Welke toekomst/plaats hebben huisdieren in onze maatschappij?

Str8_6

Well-known member
Edit mod: deze posts werden afgesplitst uit algemene discussies.


Nu gaan ze er toch over met hun zever van alles en iedereen vegan en woke te maken.

Een hond is een vleeseter punt. En die brokken zijn idd brol, je moet ze vers vlees geven. Het is zelfs genetisch bepaald door hun gebit dat het vleeseters zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Nu gaan ze er toch over met hun zever van alles en iedereen vegan en woke te maken.

Een hond is een vleeseter punt. En die brokken zijn idd brol, je moet ze vers vlees geven. Het is zelfs genetisch bepaald door hun gebit dat het vleeseters zijn.
Gij gaat echt wel overal een vlezeke gaan aanbieden…
 
Er zijn ondertussen ook onderzoeken die aantonen dat veganistisch of vegetarisch eten voor de mens op lange termijn niet zo gezond zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: asmo

Nu gaan ze er toch over met hun zever van alles en iedereen vegan en woke te maken.

Een hond is een vleeseter punt. En die brokken zijn idd brol, je moet ze vers vlees geven. Het is zelfs genetisch bepaald door hun gebit dat het vleeseters zijn.

Je hebt gelijk hoor.

Maar als je het in het totaalplaatje bekijkt van de klimaatopwarming dan is het best wel ironisch dat wij als mensen minder vlees moeten eten terwijl onze huisdieren wel nog massaal vlees zitten vreten.

Dan prefereer ik toch beesten (koeien, varkens, kippen, ...) die nog nuttig zijn als voedselvoorziening in plaats van al die honderdduizenden nutteloze vleesvretende kakmachines zoals honden en katten voor mensen die te sociaal gehandicapt zijn om genegenheid te vinden bij medemensen zodat ze noodgedwongen moeten uitwijken naar huisdieren daarvoor. Get your priorities straight. Voedselvoorziening >>> "Oooh kijk, hoe schattig, ik wil een levend knuffeldier i.p.v. mijn peluchen exemplaar!".
 
Je hebt gelijk hoor.

Maar als je het in het totaalplaatje bekijkt van de klimaatopwarming dan is het best wel ironisch dat wij als mensen minder vlees moeten eten terwijl onze huisdieren wel nog massaal vlees zitten vreten.

Dan prefereer ik toch beesten (koeien, varkens, kippen, ...) die nog nuttig zijn als voedselvoorziening in plaats van al die honderdduizenden nutteloze vleesvretende kakmachines zoals honden en katten voor mensen die te sociaal gehandicapt zijn om genegenheid te vinden bij medemensen zodat ze noodgedwongen moeten uitwijken naar huisdieren daarvoor. Get your priorities straight. Voedselvoorziening >>> "Oooh kijk, hoe schattig, ik wil een levend knuffeldier i.p.v. mijn peluchen exemplaar!".
Die azijnpissers mogen denken wat ze willen, mijne hond pak toch niemand af.
 

Nu gaan ze er toch over met hun zever van alles en iedereen vegan en woke te maken.

Een hond is een vleeseter punt. En die brokken zijn idd brol, je moet ze vers vlees geven. Het is zelfs genetisch bepaald door hun gebit dat het vleeseters zijn.
Dus de conclusie van een wetenschappelijk onderzoek is vegan/woke gestuurd?

Het kan toch perfect dat een hond misschien genetisch een vleeseter is, maar dat dat toch gewoon een minder gezonde keuze is? :unsure:
 

Nu gaan ze er toch over met hun zever van alles en iedereen vegan en woke te maken.

Een hond is een vleeseter punt. En die brokken zijn idd brol, je moet ze vers vlees geven. Het is zelfs genetisch bepaald door hun gebit dat het vleeseters zijn.
Een hond is wel geen obligate carnivoor zoals een kat, zoals zelfs in het artikel staat. Daarom dat die vroeger vaak gewoon restjes van tafel kregen.

Dan prefereer ik toch beesten (koeien, varkens, kippen, ...) die nog nuttig zijn als voedselvoorziening in plaats van al die honderdduizenden nutteloze vleesvretende kakmachines zoals honden en katten voor mensen die te sociaal gehandicapt zijn om genegenheid te vinden bij medemensen zodat ze noodgedwongen moeten uitwijken naar huisdieren daarvoor. Get your priorities straight. Voedselvoorziening >>> "Oooh kijk, hoe schattig, ik wil een levend knuffeldier i.p.v. mijn peluchen exemplaar!".
Ik denk dat op vlak van ethiek en dierenleed een deel van de bevolking met gemiddeld misschien 1 huisdier beter zal zijn dan de vleesindustrie. Dus geef mij maar gewoon een gezond, evenwichtig dieet en mijn geadopteerde straathond dan. Door de emotionele ondersteuning van dat beest moet ik mijn sociale handicap dan tenminste niet tentoon spreiden op dit forum.
 
Dus de conclusie van een wetenschappelijk onderzoek is vegan/woke gestuurd?

Het kan toch perfect dat een hond misschien genetisch een vleeseter is, maar dat dat toch gewoon een minder gezonde keuze is? :unsure:
Aangezien ze zelf beweren verder in het artikel met 1 kort zinnetje dat rauw vlees even gezond was uit het onderzoek dan is dat artikel (ik heb hrt op het artikel) heel zeker vegan gestuurd.
 
Aangezien ze zelf beweren verder in het artikel met 1 kort zinnetje dat rauw vlees even gezond was uit het onderzoek dan is dat artikel heel zeker vegan gestuurd.
Ja, waarna ze zeggen dat door de grotere kans op ziektes ze dit toch onder het plantaardig dieet plaatsen.

Ik vind sowieso een HLN artikel, dat waarschijnlijk gebaseerd is op een ander vulgariserend artikel dat gewoon een droge wetenschappelijke studie opleukt, geen discussie waard. Maar een complete leek die even gaat komen zeggen wat de achterliggende agenda is, dat is nog onnozeler.
 
Zou dat niet iets zijn dat er in de toekomst zal uitgaan, privé beesten houden?
Hoeveel van die beesten worden er niet slecht behandeld of kwijnen er weg terwijl hun baasjes zijn gaan werken.
Daarnet de hond van een buurvrouw meer dan een half uur horen janken omdat ze boodschappen ging doen. Die is dan nog maar ff weg.

Neef van me is, naar zijn eigen woorden, een enorme dierenvriend.
Hoe vaak er daar al vogels ontsnapt zijn (exoten, zonder kans op overleving) of er beesten per ongeluk zijn opgegeten door andere beesten, ...

Bij dierentuinen zie je dat ze ook meer en meer de bocht aan het maken zijn om dit te bestempelen als dieronvriendelijk.

Ik persoonlijk zou het spijtig vinden, zelf ook een hond.
Maar in de trant van meer en meer regelneverij en extra focus op dierenwelzijn lijkt het me niet onlogisch.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat op vlak van ethiek en dierenleed een deel van de bevolking met gemiddeld misschien 1 huisdier beter zal zijn dan de vleesindustrie.
Hoe ethisch is uw huisdier nog als je beseft dat het eten aan dat huisdier evengoed aan mensen kan gegeven worden, terwijl je weet dat er massale hongersnood is in de wereld?

In die context is het nogal cynisch om die verwende vleesvreters (en steeds vaker krijgen die het beste van het beste) een zegen voor de ethiek te noemen. Dan liever de vleesindustrie die tenminste nog als nut heeft om medemensen te voeden. Maar dan moet je wel iets geven om uw medemensen natuurlijk, en niet enkel om dieren.

Dus geef mij maar gewoon een gezond, evenwichtig dieet en mijn geadopteerde straathond dan. Door de emotionele ondersteuning van dat beest moet ik mijn sociale handicap dan tenminste niet tentoon spreiden op dit forum.

Wel chapeau dat je een geadopteerde straathond hebt genomen.
 
al die honderdduizenden nutteloze vleesvretende kakmachines zoals honden en katten voor mensen die te sociaal gehandicapt zijn om genegenheid te vinden bij medemensen zodat ze noodgedwongen moeten uitwijken naar huisdieren daarvoor. Get your priorities straight.
Wauw, honden- én kattenhater 😮

Nu, ik weet niet welk beeld jij hebt van huisdieren, maar ik haal toch een ander soort van plezier uit mijn huisdieren dan bv vrouw en kinderen. Ik vind die niet persé inwisselbaar of zo.
 
Hoe ethisch is uw huisdier nog als je beseft dat het eten aan dat huisdier evengoed aan mensen kan gegeven worden, terwijl je weet dat er massale hongersnood is in de wereld?

In die context is het nogal cynisch om die verwende vleesvreters (en steeds vaker krijgen die het beste van het beste) een zegen voor de ethiek te noemen. Dan liever de vleesindustrie die tenminste nog als nut heeft om medemensen te voeden. Maar dan moet je wel iets geven om uw medemensen natuurlijk, en niet enkel om dieren.



Wel chapeau dat je een geadopteerde straathond hebt genomen.
Doorgaans krijgen honden, katten enz... hier ook betere medische verzorging als een groot deel van de wereldbevolking. Je kan je ethische vraagstuk dus nog doortrekken maar bon. Ik vind het spijkers op laag water zoeken. Het is niet omdat mijn huisdier regelmatig naar de dierenarts gaat dat ik inwoners van derdewereldlanden toegang tot gezondheidszorg ontzeg. Dat schuldgevoel krijgt een progressieveling me echt niet aangepraat hoor.
 
Hoe ethisch is uw huisdier nog als je beseft dat het eten aan dat huisdier evengoed aan mensen kan gegeven worden, terwijl je weet dat er massale hongersnood is in de wereld?

In die context is het nogal cynisch om die verwende vleesvreters (en steeds vaker krijgen die het beste van het beste) een zegen voor de ethiek te noemen. Dan liever de vleesindustrie die tenminste nog als nut heeft om medemensen te voeden. Maar dan moet je wel iets geven om uw medemensen natuurlijk, en niet enkel om dieren.



Wel chapeau dat je een geadopteerde straathond hebt genomen.
Huisdieren weg, hongersnood opgelost?

Wat voor zever ge hier allemaal leest jongens.
 
Aangezien ze zelf beweren verder in het artikel met 1 kort zinnetje dat rauw vlees even gezond was uit het onderzoek dan is dat artikel (ik heb hrt op het artikel) heel zeker vegan gestuurd.
'k Zal vanavond de honden elk een prei geven en kijken hoe lang de kat nog leeft.

Wel jammer dat je er nu pas mee afkomt, gisteren toevallig nog 25kg go-will gekocht. :(
 
Hoe ethisch is uw huisdier nog als je beseft dat het eten aan dat huisdier evengoed aan mensen kan gegeven worden, terwijl je weet dat er massale hongersnood is in de wereld?
Hoe ethisch is het nog om eender welk niet basisproduct te kopen qua voedsel, terwijl je weet dat er massale hongersnood in de wereld is? De ingrediënten voor die cornflakes, nutella, cola, koeken, taarten, koffiekoeken, kunnen veel efficiënter gebruikt worden.

Hoe ethisch is het om hier uw beklag te doen in het “ergernissen op het werk topic”, wetende dat er sukkelaars zijn op de wereld die op een hele maand nog niet verdienen wat jij op een dag verdient. Om nog maar te zwijgen over extra’s als auto, maaltijd- en ecocheques. (Die “u” is niet specifiek op u gericht eh)

Hoe ethisch is het om elk seizoen opnieuw kleren te kopen, wetende dat er ergens in de favela’s kinderen kapotte schoenen op de vuilnisbelt moeten halen?

Een huisdier is niet alleen een deel van het gezin, maar voor veel mensen ook het verschil tussen gezelschap hebben of dagelijks na het werk toe te komen in een leeg huis. Niet iedereen heeft het geluk een partner/gezin te hebben.

Als je denkt dat bedrijfswagens al een heilig huisje zijn, wat verwacht je dan van dieren die al duizenden jaren met ons samenleven? Daar gaat nu eens never nooit een verbod op komen, en met goede reden.
 
De ecologische voetafdruk van een doorsnee huisdier is toch nihil bij die van uzelf vind ik. Wij hebben 1 kat, die weegt een 3 kg denk ik. Die eet misschien 100 g brokjes op een dag? Als het al zo veel is. En een beetje nat. Dat is alsof ik 3 extra happen eten zou eten.
 
Terug
Bovenaan