TV Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Al iemand die nieuwe Koreaanse serie Hellbound bekeken?

De eerste tien minuten gezien maar spreekt mij niet direct aan.
 
In mijn hoofd hebben alle 3 nog steeds een gesloten einde.
De tol begint te vallen, dus realiteit
Hij is het nu aan het faken, omdat hij liever gelobotomiseerd wil worden. Hij zegt nog iets in de trand van "it's better to die a saint than live as a monster" of zoiets om het te benadrukken
Deze is wat lang op te typen, maar dat is toch volledig wrapped up? Als ge alle Z/W en kleur scenes in de juiste volgorde bekijkt, is er geen open einde?

Maareuh, tis al effe geleden, so could be wrong :).
Ja ik dacht toch ook dat Shutter Island totaal geen open einde had.

Inception niet akkoord.

Die tol maakte soms eens een klein onregelmatig draai'ke. Hier lijkt het me de bedoeling dat het beide kanten op kan.
 
Het staat letterlijk in de eerste zin:


Het was een open einde met verschillende theorieën. Iemand die de echte mening niet gaat opzoeken, zal nog altijd met vragen zitten.


Het einde van Lost was echt AB SO LUUT niet open. Het was echt wel duidelijk hoe en wat er nu allemaal gebeurd was of ging gebeuren. En zodoende staat er ook echt niks nieuws in dat artikel. Die dingen kon ik u de dag na de finale ook allemaal zeggen :)

De urban legend dat ze maar wat bij verzonnen blijft ook rondgaan, zelfs nu 10+ jaar na het einde. En ik zeg "urban legend" omdat het deels klopt, maar niet zoals de mensen denken. Ze wisten wel degelijk waar ze begonnen en waar ze wilden eindigen. Maar doordat Lost zo een gigantisch succes was, zaten ze met het probleem dat ze die tijd moesten vullen zonder te weten hoe lang die tijd was. En dat gaf de stevige dips van seizoen 2 en 3. En toen waren de schrijvers het zelf beu en zijn ze een einddatum gaan vragen zodat ze op een gestructureerde manier konden werken naar het voorziene einde. Je ziet ook dat vanaf seizoen 4 je een duidelijk pad richting einde in slaat. Daar hingen veel dingen weer echt goed vast aan elkaar, terwijl je in seizoen 2 en 3 soms wel vreemde dingen zag. Het enige dat hun een echt probleem gaf, was dat de acteur die Eko speelde ineens besloot niet meer te willen blijven. Ze hadden zeer grote plannen voor hem, maar ineens moesten ze alles wat ze voor hem gepland hebben verdelen over andere personages met name Ben en Locke. Want Ben ging normaal ook nooit zo een belangrijke rol krijgen, maar toen die in de smaak bleek te vallen van alle kijkers zagen ze een belangrijke rol voor hem en toen die kans zich een half seizoen later aanbood, was het vlug opgelost hoe ze veel van hem verder konden invullen.

Over die openstaande vragen heb ik een blijvende herinnering. De toen nog"grotere" site CollegeHumor had een week na de finale een document op hun site geplaatst met "108 openstaande vragen over Lost". Ik dat document gedownload en beginnen invullen... Ik kwam aan nog geen tien openstaande vragen en de meesten daarvan waren dingen die eigenlijk niet belangrijk waren voor de storyline. Probleem was wel dat Lost een aantal "mysteries" introduceerden die eigenlijk geen mysteries waren maar heel simpele en compleet onspectaculaire oplossingen hadden (zoals de ijsberen). Khad dat toen echt moeten bijhouden :D

Man man, mijn hart klopt toch altijd net iets sneller als ik Lost zie passeren. Blijft toch voor eeuwig een van mn favoriete reeksen ooit.
 
Recent uitgekeken:

Dopesick

Begon goed, maar werd mij te langdradig naar het einde toe.

Dan Brown's The Lost Symbol

Leuk. Meer niet. Er mag een tweede seizoen komen, zal er zeker naar kijken

Fair Trade

Het kleine broertje van Matroesjka's. Kan bijlange niet tippen eraan. Misschien als je het kijkt als je Matroesjka's nog niet hebt gezien, dat het dan wel beter is. De actiescenes en FX trekken op niet veel.

Foundation

Laat de volgende seizoenen al maar komen, ben er klaar voor!

Just Beyond

Eigenlijk best amusant!

Inside Job

Meer van dat! Hopelijk komen er nog seizoenen van!

BMF

Black Maffia Family. Vrij deftig. Alleen al om Snoop Dogg als priester te zien is het de moeite 😁
 
Laatst bewerkt:
squid game, meh 7 op 10 maximaal. weinig echt verhaal, het einde was wat te langgerekt. die 2 slowmotion scenes waren ook als een vis op het droge, zo raar ivglm de rest van de 'actie'
 
Volgt de serie eigenlijk 1:1 de anime?
Nope. Relatief "vrije" interpretatie van het origineel. Ben nu halfweg en krijg zo het gevoel dat de makers van de Netflix versie alles wat ongezegd bleef in de anime extra in de verf willen zetten.

Een jp dub met andere dialogen zou de live action versie eigenlijk nog op gelijke hoogte kunnen brengen :p
 
Seinfeld tem seizoen 9 uitgekeken, blijft goed tot het einde. De finale was een van de beste voor een sitcom.
Door de legendarische naam ben ik daar een paar weken geleden ook eens aan begonnen, maar het kan me totaal niet bekoren. Ik ben na een aflevering of 3 afgehaakt.

Bij mij is het met Lost idd ook allemaal begonnen. Erg veel series beginnen kijken toen. Ik had er toen ook nog veel tijd voor. Laatste jaren echter heel erg geminderd.

Lost was echt heel intrigerend en leuk om te kijken in het begin. Maar zoals veel series rond die tijd slachtoffer van het eigen succes en het werd nogal uitgerekt.
Tot we aan het einde kwamen dat echt serieus teleurstelde en uzelf de vraag deed stellen 'wtf heb ik juist zoveel tijd aan verspild?'

Fringe vond ik dan indertijd veel leuker om te volgen. Ook een serie die op een deftige manier een einde heeft gekregen. Die zou ik nog eens moeten opnieuw kijken eigenlijk.
Fringe is GE-WEL-DIG. Die serie ben ik gewoon beginnen kijken door de intro eens toevallig ergens te zien.
 
Dexter New Blood ep3 - Voor mij is het heel, heel ongebruikelijk dat ik iets volledig bekijk. Ik denk dat er zelfs jaren geweest zijn waar ik niks uitgekeken heb. Zelfs Lupin, waar ik deel 1 super van vond, heb ik deel 2 af en toe geluisterd als mijn man keek maar ik had er geen zin meer in.
Dat Dexter druppelsgewijs komt, zoals ‘in de goei ouwen tijd’, kan helpen maar alleszins ben ik nog steeds mee en kijkt het lekker weg.
 
Mad Men Seizoen 1 - 4
10+/10


Ik geef het toe aan de mensen die mij met nauwlettend in het oog houden. Het is een top serie :D Dit doet mij echt denken aan The Sopranos (die ga ik na deze show herkijken) Ik ga het jammer vinden als het ten einde is.

Ik moet wel zeggen dat tot nu toe Don/Dick op zich wel een klotevent is. Constant oftewel extreem vriendelijk zijn tegen mensen om dan vijf minuten later hun kop af te bijten. Ik snap nog steeds niet dat Peggy, Sterling en andere mensen hun vuisten niet op hem hebben losgelaten. Die zeikerd van Duck heeft alvast gedaan, alhoewel toen hij dat deed kon ik mijn lach niet inhouden. "I KILLED 17 MAN IN OKINAWA !"
Sterling is een narcist maar op het einde is hij wie hij is en steekt hij dat niet onder bank, blijft op zich mijn favoriet. Zit heel de dag te niksen en komt bij de werkende man binnen die vijf minuten op zijn gat zit "aah you're doing nothing again". Vooral tegen zijn secretaresse: "here is some money. Buy a nice dress or perhaps a mask" :rofl:
 
Laatst bewerkt:
Door de legendarische naam ben ik daar een paar weken geleden ook eens aan begonnen, maar het kan me totaal niet bekoren. Ik ben na een aflevering of 3 afgehaakt.


Fringe is GE-WEL-DIG. Die serie ben ik gewoon beginnen kijken door de intro eens toevallig ergens te zien.
Ik ben nog nooit zo conflicted geweest over een bericht, 50% :wtf: en 50% :love:. Kheb maar ne (y) gegeven, omdat mijn liefde voor Fringe groter is dan die voor Seinfeld
 
Only Murders in the Building (Disney+)

Aangename mix van komedie en murder mystery. Het verhaal zat goed in elkaar en door het vlotte tempo en de luchtige toon zijn enkele voorspelbare en minder goed uitgewerkte dingetjes niet zo erg. Goeie wisselwerking tussen Steve Martin, Martin Short en Selena Gomez (die ik enkel van Spring Breakers ken), geregeld moeten gniffelen.
 
Wanneer heeft Fringe bij jullie een klik gegeven? Van in 't begin al, of later pas? Want ik voel het voorlopig écht niet :unsure: (begin seizoen 1 nog)
 
S6 van Seinfeld zit er ook op.
Ik blijf het gewoon zo gek vinden dat die serie rond Jerry draait terwijl die gewoon veruit het minst interessante personage blijft.
Ik moet zeggen dat ik het eerste seizoen echt niks vond maar het nu toch al graag bekijk. Al vind ik Friends nog steeds veel beter, ook al heb ik die al 20 keer van A tot Z gezien.
 
Wanneer heeft Fringe bij jullie een klik gegeven? Van in 't begin al, of later pas? Want ik voel het voorlopig éht niet :unsure: (begin seizoen 1 nog
Ik heb tot een bepaald seizoen gezien echter kon ik op een gegeven moment die Walter niet meer uitstaan. Werd me een beetje te veel met zijn raar gedoe. Ook begon het Lost en JJ Abrams niveau me wat nerveus te maken.
 
S6 van Seinfeld zit er ook op.
Ik blijf het gewoon zo gek vinden dat die serie rond Jerry draait terwijl die gewoon veruit het minst interessante personage blijft.
Ik moet zeggen dat ik het eerste seizoen echt niks vond maar het nu toch al graag bekijk. Al vind ik Friends nog steeds veel beter, ook al heb ik die al 20 keer van A tot Z gezien.
Ik verkies dan weer Frasier.
Al blijft Friends ook geweldig natuurlijk.
 
Ik heb tot een bepaald seizoen gezien echter kon ik op een gegeven moment die Walter niet meer uitstaan. Werd me een beetje te veel met zijn raar gedoe. Ook begon het Lost en JJ Abrams niveau me wat nerveus te maken.
Awel, het is vooral die Walter die het voor mij al van in 't begin een zeer moeilijk maakt om het vol te houden.
 
Terug
Bovenaan