Auto Welke wagen heb jij? Post your pics!

Het blijft wel een beetje pikken. Net 5 weken oud en 3500 km erop en dan economisch perte total. Ik heb nu terug een ix3. Deze is echter pre-LCI en zonder laser en verwarmd stuurwiel. Is wel 1 jaar oud en 14K goedkoper. Heb gekeken voor dezelfde maar er was gewoon praktisch niets te vinden.
Ik zal er wel mee kunnen leven natuurlijk maar het kriebelt enorm om binnen een jaar ofzo alsnog om te wisselen voor de LCI.
 
Enfin, wou tegen effe duidelijk laten maken dat het geen zakkenmerk is voor oude mensen maar gewoon mensen die slim met hun geld omgaan en iets deftig willen hebben.

Vooral dit.
Bij Porsche heb je de garantie dat je een deftig product koopt dat betrouwbaar is. Je kan daar perfect dagelijks mee rondrijden.
Daarbij zijn het ook zeer waardevaste wagens.
 
Dat je de wagen zoals Macan, Cayenne lelijk vind, geen probleem. Niet iedereen moet het eens zijn, maar om deze niet sportief te noemen. Dat is toch duidelijk dat je er nog nooit ingereden hebt. Ik zelf heb een Cayenne gehad en ben hier op N - ring met gaan rijden. Op lage veer zetten, sportief, en knallen. Kan je verzekeren dat je ineens vergeet dat je in een Jeep zit van meer dan 2,3ton hoor. Die Macan GTS, Cayenne GT Turbo, dat zijn raketten die zelf sportwagens zoals een M of AMG doen stilstaan. Uiteraard verschil tussen een rechte lijn en bochtenwerk, maar genoeg filmpjes op het internet die zeggen dat dit gewoon sportwagens zijn met hogere benen.
Ik vind ze niet mooier of lelijker dan andere SUV's.
Dat ze sportief kunnen rijden twijfel ik totaal niet aan, het zijn dan ook SPORTS Utility Vehicles. Het zullen echter nooit sportwagens worden imo.
 
Ik vind ze niet mooier of lelijker dan andere SUV's.
Dat ze sportief kunnen rijden twijfel ik totaal niet aan, het zijn dan ook SPORTS Utility Vehicles. Het zullen echter nooit sportwagens worden imo.
Maar datzelfde geldt voor bvb een M3. Dat is een beest op circuit etc, maar BMW maakt momenteel 1 sportwagen en dat is de Z4...
 
Maar datzelfde geldt voor bvb een M3. Dat is een beest op circuit etc, maar BMW maakt momenteel 1 sportwagen en dat is de Z4...
Goh, in theorie heb je wel gelijk, al heeft een sedan/coupe toch meer sportwagen eigenschappen dan een SUV.
Vergeet de Supra niet :unsure:
 
Maar datzelfde geldt voor bvb een M3. Dat is een beest op circuit etc, maar BMW maakt momenteel 1 sportwagen en dat is de Z4...

De Z4 reken ik nu niet onder de categorie sportwagens eerlijk gezegd. Ik snap ook niet waarom BMW geen echte sportwagen uitbrengt pur sang. De M1 is al eventjes geleden .... de Z4M was nog een leuk concept. Alez niet dat er iets verkeerd is met de huidige M line-up.
 
De Z4 reken ik nu niet onder de categorie sportwagens eerlijk gezegd. Ik snap ook niet waarom BMW geen echte sportwagen uitbrengt pur sang. De M1 is al eventjes geleden .... de Z4M was nog een leuk concept. Alez niet dat er iets verkeerd is met de huidige M line-up.
De Z4 is niet veel zwaarder dan een Boxster en heeft 40pk meer. En rijdt eigenlijk zoals je van een front-mid engine roadster zou verwachten.
 
De Z4 reken ik nu niet onder de categorie sportwagens eerlijk gezegd. Ik snap ook niet waarom BMW geen echte sportwagen uitbrengt pur sang. De M1 is al eventjes geleden .... de Z4M was nog een leuk concept. Alez niet dat er iets verkeerd is met de huidige M line-up.
Omdat ze dat niet nodig hebben om hun naaste concurrenten te vernederen. En een M3 (gts/csl/…) is echt wel een sportwagen hoor.
 
Omdat ze dat niet nodig hebben om hun naaste concurrenten te vernederen. En een M3 (gts/csl/…) is echt wel een sportwagen hoor.

Dat bedoel ik niet. Een sportwagen is van 0 ontworpen als sportwagen zonder al te veel compromissen. Een M3 bijvoorbeeld is een (ferm) aangepaste 3 serie waarvan van die laatste absoluut niet het hoofddoel is om de beste tijd op één of ander circuit te halen. Kijk bijvoorbeeld naar een Audi R8, totaal ander concept zoals bv de RS4 en RS6. Een M3 vind ik eerder een sportsedan.

Neemt niet weg dat ik verzot ben op M producten, 'k sta zelfs op de wachtlijst voor de nieuwe M5 Touring.

De Z4 is niet veel zwaarder dan een Boxster en heeft 40pk meer. En rijdt eigenlijk zoals je van een front-mid engine roadster zou verwachten.

Ach ja ... 'k ben waarschijnlijk aan't mierenneuken over termen. Maar een Z4 heb ik nooit ferm afgeveerd gevonden tov een echt M product.
 
Zo ken ik er ene met een Urus. Zit momenteel gemiddeld rond de 450€/week aan benzine.
Kan ze wel gemakkelijk missen maar zal idd toch wel 'pikken' soms.
Dat geld was eigenlijk het minste van zijn zorgen. Het was vooral irritant om elke keer te moeten gaan tanken.
En een tankstation op zijn parking plaatsen was geen optie :D .
 
Ach ja ... 'k ben waarschijnlijk aan't mierenneuken over termen. Maar een Z4 heb ik nooit ferm afgeveerd gevonden tov een echt M product.
Heb je dan al eens met een Z4 G29 of een supra gereden?
Dat zijn sportwagens, en serieus afgeveerd en echt wel ferm afgeveerd hoor.
 
Heb je dan al eens met een Z4 G29 of een supra gereden?
Dat zijn sportwagens, en serieus afgeveerd en echt wel ferm afgeveerd hoor.

Met de vorige generatie Z4 35i. Reed redelijk soft, zelfs m'n 335d reed strakker. Dan hebben ze het met de nieuwe generatie toch over een andere boeg gegooid.
 
Met de vorige generatie Z4 35i. Reed redelijk soft, zelfs m'n 335d reed strakker. Dan hebben ze het met de nieuwe generatie toch over een andere boeg gegooid.
We wijken af van het topic, maar...

Als rondetijden iets zeggen over sportiviteit:
Z4 M40i: 7:55
M2 (met 30PK meer): 7:58
M2 Competition (met 70PK meer) : 7:52
Ik denk dat genoeg zegt?

Ohja, de Z4M (die vergelijkbaar is met de E89 35i) zat op 8:15
 
We wijken af van het topic, maar...

Als rondetijden iets zeggen over sportiviteit:
Z4 M40i: 7:55
M2 (met 30PK meer): 7:58
M2 Competition (met 70PK meer) : 7:52
Ik denk dat genoeg zegt?

Ohja, de Z4M (die vergelijkbaar is met de E89 35i) zat op 8:15
Civic Type R: 7:43 🤔
 
Terug
Bovenaan