Hier is het ook Argenta. Geen makelaar maar rechtstreeks via het kantoor (Itegem)
Ik denk dat er iets is misgelopen en het dossier ergens is blijven hangen. Dat kan gebeuren, ik maak mij er niet druk in. Daarom dat ik ook gebeld heb en binnen de week hebben ze het dan in orde gebracht. Ik hoor het dan wel van de expert.
Rapportering van de schade was eind oktober, en de laatste conversatie was van eind november (ik had de laatste stukken van het dossier toen ingeleverd). Dus 2,5 maand lang hoorde ik daarna niets meer. Maar na 1 telefoontje ging het dossier weer asap vooruit.
Opmerking: Ik dacht eerst: Wacht nog even met bellen Makila want er is veel schade geweest met die overstromingen en misschien is er een beetje vertraging. Maar na 2+ maanden was het genoeg geweest. Ik denk toch dat het terecht is dat ik even gebeld heb.
---
Ik hoop toch dat ik nu iets ga terugtrekken (en niet dat die expert gaat zeveren dat de schade meevalt en gewoon de franchise er van aftrekken). Al is het alleen maar wegens het uitoefenen van het geduld
Gelukkig had ik vrij snel gezien dat er water van de muur droop want mijn TV en andere toestellen zijn niet beschadigd geraakt. Had ik bijvoorbeeld niet thuis geweest of had ik dit niet snel gezien, dan had ik veel meer schade gehad.
Het ligt nu dus bij de expert. Blijkbaar hebben ze de huurders boven mij sinds 14 februari "in gebreke gesteld". Ik geloof niet dat men kan bewijzen dat de huurders voor 100% schuldig zijn aan de verstoppingen. (Wat niet het geval is. In 1 buis stak bijvoorbeeld een verflakbusje.
Dat kan ook van werklui zijn die jaren geleden aan het dak gewerkt hebben)
Maar in het Vlaamse woondecreet staat anderzijds wel in dat de bewoners verantwoordelijk zijn voor het kuisen van de dakgoot en de afvoerbuizen. En dat hebben ze dus niet gedaan. Dus er valt wel iets van te zeggen. Echter nu hebben de huurders dat verder doorgestuurd naar hun verzekering. Ik hoop alvast dat dit dossier snel in orde is want als het verzekeringen onder elkaar is dan kan dat wel even duren.
Ik geloof dat ze wettelijk 3 maanden de tijd hebben eens het dossier bij de expert ligt? Dus tem 14 mei?