Auto Welke wagen heb jij? Post your pics!

Ge hebt wel ne luide Dyson seg :p

Het valt me altijd op hoeveel "sportsedans" er verkocht worden tov echte sportwagens. Het is nu niet dat al die M's, AMG's en RS'en zo goedkoop zijn, maar toch rijden er daar zoveel meer van rond. Die Ferrari blijft imo wel iets speciaal hebben.

Zou dat vooral niet komen door het gebruiksgemak? De meeste die ik ken die een M ofzo hebben, gebruiken die ook wel vaker voor dagdagelijks verkeer.

Iemand met bv een Lotus zal dat eerder een fun auto zijn. Die zal daarnaast nog een andere auto hebben.

Dan spreek je over andere budgetten.
 
Zou dat vooral niet komen door het gebruiksgemak? De meeste die ik ken die een M ofzo hebben, gebruiken die ook wel vaker voor dagdagelijks verkeer.

Iemand met bv een Lotus zal dat eerder een fun auto zijn. Die zal daarnaast nog een andere auto hebben.

Dan spreek je over andere budgetten.
Maar zouden die C63's etc zo vaak als daily gebruikt worden?
Hier op het forum (of het vorige 9Lives) zitten ondertussen toch minstens 5 users met een Lotus ook, en daarvoor heb je toch een kleiner budget nodig dan voor pakweg een RS6 hoor :p
 
De mensen die ik ken die een RS of AMG of M hebben, gebruiken die eerder als tweede wagen - dat zijn vaak zaakvoerders die heel veel km's doen en dat dus niet met dergelijke wagen doen. Maar bon, ik spreek hier over drie mensen ofzo.
 
Omdat suv niks voor een sportwagen merk is, nu moeten alle merken dat ineens hebben zoals Lotus, Vind persoonlijk een Caynne of Macan ook een belachelijk lelijke auto, sommige vinden alleen een 911 een echte Porsche, maar die mening deel ik niet een Boxster ofzo vind ik ook hele leuke wagen.
Ik weet niet of je al eens met een macan of een cayenne gereden hebt?
Maar voor een SUV te zijn zitten die echt wel in het sportieve deel van het spectrum.

En Porsche is al veel langer een luxemerk dan dat het een zuiver sportwagenmerk is. Hun omzet op vlak van SUV’s overstijgt ook gewoon hun omzet qua sportwagens.
Mensen willen een luxe en sportief rijdende SUV, er is een markt voor. Waarom zou Porsche dan niet voldoen aan die vraag?
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of je al eens met een macan of een cayenne gereden hebt?
Maar voor een SUV te zijn zitten die Roxy echt wel in het sportieve deel van het spectrum.

En Porsche is al veel langer een luxemerk dan dat het een zuiver sportwagenmerk is. Hun omzet op vlak van SUV’s overstijgt ook gewoon hun omzet qua sportwagens.
Mensen willen een luxe en sportief rijdende SUV, er is een markt voor. Waarom zou Porsche dan niet voldoen aan die vraag?
Porsche is sinds de Panamera (en eigenlijk ervoor ook al, een deel van het 911-gamma is ook eerder luxueus dan sportief) veel meer naar een luxemerk dan naar een sportwagenmerk gegroeid. Niks mis mee, want zonder de Cayenne, Macan, Panamera en Taycan was er al lang geen 911 meer geweest.
En in vrijwel elk van de segmenten waarin ze actief zijn, leveren ze topwagens af, en (buiten de diesel Macan imo) zijn zelfs de SUV's sportief.

Ik heb er eigenlijk geen enkel probleem mee als een merk een "massaproduct" uitbrengt om ervoor te zorgen dat de rest ook gefinancierd kan worden. In het geval van Lotus was het letterlijk kiezen tussen faillissement of een EV-SUV uitbrengen he.

Anderzijds zijn er ook luxemerken die goede sportwagens durven afleveren he. Ik denk dat de meesten hier niet kwaad zouden worden als er plots een Z8, R8, AMG GT, ... voor hun deur staat. Imo ben je in het huidige klimaat beter af met model per model te bekijken ipv alle modellen van een merk over 1 kam proberen te scheren. Enkel Caterham en Morgan leveren nog exact dezelfde modellen als 30 jaar geleden ofzo :p
 
Maar zouden die C63's etc zo vaak als daily gebruikt worden?
Hier op het forum (of het vorige 9Lives) zitten ondertussen toch minstens 5 users met een Lotus ook, en daarvoor heb je toch een kleiner budget nodig dan voor pakweg een RS6 hoor :p
Echt als daily is te zien. Ik ken er wel wat die een M3/M5 hebben en die echt als daily gebruiken. Maar dat zijn dan ook niet echt mensen die kilometers per jaar vreten.
Ik gebruik mijn M2 ook als daily (is nu geen sedan).

Een Lotus zou ik nu niet graag als daily gebruiken. Dat zou ik kopen puur als fun auto. Dus daarnaast zou ik dan nog een leuke daily willen hebben (moet dan geen M/AMG/RS te zijn, maar ook geen 320d).

Als ik bv een Lotus zou kopen en daarnaast een “simpele” auto. Dan zou ik liever dat geld in een M2/M3 steken en hou je nog extra over.
Koop ik een Lotus en daarnaast een leuke daily, dan spreek je al over een ander budget.
 
Echt als daily is te zien. Ik ken er wel wat die een M3/M5 hebben en die echt als daily gebruiken. Maar dat zijn dan ook niet echt mensen die kilometers per jaar vreten.
Ik gebruik mijn M2 ook als daily (is nu geen sedan).

Een Lotus zou ik nu niet graag als daily gebruiken. Dat zou ik kopen puur als fun auto. Dus daarnaast zou ik dan nog een leuke daily willen hebben (moet dan geen M/AMG/RS te zijn, maar ook geen 320d).

Als ik bv een Lotus zou kopen en daarnaast een “simpele” auto. Dan zou ik liever dat geld in een M2/M3 steken en hou je nog extra over.
Koop ik een Lotus en daarnaast een leuke daily, dan spreek je al over een ander budget.
Dat zal dan toch persoonsafhankelijk zijn :p Want is bij mij net omgekeerd.
Neem nu een M3, dat zit rond de 100k nieuwprijs.

Dan zou ik zelf liever bvb een Alpine A110S en een Skoda Superb hebben (om een voorbeeld te geven, Lotus verkoopt geen Elises meer...).
Of mijn geval, de iX3 en de Boxster, zou ik ook kunnen vervangen door een Taycan ofzo. Maar thanks but no thanks hoor.
 
Ik ben ondertussen al wat ouder met mijn 43 jaar en vroeger was ik zot van elke nieuwe sportwagen die uitkwam. Die tijd ligt nu al even achter mij en ik kijk meer en meer terug naar oudere auto's. Het zoveelste bericht van één of andere superkar met +1.000 elektrische pk's doet mij echt volledig niets meer. De ultieme BMW ///M is nu een gigantische lelijke S.U.V. omdat dat waarschijnlijk het makkelijkste is om de batterijen weg te krijgen. Zitten mensen tegenwoordig hier echt op te wachten? Nee ... ik pas.

Maar het is logisch dat merken zoals BMW, Porsche, Lamborghini, etc. hun roots verloochenen want uiteindelijk zijn het commerciële bedrijven die moeten overleven in een wereld vol met tig regeltjes. De uitstoot wordt met een vergrootglas bekeken of het moet allemaal elektrisch zijn, tegenwoordig mag een sportuitlaat ook al geen geluid maken en wat was het laatste wetvoorstel van Groen? Een auto mag niet meer dan 2 uitlaten hebben?

Enfin ... ik ben nu bezig mijn Porsche 911 (997) Carrera S van 2005 terug rijklaar aan't maken als 2e wagen. Ik heb die gekocht op m'n 30ste verjaardag, dus het heeft veel emotionele waarde, maar voor mij is dat nog een echte rijdersauto met bakken emotie. De motor ligt op de "verkeerde" plaats en dat voel je bij elke bocht je neemt. De auto is handgeschakeld met een zware koppeling en waar de handbak zijn kuren soms heeft als em koud staat. De motor is nog één van de laatste atmosferische Porsche's (met uitzondering van de GT3) en de sportuitlaat laat die flat 6 zo lekker en luid roffelen. En dat is de emotie dat ik zoek in een auto, en 't kan me niet schelen dat nieuwere auto's sneller gaan naar de 100 of er beter uitzien op papier. Moest ik het budget hebben kocht ik er mij nog een luchtgekoelde 964 of een 993 bij.

Ik ben ervan overtuigd dat de meest recente 911's bijzonder efficiënt zullen rijden. Alle "quirks" van een 911 zullen wel helemaal weggewerkt zijn zodat elke C.E.O. of meneer de dokter (of z'n vrouw) er veilig en comfortabel mee kan rondsnorren als statussymbool. Maar het interesseert me niet meer. Ieder zijn keuze.

Nu het leuke is dat je die keuze hebt. Er is een hele geschiedenis van auto's om te verkennen op de tweedehands markt. Je zult je wel moeten verdiepen in de problemen en valkuilen van dergelijke auto, en het zal je ook wel wat kosten aan zaken die moeten opgelapt of gereviseerd worden, maar imho krijg je daar zoveel voor terug wat hedendaagse wagens je bijna niet meer kunnen geven.

Hopelijk kunnen we daar nog van genieten na 2035 ...

Enfin, genoeg gezaag als oude knar. ;)
 
Dat zal dan toch persoonsafhankelijk zijn :p Want is bij mij net omgekeerd.
Neem nu een M3, dat zit rond de 100k nieuwprijs.

Dan zou ik zelf liever bvb een Alpine A110S en een Skoda Superb hebben (om een voorbeeld te geven, Lotus verkoopt geen Elises meer...).
Of mijn geval, de iX3 en de Boxster, zou ik ook kunnen vervangen door een Taycan ofzo. Maar thanks but no thanks hoor.
In geval van alpine en Skoda, zou ik niet doen bv. Dus dat is inderdaad persoonsgebonden. :)
Pakt een M2 en een Skoda dat nog wel.

Maar ik uw geval zou ik het ook zo doen. BMW ix3 en boxster. Alleen andere modellen. :p Maar dan spreken we ook al over een aardig bedrag.
 
Dat is het plan bij ons ook. Vaste elektrische wagen en dan fun cabrio wagen voor de vrouw. Niets zot. Jong tweedehands z4 m40i of Porsche boxter. Vind je al voor zo'n 50k. Aller, plan voor binnen een jaar of 5 🤣
 
Dat is het plan bij ons ook. Vaste elektrische wagen en dan fun cabrio wagen voor de vrouw. Niets zot. Jong tweedehands z4 m40i of Porsche boxter. Vind je al voor zo'n 50k. Aller, plan voor binnen een jaar of 5 🤣
"voor de vrouw" jaja :p

Z4 M40i hier trouwens ook overwogen, want was toch wel een pak goedkoper (nieuwprijs 10k goedkoper dan de tweedehandsprijs van Boxster). Goeie auto maar rijdt meer als een "gewone" auto dan de Porsche, wel leuk geluid.

Een 718 Boxster ga je wel niet voor 50k vinden trouwens ;). Binnen 5 jaar ga je wel geen jonge 2e hands Boxster vinden, gezien dat model er uit gaat voor een EV versie.
 
Ja hoor, voor vrouwlief. Ik ben niet zo voor cabrio😛

Op autoscout24 Duitsland vind ik toch Boxster voor 50 a 55k van bj 2015-2016.
 
Toch wel soms meningen dat ik hier zie verschijnen over het merk Porsche waar ik toch mijn wenkbrauwen voor optrek hoor. Volgens mij no offense toch wegens ervaring (niks mis mee he mannen)

Dat je de wagen zoals Macan, Cayenne lelijk vind, geen probleem. Niet iedereen moet het eens zijn, maar om deze niet sportief te noemen. Dat is toch duidelijk dat je er nog nooit ingereden hebt. Ik zelf heb een Cayenne gehad en ben hier op N - ring met gaan rijden. Op lage veer zetten, sportief, en knallen. Kan je verzekeren dat je ineens vergeet dat je in een Jeep zit van meer dan 2,3ton hoor. Die Macan GTS, Cayenne GT Turbo, dat zijn raketten die zelf sportwagens zoals een M of AMG doen stilstaan. Uiteraard verschil tussen een rechte lijn en bochtenwerk, maar genoeg filmpjes op het internet die zeggen dat dit gewoon sportwagens zijn met hogere benen.

Porsche is en blijft een sportwagen merk maar zet vooral zijn toets op performance en comfort, en zeg maar wat je wilt, op het einde willen we dat allemaal. Bepaalde types willen met hun lamborghini "3000km" gaan rijden om daarna de grote jan nog uit te hangen in Marbella en dan een week in bed te liggen om te bekomen, maar de meeste willen met hun sportwagen in comfort, afwisselend met sportief gedrag dit doen. (zie een 911 of AMG GT of whatever).

Porsche is op dat gebied gewoon slim gaan spelen en hebben een divers gamma uitgewerkt. Wil je hardcore spelen, pak een GT3. Heb je de centen daar niet voor (of wil je er elke dag met rijden zonder een verschot in uwe rug, )pak een GTS. Wil je elke dag rijden, maar in high-end zitten en de eerste zijn aan de lichten, pak een Turbo enzovoort. (heb je een gezin maar wil je sportieve wagen, pak een cayenne of panamera)

Niet alleen dat, het is gewoon een kwalitatief merk. Ik heb op die rit NUL problemen gehad. Begon het te regenen, hoppa tijdens het rijden dakje dicht en we zijn weg. Die lambo's stilstaan in de regen, en dan dak pas toe. Die Ferrari heeft 3 keer geprobeerd zijn dak dicht te doen! 1ste keer ging het tot in de helft, 2de keer bleeft het gedeelte vasthangen en de 3de ging het. Bij de derde moest de vrouw met een zeemvel water uit de zetels opkuizen omdat dit blijkbaar typisch is.

Enfin, wou tegen effe duidelijk laten maken dat het geen zakkenmerk is voor oude mensen maar gewoon mensen die slim met hun geld omgaan en iets deftig willen hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ja hoor, voor vrouwlief. Ik ben niet zo voor cabrio😛

Op autoscout24 Duitsland vind ik toch Boxster voor 50 a 55k van bj 2015-2016.
Aha, maar dan zit je met een 981 (niks mis mee trouwens) en zit je toch een heel pak lager qua performance en in verhouding hogere verkeersbelasting. Ik kan u wel vertellen dat het écht een onderzoek is om het juiste model/bouwjaar/... uit te zoeken met al de veranderingen in wetgevingen en modellen die door elkaar zijn gelopen in die periode.
Ik heb bvb iets van 2000€ BIV betaald en 700€ VB. Een Boxster S uit 2020 (met in essentie dezelfde motor, maar dus 1.5 jaar later gebouwd) zit op 5500€ BIV en 800€ VB.
 
Niet alleen dat, het is gewoon een kwalitatief merk. Ik heb op die rit NUL problemen gehad. Begon het te regenen, hoppa tijdens het rijden dakje dicht en we zijn weg. Die lambo's stilstaan in de regen, en dan dak pas toe. Die Ferrari heeft 3 keer geprobeerd zijn dak dicht te doen! 1ste keer ging het tot in de helft, 2de keer bleeft het gedeelte vasthangen en de 3de ging het. Bij de derde moest de vrouw met een zeemvel water uit de zetels opkuizen omdat dit blijkbaar typisch is.

Ik heb in een ver verleden fotograaf geweest bij de VLN races op de Nurburgring. De Lamborghini's en de heel sporadische Ferrari moest je fotograferen in de eerste rondes, of je had ze niet op foto. BMW en Porsche waren toen de merken die heersten en waarvan je zo goed als zeker was dat ze het haalden op 't einde.

't is toen dat m'n liefde voor de 911 is begonnen, want ervoor vond ik dat ne mottige kever.
 
De mensen die ik ken die een RS of AMG of M hebben, gebruiken die eerder als tweede wagen - dat zijn vaak zaakvoerders die heel veel km's doen en dat dus niet met dergelijke wagen doen. Maar bon, ik spreek hier over drie mensen ofzo.
Ik ken er een paar die dat net wel als hun hoofdwagen gebruiken.
Zelfs ene die met de M5 +70k per jaar rijdt. De E60 heeft het wel niet lang uitgehouden, elke 350km naar het tankstation moeten was er wat te veel aan :p.
De F80 daarentegen doet na al die jaren nog steeds dienst.
 
Ik ken er een paar die dat net wel als hun hoofdwagen gebruiken.
Zelfs ene die met de M5 +70k per jaar rijdt. De E60 heeft het wel niet lang uitgehouden, elke 350km naar het tankstation moeten was er wat te veel aan :p.
De F80 daarentegen doet na al die jaren nog steeds dienst.
stel u voor, om de 2 dagen moeten tanken. Ook al ligt die mens wrs niet wakker van het geld, elke 2 dagen 150 euro zien verdwijnen is toch voor niemand prettig.
 
Zo ken ik er ene met een Urus. Zit momenteel gemiddeld rond de 450€/week aan benzine.
Kan ze wel gemakkelijk missen maar zal idd toch wel 'pikken' soms.
 
In other news, mijn nieuwe ix3 dat total loss werd verklaard en eigenlijk niet meer van mij is maar waarvan ik het nog in de app heb zitten, staat met de motorklep open in Duitsland :rofl:Misschien moet ik hem contacteren en vragen hoeveel hij er voor wil :scream: Want ik zie tot op de meter waar hij geparkeerd staat. Met remote view zie ik zelfs de omgeving maar spiegels gaan dan open als ze dicht zijn, dus best even wachten daarmee.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan