet enkel de achterkant🙈😋
Meh

giphy.gif
 
Was Porsche dat niet sowieso al aangezien zij de grootste aandeelhouder zijn van VAG?
De Porsche holding, niet het merk ;)

Ik had niet echt anders verwacht eigenlijk, ze staan momenteel als merk wel ijzersterk. En ze staan ook al klaar voor een toekomst met EV's in tegenstelling tot de meeste concurrenten...
 
Ala je als bouwer van zo een luxeproduct, wat een Porsche toch echt is, zo een positie kan behalen dan is dat echt van buitenaardse klasse!
Het gaat hier over VW die ze voorbijsteken. Een massaproducent pur sang.
 
Terug
Bovenaan