Auto Welke soort wagen heb jij? (volgens aanschaf)

Welke soort wagen heb jij? (volgens aanschaf)


  • Totaal aantal stemmers
    170

Slyke

Well-known member
Welke soort wagen heb jij?

Kies voor de status bij aanschaf/verwerving.
Heb je bijvoorbeeld een 5-jaar oude wagen die je zelf oorspronkelijk nieuw gekocht hebt, kies dan voor 'particulier - nieuw'.
 
Particulier - nieuw aangekocht in 2008. Na 15 jaar en 365000 km op de teller vandaag voor een nieuwe getekend. Hopelijk doenik er opnieuw 15 jaar mee
 
2 auto's

- Peugeot Partner, 2017, nieuw
- Ford Focus, 2006, tweedehands (2020 gekocht)
 
Als freelancer, nieuwe bedrijfswagen via eigen bedrijf: BMW 330E touring. Hij is nu wel afgeschreven en ik ben momenteel bezig met garages tegen elkaar uit te spelen om een nieuwe te bestellen.
 
ik ben momenteel bezig met garages tegen elkaar uit te spelen om een nieuwe te bestellen.
Wanneer je als werknemer naar de garages stapt om een offerte op te maken voor een leasingwagen, dan krijg je aanzienlijke kortingen (gebaseerd op de afname van het bedrijf waarvoor je werkt). Garages vergelijken heeft meestal weinig zin, want de kortingen liggen doorgaans vast per merk.
Kortingen zijn een pak hoger dan wat een particulier ooit kan verkrijgen.

Hoe verloopt dit eigenlijk voor zelfstandigen, in de veronderstelling dat de afname van het aantal wagens vrij beperkt is? Kan je hoge kortingen verkrijgen of is dit te vergelijken met particulieren?
 
Particulier, nieuw gekregen op mijn 25, ondertussen 12 jaar oud maar rijdt nog goed en tijdloos design vind ik.

Binnenkort nieuwe kado hopelijk.
 
Recente tweedehands als bedrijfswagen via werkgever.
Wagen werd aangekocht, met de vorige heb ik 6 jaar gereden en waarschijnlijk had ik er nu nog mee gereden was er niks gebeurd.
 
Deze zomer een Tesla model 3 gekocht als particulier. Daarvoor een bedrijfswagen gehad, maar die is ingeleverd voor mobiliteitsbudget.
 
Particulier - 1 wagen. Nieuw gekocht
Hyundai i10 van 2015.

Begint ondertussen wel wat klein te worden, dus zijn we aan het kijken voor wat groters.
 
Terug
Bovenaan