Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Billie vs Benjamin op Streamz. Linkse trut en rechtse zak worden een koppel. Zou een komische reeks zijn, dus de bestaande clichés zullen wel worden uitvergroot maar ik ben benieuwd. Veel seksscènes ook, blijkbaar. :unsure:
Charlotte Timmers:love2:
Studio Tarara was dan ook een stuk ambitieuzer en ook wat minder luchtig (ondanks de humor) dan Billie vs. Benjamin. Ik heb die laatste aflevering net gezien en ook al vond ik het einde wat rommelig heb ik wel genoten van de serie.

Op zich geen spijt van dus?

Charlotte Timmers:love2:

Op zich geen spijt van dus?
Nee, omdat het best aangenaam wegkijkt. En mijn forumnaam komt erin voor als een extreemrechts clubke dat duidelijk is gemodelleerd naar Schild & Vrienden. :unsure: De hoofdrolspeler heeft bij momenten wel wat weg van Dries Van Langenhove. :tongue:

Nee, omdat het best aangenaam wegkijkt. En mijn forumnaam komt erin voor als een extreemrechts clubke dat duidelijk is gemodelleerd naar Schild & Vrienden. :unsure: De hoofdrolspeler heeft bij momenten wel wat weg van Dries Van Langenhove. :tongue:
Zie dat het ook maar 6 kortere afleveringen zijn. Niets te verliezen dus.

Seizoen 1 van Forbrydelsen (The Killing) Deense crimi serie uit 2007.

Ik vond deze best sterk. (Ik kijk wel niet zoveel crime series dus verwachtingen liggen misschien niet zo hoog?). Heeft me niet omvergeblazen maar was zeker entertainend genoeg dat we vanavond aan seizoen 2 gaan beginnen. Wat me direct opviel was dat seizoen 2 en 3 maar 10 afleveringen hebben ten opzichte van seizoen 1 (20 afleveringen) wat me een goede beslissing lijkt. Elke aflevering had wel cliffhanger die goed genoeg was om uit te kijken naar de volgende aflevering maar ik moet zeggen dat ik op het einde van het seizoen een beetje fatigue begon te krijgen en uitkeek naar het einde.

Ik neem aan dat ze het eerste seizoen 2 afleveringen hebben gegeven omdat dat standaard was destijds. Aangezien seizoen 2 en 3 er maar de helft hebben hebben ze volgens mij ook ingezien dat er uiteindelijk veel teveel red herrings en twists inzaten om de runtime te rekken. Het wordt moeilijk om het hoofdpersonage als competent te blijven zien wanneer ze er constant naast zit, en het neemt de spanning ook een beetje weg wanneer je rond aflevering 12 al de derde verdachte hebt en weet dat het deze persoon ook wel niet zal zijn omdat je nog maar net over de helft van het seizoen bent..

Nu, zelfs dan bleef het voor mij spannend tot het einde, mede dankzij de drie verschillende, verstrengelde verhaallijnen en een zalige sfeer, geholpen door veel nachtshots van Copenhagen.

(Wat me wel opviel was hoe iedereen binnen bijna zat te kettingroken :laugh: Dat, en de flip phones, zijn het enige dat de serie voor mij dateren want het zou zo een modernere serie kunnen zijn vind ik)

Onlangs de originele Cowboy Bebop uitgekeken en nu 4 episodes ver in de nieuwe reeks.

Door de matige reacties en het feit dat het al gecanceld werd, vreesde ik er wat voor. Maar eigenlijk vind ik het tot hier toe echt nice. Casting bevalt me (vooral Spike) en 't ziet er allemaal goed uit. Het heeft toch wat een eigen stijl los van de anime. Het kan me eigenlijk niet zo schelen dat het wat anders verloopt, en dat een aantal details aangepast zijn. Alleen jammer dat Ed er niet in meedoet. Aan de scores te zien valt de finale precies wat tegen, maar dat zullen we dan wel zien.
Ed wordt in de laatste scène van het seizoen geïntroduceerd, meer als een teaser is dat niet.
Wel duidelijk dat er plannen voor waren in S2.
Jammer dat Netflix de serie na 2 weken al gecanceld heeft.

Ik ben het wel met u eens over de reeks.
Het kan niet tippen aan het origineel, maar slecht was het allerminst.

Seizoen 1 van Forbrydelsen (The Killing) Deense crimi serie uit 2007.

Ik vond deze best sterk. (Ik kijk wel niet zoveel crime series dus verwachtingen liggen misschien niet zo hoog?). Heeft me niet omvergeblazen maar was zeker entertainend genoeg dat we vanavond aan seizoen 2 gaan beginnen. Wat me direct opviel was dat seizoen 2 en 3 maar 10 afleveringen hebben ten opzichte van seizoen 1 (20 afleveringen) wat me een goede beslissing lijkt. Elke aflevering had wel cliffhanger die goed genoeg was om uit te kijken naar de volgende aflevering maar ik moet zeggen dat ik op het einde van het seizoen een beetje fatigue begon te krijgen en uitkeek naar het einde.

Ik neem aan dat ze het eerste seizoen 2 afleveringen hebben gegeven omdat dat standaard was destijds. Aangezien seizoen 2 en 3 er maar de helft hebben hebben ze volgens mij ook ingezien dat er uiteindelijk veel teveel red herrings en twists inzaten om de runtime te rekken. Het wordt moeilijk om het hoofdpersonage als competent te blijven zien wanneer ze er constant naast zit, en het neemt de spanning ook een beetje weg wanneer je rond aflevering 12 al de derde verdachte hebt en weet dat het deze persoon ook wel niet zal zijn omdat je nog maar net over de helft van het seizoen bent..

Nu, zelfs dan bleef het voor mij spannend tot het einde, mede dankzij de drie verschillende, verstrengelde verhaallijnen en een zalige sfeer, geholpen door veel nachtshots van Copenhagen.

(Wat me wel opviel was hoe iedereen binnen bijna zat te kettingroken :laugh: Dat, en de flip phones, zijn het enige dat de serie voor mij dateren want het zou zo een modernere serie kunnen zijn vind ik)
Ligt zeker niet aan het feit dat je niet veel crime series kijkt, dit is en blijft gewoon 1 van de beste series/seizoenen ooit qua crime series.

Dopesick uitgekeken. Goede serie, was lang geleden dat ik nog zo benieuwd was naar het verdere verloop.
Ook leuk om naast het kijken van de serie nog extra info online op te zoeken.

Na het goede ‘Stay close’, nu ook ‘the stranger’ beginnen kijken. Ook naar een boek van Harlan Coben.
Zelfde opzet zowat, maar zeker het kijken waard.

La casa del papel 9/10.
Ze zijn in iets geslaagd waar Breaking Bad niet is in geslaagd, namelijk de hoofdpersonages (bankrovers) likeable maken. Zeker in het laatste seizoen.
De eerste twee delen waren meer dan top. Deel drie ging overboord met de muziekstukken. Deel vier was dan weer dik oké en het eerste deel van het laatste seizoen was soms slecht en nog ongelooflijker dan gans de setup van de serie
Niet geraakt worden door duizenden kogels; zwangere vrouw die geen herstel nodig lijkt te hebben
. Gelukkig maakte het overige - met dank aan het emotionele - veel goed.

Berlin - Alicia Sierra :love: - Tokio - El Profesor waren de ubersterkhouders boven de rest van de sterke cast.

Ge gaat toch niet zeggen dat LCDP beter is dan Breaking Bad? Seizoen 1 was top maar daarna is het toch echt wel bergaf gegaan.
Ik moet zelf nog het laatste seizoen bekijken maar heb geen sterke drang zoals ik met sommige andere reeksen heb waar het niveau wel hoog blijft.

Ge gaat toch niet zeggen dat LCDP beter is dan Breaking Bad? Seizoen 1 was top maar daarna is het toch echt wel bergaf gegaan.
Ik moet zelf nog het laatste seizoen bekijken maar heb geen sterke drang zoals ik met sommige andere reeksen heb waar het niveau wel hoog blijft.
Lees ik toch niet in zijn post?

Terug
Bovenaan