Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Cyberpunk: Edgerunners uitgekeken.

Misschien wel mijn favoriete animatiereeks van Japanse bodem sinds.. sinds.. Gurren Laggan?
Prachtig ballet van geweld en grotesque personages die hun wereld zonder veel moeite doen overtuigen.

Geen van de pot gerukt plot zonder een gegronde basis in enige realiteit. Geen constant blijtende irrationele tieners. Geen noodeloze pantyshots en oversexualiserende tieners of erger.
Ok ik lieg, dat komt er in kleine mate wel in voor, maar is alvast nooit zo exploitatief en triest zoals het overgrote deel van de hedendaagde anime(alsof ik nog weet wat hedendaags is in eender welk medium).

Over the top zoals wel, ik wil zeggen "enkel animatie kan". Maar eigenlijk is dat al niet meer relevant sinds de heilige graal van Fury Road is neergeland. En met die prachtige sequentie's die de latere helft van Avatar 2 weet neer te toveren is dat statement eigenlijk enkel nog relevant in symbiose met live action want dat is weldegelijk de nieuwe benchmark.

Maar ik ga het toch zeggen, "zoals enkel anime" kan. Supergecondenseerde rollercoaster dat zowel speels als zeer reflectief uw ingewanden uit uw lijf probeert te duwen. Fuck it, ik ga er al opnieuw aan beginnen.
Maar had eigenlijk echt wel gebaat geweest met nog 20% meer budget en afwerking. Ze hebben er veel uitgeperst voor het vermoedelijk lage budget, maar die laatste 2 episodes hadden iets meer verdiend :p

Eerste 4 afleveringen van Jury Duty.
Men doet alsof men bezig is met documentaire van een rechtszaak. 1 random niets vermoedend jurylid hebben ze via een advertentie en al de rest zijn acteurs. Best wel grappig tot nu toe (ook al kan het volledig scripted zijn..).

Clarkson's Farm Seizoen 2
Zeker even veel van genoten als van seizoen 1. Zeker de eerste afleveringen zijn bij momenten hilarisch, zelden zo gelachen voor TV.

The Flight Attendant

Ik wist/weet dat het geen hoogstaande televisie is maar persoonlijk vond ik seizoen 1 wel leuk! Beetje komisch en mysterie I guess.
Seizoen 2 daarentegen kon ik maar 3 afleveringen van kijken voor ik het beu werd. Heel onrealistisch (als S1 dat nog wel zou hebben) en vervelend eigenlijk.

Dus kan het niet aanraden maar S1 blijf ik wel leuk vinden om is tussendoor te kijken!

The Flight Attendant

Ik wist/weet dat het geen hoogstaande televisie is maar persoonlijk vond ik seizoen 1 wel leuk! Beetje komisch en mysterie I guess.
Seizoen 2 daarentegen kon ik maar 3 afleveringen van kijken voor ik het beu werd. Heel onrealistisch (als S1 dat nog wel zou hebben) en vervelend eigenlijk.

Dus kan het niet aanraden maar S1 blijf ik wel leuk vinden om is tussendoor te kijken!

Seizoen 1 uitgekeken, en achteraf toch spijt van. Was maar weinig komisch aan voor mij. Jammer, want vind Michiel
Huisman wel nog een leuke acteur.

The Night Agent op Netflix. Vond het heel goed. Niks heel bijzonder of origineel maar gewoon goed uitgevoerd. Aanrader voor de fans van spy/actie-series.
Zijn daar ook aan begonnen, en ongeveer halfweg. Het is hetzelfde verhaal, met hetzelfde soort personages als in al 100 andere films en series, maar inderdaad zeer goed uitgevoerd en ongemeen spannend.

Maar zelden dat we nog eens zo gebrand zijn om de volgende aflevering van een reeks te bekijken.

Ook met veel plezier naar BEEF gekeken. Wat het voor mij verfrissend maakte was de focus op de Amerikaans-Aziatische gemeenschap. Dat heb je toch niet vaak in series en films. Geeft het geheel direct een andere vibe dan we doorgaans gewend zijn.

En ja, Ali Wong en Steven Yeung zetten een sterke prestatie neer. Maar ik vind dat iedereen van de cast wel erg lekker in zin rol zit.

Net seizoen 1 van Atlanta achter de rug, en was wel leuk, maar we gaan nog even wachten met de verdere seizoenen.
Dan aflevering 1 van Beef gezien, en smaakt zeker naar meer, het gebeurt niet vaak, maar ben al vanaf aflevering 1 helemaal mee.

Net seizoen 1 van Atlanta achter de rug, en was wel leuk, maar we gaan nog even wachten met de verdere seizoenen.
Dan aflevering 1 van Beef gezien, en smaakt zeker naar meer, het gebeurt niet vaak, maar ben al vanaf aflevering 1 helemaal mee.
Vanaf seizoen 2 is Atlanta on fire, niet laten liggen.

Ik snap dat Atlanta niet voor iedereen is. Ik vond het brilliant, maar kan het zelf aan enorm weinig mensen binnen mijn vriendengroep aanraden omdat het toch wel wat apart en experimenteel is.

Only Murders in the Building S1 (2021) - 7/10

Aardige serie met aardige vertolkingen die zichzelf gelukkig niet al te serieus neemt, maar tegen het einde van het seizoen toch een dip kent in storytelling omdat de scenaristen het verhaal zo snel mogelijk willen afronden. Niet echt happig om seizoen 2 nog een kans te geven.

Only Murders in the Building S1 (2021) - 7/10

Aardige serie met aardige vertolkingen die zichzelf gelukkig niet al te serieus neemt, maar tegen het einde van het seizoen toch een dip kent in storytelling omdat de scenaristen het verhaal zo snel mogelijk willen afronden. Niet echt happig om seizoen 2 nog een kans te geven.

Ook aan herbegonnen. Zitten wel geestige stukken in. Die politievrouw wel maar een zeer matig personage, en ook matige actrice.

Terug
Bovenaan