Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ik ben naar Dahmer aan het kijken op netflix. Ik ben nog maar halverwege, maar wow. Het is weer een tijdje geleden dat ik een serie zag die me zo hard mee sleepte.
Het verhaal wordt enorm goed verteld en de sfeer die gecreëerd wordt is ontzettend goed gedaan.

Je zit de hele tijd met een soort ongemakkelijke spanning te kijken. Muziek, acteerprestaties, stiltes,... Alles klopt gewoon.

Laatst bewerkt:
Ik ben naar Dahmer aan het kijken op netflix. Ik ben nog maar halverwege, maar wow. Het is weer een tijdje geleden dat ik een serie zag die me zo hard mee sleepte.
Het verhaal wordt enorm goed verteld en de sfeer die gecreëerd wordt is ontzettend goed gedaan.

Je zit de hele tijd met een soort ongemakkelijke spanning te kijken. Muziek, acteerprestaties, stiltes,... Alles klopt gewoon.
Is dat nagespeeld of een docuserie?

Nagespeeld, maar wel redelijk waarheidsgetrouw heb ik begrepen. Ik hou me momenteel in om mijn autismebrein los te laten op het internet en elk mogelijk detail te gaan uitzoeken, zodat ik mezelf niet spoil. 😂
Heb er ooit al eens een film van gezien, dus ken het verhaal een beetje. Maar ga deze zeker eens checken.

Ik ben er ook naar aan het kijken. Nog 2 afleveringen te gaan, maar dat zal voor volgend weekend zijn.

Topserie idd. Evan Peters bewijst nog maar eens dat hij een goede acteur is.

Fleabag season 1 & 2 - 9.5/10

van de beste comedy (eigenlijk dramedy maar bon) die ik de laatste jaren al gezien heb. Zeker seizoen 2 met de priester heb ik regelmatig plat gelegen! het is ook een van die series waar je mee 'root' voor de personages.

Sex Education S1-3 -7.5/10

Vermakelijke serie die ondanks de titel niet enkel over seks gaat. Het was de bedoeling dat ik dit met de vriendin ging kijken, maar ze was niet volledig overtuigd, dus heb ik alleen verder gekeken. Terwijl het vlot wegkijkt, ben ik ook wel fan van de esthetic. een mengelmoes van stijlen. ik hoop wel dat S4 een beetje stopt met het will they/won't they gedoe.

Epic Adventures with Bertie Gregory

Al veel natuurdocumentaires gezien waar ik versteld vond van de beeldkwaliteit, maar dit is next level. Aflevering na aflevering zijn er shots bij die mij kippenvel doen krijgen, wat een pracht.
Ook zeer leuk gepresenteerd door Bertie Gregory.

Te bekijken op Disney+

Ik ben ziek teruggekomen van business trip, en op zondag met 39.2 koorts twee beslissingen genomen :

De goeie : ganse dag in de zetel netflix bingewatchen.
De slechte : met 39 graden koorts Dahmer bingewatchen.

Ik heb over die fucking Evan Peters zijn expressie en ranzigheid van zijn karakter gvd een ganse nacht liggen koortszweten en ijlen. De volgende dag stond die zijn expressie nog op mijn netvlies gebrand :angry: Niet dat de serie expliciet goor is maar vond het toch wel vrij weerzinwekkend waartoe iemand eigenlijk in staat kan zijn, en dan nog niet gesproken over de laksheid en moedwillig onder-de-mat-geschuif van instanties.

Serie zakt wel wat in mekaar naar het einde toe. Zit ook teveel verzonnen fluff in.

Stranger Things 4: viel best wel mee maar het minste tot nu toe. De toon lijkt is dit seizoen wel veel donkerder en serieuzer en daar heb ik een beetje een dubbel gevoel bij. Daarnaast voelde dit seizoen ook 'bloated'. De afleveringen waren onnodig lang mede doordat sommige verhaallijnen wat onnodig gerekt werden.

Opnieuw beginnen kijken naar Criminal Minds. Denk dat ik zeven of acht seizoenen nooit gezien heb en de eerste eerder indien tegengekomen op tv maar nooit met volle aandacht. Blijft in zijn soort wel geestig. Wel verwonderlijk dat de reeks nog maar een paar jaar gestopt is en nu al reboot wordt (of vervolg, moeilijk zeggen mits veel originele cast terugkomt). Ik heb er wel goei hoop in, de CSI Vegas reboot met maar 10 afleveringen was heel leuk, no messing with a working formula.

Lols, Zendaya....wacht tot je Sidney Sweeney te zien krijgt. Sweet baby Jesus..

Bitch Please. Hunter Schafer ftw. :love:

Rick & Morty seizoen 6 is goed op weg hun beste seizoen yet te worden. De eerste 3 afleveringen zijn bij de beste die ze ooit gebracht hebben.

Primal S2, Solar Opposites, Lower Decks, Little Demon, Beavis and Buthead (die aflevering over ASMR :laugh:), ...
gouden tijden voor fans van adult animation!

Bitch Please. Hunter Schafer ftw. :love:

Rick & Morty seizoen 6 is goed op weg hun beste seizoen yet te worden. De eerste 3 afleveringen zijn bij de beste die ze ooit gebracht hebben.

Primal S2, Solar Opposites, Lower Decks, Little Demon, Beavis and Buthead (die aflevering over ASMR :laugh:), ...
gouden tijden voor fans van adult animation!

Hmm, niks tegen Hunter, maar ze mag de excessieve makeup wat achterwege laten. 😅

Korte, maar leuke serie of een kerel die zijn eigen dood faked (true story). Beetje ondergewaardeerd imo, want ik vond het wel aangenaam vertier. 7/10.

NeXt (Slatery)

Scoort blijkbaar slecht en ook maar 1 seizoen van gemaakt. Vind ik persoonlijk echt jammer want dit was echt een serie die mij entertainde.

The Walking Dead S11

Altijd lachen met de stormtroopers die al even dom en blind zijn als de imperial stormtroopers.

Billie vs Benjamin

Huizenhoge clichés en stereotypen die er soms iets te dik op liggen en heel soms op het randje van irritant worden. Maar het kijkt heel luchtig weg, verhaal is meeslepend en Ruben Block is best een leuke gimmick.

En Charlotte Timmers is naast knap ook gewoon een heel goede actrice.
Aah da is dus Ruben Block… ik wist dat ik hem van ergens kende :p

Terug
Bovenaan