Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Het concept van meer "realistische superhelden" vind ik super, maar het beperkt zich nogal sterk door het bij relatief brave satire te houden. En de waarde van satire, is in dit tijdperk nogal sterk gedaald.

Moesten de personages zoals Butcher of Homelander dan ook meer geloofwaardig overkomen dan zou ik nog blijven kijken maar het is allemaal zo voor de hand liggend geschreven met parallellen te trekken dat al van begin s2 niets meer echt verrassend was, buiten hier en daar een komisch moment.
Ik begrijp wat je wilt zeggen. Maar voor de hand liggend of voorspelbaar vind ik het niet.

Misschien was ik ook gewoon pissed met die dicktease van jewelste
Die eindelijk het volk wegblaast met zijn schoon ogen. Maar nee dan toch maar niet.

Seizoen 4 van Fargo. Lang uitgesteld wegens nogal matige kritieken en geen streamingservice die het had, maar nu het op Prime staat....

En het is gewoon stukken beter dan verwacht. Gewoon een ouderwets misdaadepos dat doet denken aan The Godfather en Miller's Crossing van de Coen's en er wat raciale spanningen in vermengt. Niks mis mee.

Enige probleem dat ik mss heb is dat wanneer Chris Rock zich kwaad staat te maken ik steeds die zebra uit Madagascar hoor.

Wednesday

Tof gedaan en met 8 seizoenen op een week erdoor. Ook wel deel nostalgie van de addams family van vroeger die keigoed was.

House of cards al geschrapt, was het beu na seizoen 3.

Nog aanraders? Op netflix.

Wednesday

Tof gedaan en met 8 seizoenen op een week erdoor. Ook wel deel nostalgie van de addams family van vroeger die keigoed was.
De vrouw wou dit zien en hoewel in het wel entertainend vind, lijkt het me toch wel een beetje een klassiek high school drama met Addams sausje bij momenten. De prima donna die eigenlijk een kwetsbaar personage is, de competing love interests, de buitenbeentjes die elkaar vinden, de tegenpolen die dan toch elkaar appreciëren, ...

Bij momenten een vreemde combinatie met het concept van The Addams Family.

Déjà Vu (Streamz/Play4)

De serie gaat over een moeder die haar dochter probeert te redden. Ze kan daarvoor in het verleden terug gaan om fouten recht te zetten, maar er zijn zovele fouten dat ze steeds verder terug moet gaan. Wat ze ook probeert, echt succesvol is het niet. Ik weet niet of dat de les is die we moeten trekken dat het lot onvermijdelijk is. Het zijn amper 6 afleveringen (en Play4 jaagt ze er nu snel door), dus het valt goed te bingen.

Het is een interessant concept en verslavend om te zien hoe de moeder het probeert te fixen. We moeten er bij nemen dat het gezin vol barsten zit (anders was het verhaal snel over).

Er was ook iets grappig:
Let's go urban van Sihame El Kaouakibi is daarin te zien, het is uiteraard opgenomen voor de val van de vzw. Het is niet letterlijk benoemd dus denk dat de serie er uiteindelijk niet veel last van heeft, denk dat je het gebouw al moet herkennen voor je de link maakt.

Klinkt als Erased of Steins;Gate, maar dan minder goed :)

De vrouw wou dit zien en hoewel in het wel entertainend vind, lijkt het me toch wel een beetje een klassiek high school drama met Addams sausje bij momenten. De prima donna die eigenlijk een kwetsbaar personage is, de competing love interests, de buitenbeentjes die elkaar vinden, de tegenpolen die dan toch elkaar appreciëren, ...

Bij momenten een vreemde combinatie met het concept van The Addams Family.
Dit is wel waar ja, ik had ook soms zoiets van ' eh?' , maar goed. Tis entertainment, niet hoogstaand.
Maar kan wel wel vinden daarin. Hier wast ook de madam die het wou zien en omdat het van de Addams was, maar meegekeken.

Door Jared zal ik weldegelijk ooit eens beginnen aan de Amerikaanse versie van The Office.
Zeker doen :D Ik heb de hele reeks denk ik al een keer of 8 gezien.
Blijft zalig om zo jaarlijks eens te herbeginnen om casual een paar afleveringetjes per week te kijken.

Wednesday

Net ook uitgekeken, op 2 dagen.
Leuk en de winks naar het Addams Family universum zijn wel tof. Maar het echte AF gevoel blijft wel een beetje uit.
Desondanks toch met plezier bekeken en zeker niet slecht!
Jenna Ortega speelt de rol van Wednesday heel goed, Catherine-Zeta Jones doet het ook heel goed en Luis Gusman vond ik ook best wel goed te doen ondanks de kritiek dat hij een ander type is dan Raul Julia. Pugsley en Fester waren ook zeker niet slecht maar Lurch hadden ze wel wat groter mogen doen lijken.

1899 uitgekeken gisteren. De verwachtingen waren hoog, want Dark vond ik zeer sterk. Zeker het eerste seizoen staat nog altijd op eenzame hoogte. Zo goed wordt 1899 helaas toch nooit. Het is wel weer een leuke puzzel die gelegd wordt en ik heb er met plezier naar gekeken. Maar een indruk nalaten zoals Dark dat deed is er toch echt niet bij.

De ingang naar een tweede seizoen is met die laatste twist gemaakt. Als het er komt ga ik het wel bekijken.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan