Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Kan iemand mij zeggen waarom Dark zo goed ontvangen is en waarom / of ik moet verder kijken? Ik zit nu aan aflevering 5.
Ik had me verwacht aan een Lynchiaanse Stranger Things over timetravel. Dit zou normaal 100% mijn ding moeten zijn, en de stijl staat mij aan + ik wil wel weten hoe de vork in de steel zit ...
... maar:
  1. Hetgene mij het meest stoort: Die serie zit helemaal niet moeilijk in elkaar. Ze doen alsof het moeilijk is, en slagen daar enkel in omdat ze een hoop info op een warrige manier brengen. Dat is niet moeilijk omwille van de content hé, dat is moeilijk omdat ze hun verhaal niet goed kunnen brengen.
  2. Waarom rekken ze alles zo uit? Die 5 afleveringen hebben eigenlijk maar content voor 1,5u. Het wordt allemaal kunstmatig uitgerokken.
  3. De schrijvers nemen onnozele shortcuts en flauwe trucken om hun verhaal & encounters te doen kloppen (ze laten bewust info niet zien die de karakters wel zien, Ulrich laat zijn deur open staan :cautious:, onnozele en onnatuurlijke interacties, ...)

Duseuh, heeft het nut om verder te gaan?
Ik vond het laatste seizoen van Dark echt top, dus zou zeker aanraden om verder te kijken. Alles wordt nog een pak complexer.

Ik vond de sfeer van Dark wel top, de complexiteit komt inderdaad pas later, en zeker als het dan al lang geleden is dat je vorige seizoenen hebt gezien..

Lupin: Vond ik echt wel goed. Maar te kort

Net begonnen met ‘the sinner’: eerste drie afleveringen smaken alvast naar meer

Laatste afleveringen van iZombie gezien. Toen ik er aan begon dacht ik 'wat is dit nu weer voor iets ridicuul', maar net als bij Lucifer ben ik er toch fan van geworden.

Lupin ook gezien. Zeer goed, wel een beetje voorspelbaar met momenten, maar zeer benieuwd naar het vervolg.

wij volop aan 't kijken naar Homeland.
Gisteren seizoen 3 afgesloten.
Begin het wel een klein beetje langdradig worden, en er zijn nog 4 seizoenen te gaan... dus ben benieuwd.

Juist Big Bang Theory uitgekeken overal een 8.5/10 er waren stukken die meh waren maar over het algemeen toch geamuseerd en ik moet toegeven dat ik tijdens de laatste aflevering een traantje gelaten heb.( tijdens de aflevering waar Howards's moeder sterft was het meer dan een traantje wegens begrijpelijke redenen) . Nu opzoek naar iets anders om te bingen.

Juist Big Bang Theory uitgekeken overal een 8.5/10 er waren stukken die meh waren maar over het algemeen toch geamuseerd en ik moet toegeven dat ik tijdens de laatste aflevering een traantje gelaten heb.( tijdens de aflevering waar Howards's moeder sterft was het meer dan een traantje wegens begrijpelijke redenen) . Nu opzoek naar iets anders om te bingen.
Bleven mensen daar nog naar kijken na seizoen 3? :unsure:

Was een leuke show en vind het jammer dat het afgelopen is.. Hoewel het case of the week was, had liv toch elke keer een andere persoonlijkheid :)
Ik hou wel van case of the week detectives. En dit was wel de meest originele manier om elke aflevering fris te houden :ROFLMAO:. Plus dat het overkoepelende verhaal ook wel enigszins vooruit ging. In gelijkaardige series blijven ze vaak toch melken.

wij volop aan 't kijken naar Homeland.
Gisteren seizoen 3 afgesloten.
Begin het wel een klein beetje langdradig worden, en er zijn nog 4 seizoenen te gaan... dus ben benieuwd.
Seizoen 1 was fantastisch, daarna glijdt het niveau inderdaad wel wat af. Al heb ik toch wel met plezier volledig uitgekeken.
Bleven mensen daar nog naar kijken na seizoen 3? :unsure:
TBBT is bij de beste sitcoms tem seizoen 4, daarna verandert het stilaan in een flauw aftreksel van Friends met al hun relaties en zo. Ik ben onlangs nog door S11 geploegd en nu 2 afleveringen van S12 achter de rug maar heb echt totaal geen zin om voort te zien. Maar dat knaagt dan weer omdat dat in mijn hoofd "onafgewerkt" is. Zal het wsl nog wel eens voortzien en ik hoop echt dat er geen S13 meer komt :unsure:

TBBT is bij de beste sitcoms tem seizoen 4, daarna verandert het stilaan in een flauw aftreksel van Friends met al hun relaties en zo. Ik ben onlangs nog door S11 geploegd en nu 2 afleveringen van S12 achter de rug maar heb echt totaal geen zin om voort te zien. Maar dat knaagt dan weer omdat dat in mijn hoofd "onafgewerkt" is. Zal het wsl nog wel eens voortzien en ik hoop echt dat er geen S13 meer komt :unsure:

Nee, het stopt echt bij seizoen 12.
En akkoord dat de eerste seizoenen de beste waren, maar de seizoenen daarna zijn nog amusant genoeg om te kijken imo.

Oef ;)
En akkoord dat de eerste seizoenen de beste waren, maar de seizoenen daarna zijn nog amusant genoeg om te kijken imo.
Zeker niet slecht hè, maar naarmate de seizoenen vorderen verdwijnt het geek/nerd gehalte wat de serie zo uniek maakte meer en meer naar de achtergrond en gaat het meer en meer over de relaties met de dames. En dat vind ik gewoon spijtig.

Toen de focus naar vrouwen begon te verschuiven, is wanneer ik vrijwel direct afgehaakt ben, trok op niks meer (voor mij persoonlijk dan), en het had amper nog iets te maken met de originele opzet van de show.
Ik weet niet meer hoe ze heten, maar die met haar nogal speciale stem, en die vriendin van Sheldon, kon ik echt niet uitstaan.

S1 is inderdaad echt geweldig goed, maar S2 is helaas een complete ramp :(

Ik vond S02 nog wel leuk, hoor. Niet S01 niveau, maar zeker nog altijd actreeprestatie-gewijs een pak beter als de gemiddelde andere serie.

Na S03/S04 verloor het idd veel panache en tis zeker niet hoogstaand. Maar ik vond het nog wel altijd "leuk" om te kijken. Een beetje dat "warm blanket" gevoel dat ge bij sommige series hebt. S12 moet ik nog zien en ga ik binnenkort eens aan beginnen.

Kan iemand mij zeggen waarom Dark zo goed ontvangen is en waarom / of ik moet verder kijken? Ik zit nu aan aflevering 5.
Ik had me verwacht aan een Lynchiaanse Stranger Things over timetravel. Dit zou normaal 100% mijn ding moeten zijn, en de stijl staat mij aan + ik wil wel weten hoe de vork in de steel zit ...
... maar:
  1. Hetgene mij het meest stoort: Die serie zit helemaal niet moeilijk in elkaar. Ze doen alsof het moeilijk is, en slagen daar enkel in omdat ze een hoop info op een warrige manier brengen. Dat is niet moeilijk omwille van de content hé, dat is moeilijk omdat ze hun verhaal niet goed kunnen brengen.
  2. Waarom rekken ze alles zo uit? Die 5 afleveringen hebben eigenlijk maar content voor 1,5u. Het wordt allemaal kunstmatig uitgerokken.
  3. De schrijvers nemen onnozele shortcuts en flauwe trucken om hun verhaal & encounters te doen kloppen (ze laten bewust info niet zien die de karakters wel zien, Ulrich laat zijn deur open staan :cautious:, onnozele en onnatuurlijke interacties, ...)

Duseuh, heeft het nut om verder te gaan?

Aan uw post te zien heeft het voor U geen nut meer om verder te gaan :D
Voor mij is het alvast een van de beste dingen die ik gezien heb de laatste jaren. Seizoen 1 was schitterend door de sfeer en enkele twists. Maar de complexiteit is inderdaad voor tijdens S02 en vooral S03. S03 is soms zelfs belachelijk in dat ze het soms volgens mij bewust te complex willen maken.

Terug
Bovenaan