Welke verzekeringen raad jij aan?

Welke verzekeringen heb je zelf?


  • Totaal aantal stemmers
    197
Interessant. Waarschijnlijk zelf (opnieuw) orthodontie nodig als 18+. Huidige hospitalisatieverzekering dekt geen dental, en Dental Up van Helan, mijn huidig ziekenfonds) ziet er niet zo top uit. Iemand aanraders?
Misvatting dat de tandverzekering ervoor dient om er winst uit te halen, dit is tegenwoordig niet meer zo gemakkelijk... Buiten de inderdaad "niet zo top" producten van de ziekenfonds heb je nog weinig opties, zelfs bij DKV dekt het tandproduct geen orthodontie meer vanaf 21j, tenzij orthodontie vanwege een ongeval...

Vrees dus dat het of ziekenfonds is oftewel gewoon zelf betalen.
 
Ik heb op 5 jaar tijd +-1500€ betaald (dentaplan). Ik heb in totaal 1300€ teruggekregen. (Waarvan 1100€ in 1 jaar toen ik het echt nodig had).
Winst maak je er dus zelden mee. Maar de gemoedrust telt ook.

Vanaf volgend jaar heb ik via de werkgever een tandverzekering dus het verlies blijft 200€ op 5 jaar tijd. ;)
 
Mijn DKV hospitalisatieverzekering is toegekomen, met inflatie zitten we nu aan een kleine €600. Ik denk dat de limiet bereikt is. Welke ziekteverzekering raden jullie mij aan? Zou ik niet gewoon een basis ziekteverzekering nemen bij de lokale ziekenkas hier?

Ik heb geen nood aan iets speciaals zoals ogen & oren, zwangerschap, tanden, kinderen, ...
 
Mijn autoverzekering moet vernieuwd worden. Mijn auto is van 01/2015.
Ik heb nog nooit een ongeval gehad waarbij ik in fout was (ondanks dat ik vroeger jarenlang 40k km per jaar deed) en volgens KBC zou ik onder bonus malus 0 zitten (dat hebben ze mij enkele jaren geleden gemeld. Een soort jokersysteem of zoiets)
Ik heb sinds 6 jaar geen bedrijfswagen meer, dus volg het nu wel wat op. Maar bij de vraag voor een mini omnium deed KBC mij steeds een voorstel dat amper lager lag dan een full omnium. Hierdoor dus altijd bij een full omnium gebleven. Maar als ik nog even zo doorga, heb ik bijna de volledige waarde van mijn auto aan verzekering betaald. Dat kan volgens mij niet de bedoeling zijn.
Door bepaalde veranderingen is het dus inmiddels al enkele jaren een privé wagen (daarom ook geen nieuwe meer elke 4 jaar ;)) en doe ik minder dan 10k km per jaar.
Er zijn zoveel mogelijke verzekeraars en doordat de ene verzekeraar bepaalde zaken als optie zet terwijl dit bij een andere inclusief is, is het moeilijk vergelijken. Ik heb ook nooit een andere verzekering gehad dan KBC.
Welke autoverzekering hebben jullie?
Waar kan ik best eens informeren/offerte opvragen?
 
Mijn autoverzekering moet vernieuwd worden. Mijn auto is van 01/2015.
Ik heb nog nooit een ongeval gehad waarbij ik in fout was (ondanks dat ik vroeger jarenlang 40k km per jaar deed) en volgens KBC zou ik onder bonus malus 0 zitten (dat hebben ze mij enkele jaren geleden gemeld. Een soort jokersysteem of zoiets)
Ik heb sinds 6 jaar geen bedrijfswagen meer, dus volg het nu wel wat op. Maar bij de vraag voor een mini omnium deed KBC mij steeds een voorstel dat amper lager lag dan een full omnium. Hierdoor dus altijd bij een full omnium gebleven. Maar als ik nog even zo doorga, heb ik bijna de volledige waarde van mijn auto aan verzekering betaald. Dat kan volgens mij niet de bedoeling zijn.
Door bepaalde veranderingen is het dus inmiddels al enkele jaren een privé wagen (daarom ook geen nieuwe meer elke 4 jaar ;)) en doe ik minder dan 10k km per jaar.
Er zijn zoveel mogelijke verzekeraars en doordat de ene verzekeraar bepaalde zaken als optie zet terwijl dit bij een andere inclusief is, is het moeilijk vergelijken. Ik heb ook nooit een andere verzekering gehad dan KBC.
Welke autoverzekering hebben jullie?
Waar kan ik best eens informeren/offerte opvragen?
Als je echt weinig kilometers doet zou Corona Direct er wel eens als winnaar uit kunnen komen.
Mijn vriendin haar wagen (~4.000km/jaar gok ik) staat al jaren bij Corona. We zijn al een aantal keer bij de makelaar gepasseerd de laatste jaren (ABR nieuwbouw, brandverzekering...) en elke keer proberen ze van die autoverzekering te scoren. Als je nog maar het woord Corona vermeld zie je ze helemaal ineen krimpen :tongue:

Maar vergelijken kan idd geen kwaad. Afhankelijk van waar je met eventuele andere verzekeringen zit (brand/inboedel, familial...) kan het interessant zijn van u auto bij dezelfde maatschappij te zetten/houden. In sommige gevallen wordt je dan als totaalklant gezien en krijg je mogelijks een aantal leuke voordelen (geen franchise meer oid bv) die mogelijks de balans kunnen doen overhellen in een bepaalde richting.
 
Als je echt weinig kilometers doet zou Corona Direct er wel eens als winnaar uit kunnen komen.
Mijn vriendin haar wagen (~4.000km/jaar gok ik) staat al jaren bij Corona.
Heb je ze al nodig gehad? Hoe was de ervaring toen?
 
Heb je ze al nodig gehad? Hoe was de ervaring toen?
Niet dat ik weet. Je hebt natuurlijk geen makkelaar om de hoek... dat is waar.

Maar in plaats van hier 1 random stukje info te dumpen zou je beter het volledige plaatje laten zien.
Nu heb ik uit nieuwsgierigheid even gezocht naar een aantal concurrenten:
* https://nl.trustpilot.com/review/aginsurance.be
* https://nl.trustpilot.com/review/www.ethias.be
* https://nl.trustpilot.com/review/www.axa.be

Komen die der effe een PAK beter uit zeg! :sarcastic:
 
Stuur gerust een PB als je een marktstudie wil van 5-6 verzekeraars. (Dan zou ik wel een kopie nodig hebben van de KBC polis)
 
Niet dat ik weet. Je hebt natuurlijk geen makkelaar om de hoek... dat is waar.

Maar in plaats van hier 1 random stukje info te dumpen zou je beter het volledige plaatje laten zien.
Nu heb ik uit nieuwsgierigheid even gezocht naar een aantal concurrenten:
* https://nl.trustpilot.com/review/aginsurance.be
* https://nl.trustpilot.com/review/www.ethias.be
* https://nl.trustpilot.com/review/www.axa.be

Komen die der effe een PAK beter uit zeg! :sarcastic:
Hier ook gewoon Corona Direct (of nu Belfius Direct). Had ook op voorhand wat op Trustpilot gezien, maar zoals je hier aangeeft zijn die negatieve scores er voor elke verzekering. Mensen zijn sowieso niet echt geneigd om positieve ervaringen te delen over verzekeringen, aangezien ze verzekeringen altijd te duur vinden en vinden dat ze te weinig doen wanneer ze iets moeten doen (is ook mijn mening). Maar als er iets fout loopt zullen ze uiteraard wel geneigd zijn om een review te plaatsen zodat ze hun frustraties kwijt kunnen geraken. Lijkt me logisch.

De prijs zit alleszins goed en klant worden liep ook heel vlot. Voor de rest kan ik nog geen ervaringen delen.

Voor autoverzekeringen best independer.be gebruiken. Zie je direct welke de goedkoopste verzekering is voor jouw situatie.
 
Hier ook gewoon Corona Direct (of nu Belfius Direct). Had ook op voorhand wat op Trustpilot gezien, maar zoals je hier aangeeft zijn die negatieve scores er voor elke verzekering. Mensen zijn sowieso niet echt geneigd om positieve ervaringen te delen over verzekeringen, aangezien ze verzekeringen altijd te duur vinden en vinden dat ze te weinig doen wanneer ze iets moeten doen (is ook mijn mening). Maar als er iets fout loopt zullen ze uiteraard wel geneigd zijn om een review te plaatsen zodat ze hun frustraties kwijt kunnen geraken. Lijkt me logisch.

De prijs zit alleszins goed en klant worden liep ook heel vlot. Voor de rest kan ik nog geen ervaringen delen.

Voor autoverzekeringen best independer.be gebruiken. Zie je direct welke de goedkoopste verzekering is voor jouw situatie.
Ge moet wa chance hebben... sommige dingen zijn op 1, 2, 3 geregeld terwijl andere zaken vrij vlot geregeld geraken. De verzekering van de wielerbond liep/loopt bv ook via Ethias en toen ik daar contact mee opnam na een aanrijding werd ik daar gewoon wandelen gestuurd met een droge "das voor u familial". Ja hallo... wat heb ik dan aan die verzekering? :unsure: In dat kader is een totaalpakket bij 1 goede makkelaar niet verkeerd, al was het maar om van de miserie af te zijn.

En inderdaad: weinig mensen gaan online vertellen hoe fantastisch het is dat firma's het werk doen waarvoor ze betaald worden... als het niet goed is zal je het veel sneller horen.

Ik heb mijn eigen autoverzekering recent wel zelf nodig gehad (overigens zeer contrasterende scores :unsure: )
Dat was ook alles behalve een smooth ride, ge moet overal zelf achter zitten. Het feit dat daar met fleet beheerder en leasingmaatschappij nog 2 lagen extra tussen zaten zal natuurlijk niet geholpen hebben aan de complexiteit van dat hele verhaal maar toch. Service is overal een aflopend verhaal vrees ik, je moet overal (meerdere keren) zelf achter zitten of het komt niet in orde... maar het kan nog altijd erger (looking at you Telecom bedrijven).
 
Aansluitend bij dit topic: ik kan via mijn werkgever zowel een basis- als een uitgebreide hospitalisatieverzekering bekomen...
De basis is "gratis" (werkgever dekt de € 50 kost), de uitgebreide slaat volgend jaar op van € 140 naar € 240 aanvullende premie, zelf te betalen.

Is het dat waard louter voor een éénpersoonskamer? Ik denk dan van niet, maar is er iets wat ik over het hoofd zou kunnen zien?
 
Zag niet direct een geschikt topic, maar heb afgelopen week een waterlek gehad door een kraan achter het wasmachine die stukgesprongen is. Gevolg is dat de plinten opgeblazen zijn en de onderkant van de binnendeur.

Nu, voor die plinten en deuren heb ik een offerte van een schrijnwerker. Dus deze wil ik aan de brandverzekering aangeven.

Maar de herstelling zelf, die heb ik volledig zelf gedaan, nu vraag ik mij af: zijn de kosten daarvan eigenlijk ook aan te geven bij de verzekering of niet? Het nieuwe kraan- en leidingwerk heeft me toch een €150 aan stukken gekost.
 
Zag niet direct een geschikt topic, maar heb afgelopen week een waterlek gehad door een kraan achter het wasmachine die stukgesprongen is. Gevolg is dat de plinten opgeblazen zijn en de onderkant van de binnendeur.

Nu, voor die plinten en deuren heb ik een offerte van een schrijnwerker. Dus deze wil ik aan de brandverzekering aangeven.

Maar de herstelling zelf, die heb ik volledig zelf gedaan, nu vraag ik mij af: zijn de kosten daarvan eigenlijk ook aan te geven bij de verzekering of niet? Het nieuwe kraan- en leidingwerk heeft me toch een €150 aan stukken gekost.
Hangt een beetje af hoe je verzekeraar het in de algemene voorwaarden formuleert. Bij sommigen is de herstelling van het lek enkel gedekt indien het gaat om een lek in een niet-zichtbare leiding, bij anderen dan weer wel.

Soit, geef de kost mee en vraag ook 4u werk (opkuis + nieuwe stukken halen + herstelling) aan 13 EUR oftewel 52 EUR en enkele euro's afvoeren stort oftewel 60 EUR bovenop de kostprijs van het materiaal van 150 EUR. Indien je veel water verloren bent kan je afhangend van de verzekeraar ook daar een vergoeding voor verkrijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Hangt een beetje af hoe je verzekeraar het in de algemene voorwaarden formuleert. Bij sommigen is de herstelling van het lek enkel gedekt indien het gaat om een lek in een niet-zichtbare leiding, bij anderen dan weer wel.

Soit, geef de kost mee en vraag ook 4u werk (opkuis + nieuwe stukken halen + herstelling) aan 13 EUR oftewel 52 EUR en enkele euro's afvoeren stort oftewel 60 EUR bovenop de kostprijs van het materiaal van 150 EUR. Indien je veel water verloren bent kan je afhangend van de verzekeraar ook daar een vergoeding voor verkrijgen.
Ok bedankt. Ik ga het zo indienen en dan zie ik wel wat ze er van vinden.

Kan ik alsnog beslissen om de schrijnwerker dat niet te laten maken? Of gaan ze alleen de facturen die ik binnenbreng betalen?
 
Om even in te pikken op bovenstaande: stel dat een verwarmingsleiding in de vloer lekt, is dit dan ook gedekt door de verzekering? vloer uitbreken, chape deels uitbreken, nieuwe vloer, etc..
 
Ok bedankt. Ik ga het zo indienen en dan zie ik wel wat ze er van vinden.

Kan ik alsnog beslissen om de schrijnwerker dat niet te laten maken? Of gaan ze alleen de facturen die ik binnenbreng betalen?
Kan je idd kiezen, de verzekeraar zal de hoofdsom betalen van het herstellingsbestek (ervan uitgaande dat de verzekeraar of diens expert akkoord gaat met het bestek van de schrijnwerker), ook weer afhangend van welke verzekeraar oftewel 100% van de hoofdsom oftewel 80% ervan. BTW wordt enkel betaald indien er facturen zijn.
Om even in te pikken op bovenstaande: stel dat een verwarmingsleiding in de vloer lekt, is dit dan ook gedekt door de verzekering? vloer uitbreken, chape deels uitbreken, nieuwe vloer, etc..
Sowieso verzekerd inderdaad. Wel lokale herstelling, indien er in de living bvb. 2 tegels uitgebroken dienen te worden om de leiding te herstellen zal de verzekeraar gaan gans nieuwe vloer voor de living betalen, dit kan soms al eens een discussie zijn. Hopelijk dus nog reservestukken van de vloer ergens beschikbaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Hangt een beetje af hoe je verzekeraar het in de algemene voorwaarden formuleert. Bij sommigen is de herstelling van het lek enkel gedekt indien het gaat om een lek in een niet-zichtbare leiding, bij anderen dan weer wel.

Soit, geef de kost mee en vraag ook 4u werk (opkuis + nieuwe stukken halen + herstelling) aan 13 EUR oftewel 52 EUR en enkele euro's afvoeren stort oftewel 60 EUR bovenop de kostprijs van het materiaal van 150 EUR. Indien je veel water verloren bent kan je afhangend van de verzekeraar ook daar een vergoeding voor verkrijgen.
Trouwens bedankt voor de hulp. Ondertussen een €1200 teruggestort gekregen. Zowel de bonnetjes van de DHZ als het bestek van de schrijnwerker. Mijn eigen uren (die ik aan €13/u had genomen) hebben ze zelfs €15 van gemaakt. En dan nog iets van ‘10% indirect verlies’

Wel een vrijstelling van €314 blijkbaar.

Nog niet eens een expert langsgekomen, maar ik was wel vrij volledig in mijn dossier geweest denk ik. (Foto’s voor en na, kasticket DHZ, bestek, overzicht, omschrijving)

Maar toch leuk om te weten dat het geen administratieve rompslomp moest zijn. 24u na openen van schadedossier in de app het geld op de rekening. Best tevreden van :)
 
Maar toch leuk om te weten dat het geen administratieve rompslomp moest zijn. 24u na openen van schadedossier in de app het geld op de rekening. Best tevreden van :)
Verdorie dat is snel. Ik heb waterschade opgelopen eind oktober (Houten kast is deels naar de vaantjes en de verf is zwaar beschadigd aan een deel van het plafond en een deel van 2 muren) en ze hebben pas sinds eergisteren een expert aangesteld om de schade te komen bekijken. (Nochtans is mijn dossier ook wel vrij compleet)

En ze hebben dit pas gedaan nadat ik vorige week een telefoontje gepleegd heb omdat er 'niets' meer met het dossier gebeurde en ik mijn geduld kwijt was.

Maar goed voor jou. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Verdorie dat is snel. Ik heb waterschade opgelopen eind oktober (Houten kast is deels naar de vaantjes en de verf is zwaar beschadigd aan een deel van het plafond en een deel van 2 muren) en ze hebben pas sinds eergisteren een expert aangesteld om de schade te komen bekijken. (Nochtans is mijn dossier ook wel vrij compleet)

En ze hebben dit pas gedaan nadat ik vorige week een telefoontje gepleegd heb omdat er 'niets' meer met het dossier gebeurde en ik mijn geduld kwijt was.

Maar goed voor jou. :thumb:
Hier was het Aras, via Argenta - ik mag niet klagen.
 
Terug
Bovenaan