Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Infinity Pool (2023)
Hier zijn geen woorden voor. :drool:

Knock at the Cabin (2023)
Shyamalan komt af met een heel interessante setup, maar kabbelt dan gewoon wat verder zonder enige evolutie. Spijtig.

Laatst bewerkt:
Hannibal S2.

Grote betering tegenover S1 in mijn ogen. In S1 hebt ge sterke acteerprestaties, maar de mentale degradatie van een bepaald personage is een beetje cartoon-achtig met momenten voor mij.
Tevens zijn de moord-taferelen(pun intended) vaak zo theatraal dat ge u bedenkt van "... hoe heeft hij dit gedaan precies?"

Op een bepaalde punt vinden ze op een groot open strand een totempaal gemaakt uit mensen. Achteraf lijkt de totempaal het werk te zijn van een man die minstens 70 is.... Hoe moet die dat precies gedaan hebben zonder gezien te worden en dat naar het strand te verplaatsen allemaal?

De dialogen en acteerprestaties zijn allemaal geweldig, maar ja die crime-scenes worden uiteindelijk meer ridicuul dan gruwelijk. In S2 heb je een veel sterker geschreven hoofdpersonage en is het verhaal ook veel logischer opgebouwd, maar misschien soms nog een stukje voorspelbaar.

Voorlopig zou ik zeggen dat S1 een respectabele 7/10 en S2 een 8/10 scoort.

Benieuwd hoe S3 zal meevallen. Zonders spoilers te bekijken lijken veel mensen S3 toch het zwakste van de serie te vinden.

Derry Girls aan het kijken (momenteel ergens in se2), zalige reeks over een groepje Noord-Ierse schoolmeisjes wiens puberale problemen The Troubles overstijgen. Schitterende personages en dat heerlijke Ierse accent...

slainte-derry.gif

Picard S3 tot en met episode 7. Stukken beter dan S1 en 2 ... tenminste een star trek dat star trek is. (en ik ben geen trekkie)

Het bijna einde van de serie Snowfall, nog maar 2 afleveringen te gaan :'(

The Night Agent op Netflix. Vond het heel goed. Niks heel bijzonder of origineel maar gewoon goed uitgevoerd. Aanrader voor de fans van spy/actie-series.

Russian Doll S1. Amai, vond ik nog eens heel goed. Concept is al meermaals gedaan in films zoals Groundhog day, maar blijft interessant. DE serie begint leuk en licht, het kijkt vlot weg en is heel binch-worthy. Naar het einde toe gaat alles plots een versnelling hoger. De setting wordt plots enorm donker en ik zat op het puntje van mijn stoel. Imo is de laatste aflevering een perfecte afsluiter en als ik de meeste commentaren lees is S2 een heel pak minder. Ik zelf zie ook niet goed in hoe een 2de Seizoen nodig was. Dus, kijk ik het nog of laat ik het links liggen en neem ik genoegen met S1?

Malcolm In The Middle seizoen 1 uitgekeken. Ideale reeks om op te zetten als je niet met volle aandacht kan kijken.
Vroeger hier en daar wel een aflevering van gezien toen het op de gewone tv kwam, maar nooit volledig.

S2 van Carnival Row, spijtig dat er geen S3 komt COVID heeft het een beetje doodgenepen met dat gat van 3.5j tussen S1 en 2, vind dat Victoriaanse steampunk sfeertje wel altijd tof

Terug
Bovenaan