Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Love, Death & Robots S2 - 6/10
The Umbrella Academy S1 - 5/10
Love, Death & Robots S3 - 6/10

Arcane: League of Legends S1 - 7,5/10
Brooklyn Nine-Nine S2 - 7/10

Stranger Things S4 - 7,5/10

Ted Lasso S1 - 9/10

Love, Death & Robots S2 - 6/10
The Umbrella Academy S1 - 5/10
Love, Death & Robots S3 - 6/10

Arcane: League of Legends S1 - 7,5/10
Brooklyn Nine-Nine S2 - 7/10

Stranger Things S4 - 7,5/10

Ted Lasso S1 - 9/10
Umbrella S1 , 5/10...hmmm raar?

Aleja niet raar gezien dat ge het jaren later hebt bezien en dus in tussentijd iets anders gewoon zet...

Ik vond dat echt zo overschat als iets. Het kan wel zijn dat ik die soort humor echt niet trek, want Doom Patrol vond ik bijvoorbeeld ook maar meh.

Het einde van seizoen 1 deed me ook afvragen waarom ik al die moeite had gedaan om dat seizoen te bekijken. Echt een anticlimax voor mij. Dat en de acteerprestaties die me niet konden overtuigen, buiten Aidan Gallagher dan.

Ik vond dat echt zo overschat als iets. Het kan wel zijn dat ik die soort humor echt niet trek, want Doom Patrol vond ik bijvoorbeeld ook maar meh.

Het einde van seizoen 1 deed me ook afvragen waarom ik al die moeite had gedaan om dat seizoen te bekijken. Echt een anticlimax voor mij. Dat en de acteerprestaties die me niet konden overtuigen, buiten Aidan Gallagher dan.
Umbrella Academy zegt mij ook niet veel maar Doom Patrol vind ik daarentegen wel vrij goed.

The Boys s3 - 8/10

Het verhaal lag mij deze keer iets minder, vooral ivm Soldier Boy, maar de interactie tussen de superhelden blijft geweldig.
Ik durf Homelander gerust in het rijtje zetten van beste villains aller tijden. Hoe perfect is die kerel wel niet gecast? Geniaal elke keer opnieuw. Dat die daar nog niet meer prijzen mee heeft gepakt, verbaast mij.

1 kleine ergernis keerde helaas ook terug: Frenchie zijn tenenkrullend 'Frans'.

The Sandman
Ik wist voordien 0,0 over de comic.
Ik vond deze serie schitterend. Eindelijk nog eens een goede scifi/fantasy/comic serie die mij volledig ligt.
Er zijn een paar acteurs/actrices die het wat minder goed doen, maar eerlijk gezegd niet zo slecht dat het storend was, het is eerder dat de rest op zo een hoog niveau staat te acteren. Het verhaal vond ik ook heel intrigerend.
Ik heb ondertussen ook de comics gelezen (toch degene waar de serie over gaat) en ik moet zeggen dat ik zeker de serie verkies.
Misschien ben ik gewoon niet zo een comic fan (hou wel veel van graphic novels en manga) maar ik vond de comics een stuk minder 'emotioneel' en ik ben heel blij met de veranderingen die Neil heeft gebracht in de serie ten opzichte van de comic.

- een tijd geleden begonnen aan Manifest, over een vliegtuig dat 3.5 jaar vermist is, maar voor de mensen die op het vliegtuig zaten was het maar een gewone vlucht van 3h. Niet slecht. Geen big budgetserie maar zeker goed genoeg om te blijven kijken momenteel. We hebben bijna 1 seizoen gezien.

- gisteren begonnen met The Blacklist. Stond al een tijd op mijn lijst, nu eindelijk begonnen. Geweldige serie. 5 afleveringen gezien en ik ben echt fan.

Sinds de heruitzendingen ben ik bezig met Flikken te zien.
Ik vind dat fantastisch goed om een Belgische politieserie te zijn.
De Pasmans (of dingske) vind ik dat goed doen.
Toevallig ook net helemaal uitgekeken, op DVD weliswaar.

Als kind mee opgegroeid en naar Flikkendag geweest, wat een nostalgie! Zelf ben ik meer fan van S1-6 ongeveer. Zeker vanaf S8-9 vind ik iets minder, voornamelijk doordat de nieuwe personages me minder aanspraken. Zeer persoonlijk natuurlijk want je ziet dat het professioneler gemaakt is.

Better Call Saul S6 - 9.5
Na enkele seizoenen kwam dit voor mij op hetzelfde niveau als Breaking Bad. Gewoonweg geniaal, niks op aan te merken buiten dat ik het einde maar zo-zo vond, maar ik kan wel niet zeggen wat ik dan een beter einde had gevonden. En wat een cast.

Only Murders in the Building S1 - 7
Goh... Niet slecht, maar het deed me niet veel. Met name de personages boeien mij niet echt. Ben nu wel seizoen 2 aan het kijken dus vond het net interessant genoeg om verder te kijken.

Black Bird - 8.5
Aangenaam verrast, op 2 avonden uitgekeken. Goeie acteerprestaties en tof dat Michael Roskam hier aan mee gewerkt heeft.

Better Call Saul S6 - 9.5
Na enkele seizoenen kwam dit voor mij op hetzelfde niveau als Breaking Bad. Gewoonweg geniaal, niks op aan te merken buiten dat ik het einde maar zo-zo vond, maar ik kan wel niet zeggen wat ik dan een beter einde had gevonden. En wat een cast.

Only Murders in the Building S1 - 7
Goh... Niet slecht, maar het deed me niet veel. Met name de personages boeien mij niet echt. Ben nu wel seizoen 2 aan het kijken dus vond het net interessant genoeg om verder te kijken.

Black Bird - 8.5
Aangenaam verrast, op 2 avonden uitgekeken. Goeie acteerprestaties en tof dat Michael Roskam hier aan mee gewerkt heeft.
Better Call Saul, top!
Black Bird vond ik naar het einde toe wat ineen vallen.

Better Call Saul S06 9/10

Black Bird 7,5/10

Hamiltons Pharmacopeia 7,5/10

Boeiend en leerrijk programma waarin chemicus Hamilton Morris elke episode een drug uit de doeken doet.

Laatst bewerkt:
Severance: 7,5/10 ... Al bij al leuke serie met twists die je op voorhand mss aan had moeten zien komen, maar toch genoeg verrast door het einde waar veel uiteindelijk samenkomt.

Nu begonnen met The Resort, van de makers van Palm Springs. The Guardian zegt: "Like The White Lotus, with added menace" maar na EP1 toch niet zo onder de indruk. Buiten het feit dat het zich op een resort afspeelt zie ik niet veel gelijkenissen, de humor was eerder aan de platte kant met domme situaties als met een scateboard in een bloemenbak rijden etc. Ik geef het nog een kans maar om The White Lotus te toppen zal er nog veel mogen veranderen.

Ms Marvel
Na alle mindere commentaar moet ik zeggen: ik vond het eigenlijk wel goed. Aflevering 5 was voor mij wel een serieuze dip, maar voor de rest goed geamuseerd met de serie. Verschillende personages hebben me ook wel kunnen interesseren, dus ben benieuwd naar haar in The Marvels.

She-Hulk (S1E1)
Ik vond het goed, hopelijk kunnen ze op dit elan verder en nog wat uitbreiden zelfs.

Terug
Bovenaan