Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The Undoing

Had grote adelbrieven, maar stelde al bij al teleur. Mooi gefilmde whodunnit met typische plottwists die steeds ander personage verdacht maken (maar soms wat geforceerd over komen)
Kon maar weinig sympathie opbrengen voor deze rijke stinkerds, beetje in hetzelfde bedje als Big Little Lies S2 dus eigenlijk.
Sutherland is uitstekend, Kidman is solide als altijd (maar haar typische acteerticks beginnen me te ergeren) maar Grant valt toch een beetje door de mand, eerlijk gezegd
Het einde stelde ook zwaar teleur vond ik.

Marvel's M.O.D.O.K. s1

Het had zijn momenten, laten we het zo zeggen. Zaten een paar hilarische dingen in en ook het doorlopend verhaal was best nog ok, met af en toe verwijzingen naar het MCU. Moest er een tweede seizoen komen, ik zou kijken.

Freaks and Geeks s1

En ook ineens het laatste 😭 Er is al veel over geschreven hier dus ga er niet veel over zeggen. Blijft boeien, for some reason. Niet altijd haha-grappig, buiten enkele keren, maar hoeft ook niet. Jammer dat het gestopt is, heb ook gelezen hoe seizoen 2 er mogelijk had uitgezien en dat was best interessant geweest.

Door het eerste seizoen van Scrubs. Is dit hier ooit doorgebroken? Is echt belachelijk grappig en het evenwicht met de zwaardere thema's is zo on point...

Door het eerste seizoen van Scrubs. Is dit hier ooit doorgebroken? Is echt belachelijk grappig en het evenwicht met de zwaardere thema's is zo on point...
Ik ben blij dat de Scrubs craze hier eindelijk ook doorbreekt. Hands down de beste sitcom ooit. Tot en met ~seizoen 5 wordt het enkel beter, erna gaat het wat op en neer (behalve het laatste seizoen, dat suckt gewoon). Het "serieuze" gaat er wel wat uit vanaf seizoen 4.

Ka2 (of hoe dat ook heette) zond het uit, maar enkel de eerste 2 a 3 seizoenen, en indeed op rare momenten.

Er zijn trouwens maar 8 seizoenen. Wat je ook denkt te zien of vinden er zijn er maar 8.

Edit: verstond me er vroeger ook niet aan dat niemand die gezien had of ervan had gehoord terwijl het zo'n topper is.

Raised by wolves; zeker niet slecht, personages en verhaal zitten wel goed, maar alles ging, voor mij thans, zo traag vooruit.
Ook had ik het gevoel dat het budget niet al te hoog mocht zijn. Steeds diezelfde locaties.
En ja, dan dat abrupt einde. Dat haat ik echt

Vond 'Friends Reunion' nog meevallen. Velen die de kritieken op de houding en gedrag van Perry overnemen. Maar objectief zag ik daar toch geen al te rare dingen dat hij daar constant zat te staren..

Panic s1

Korte beschrijving heeft me in de val gelokt. Wist ik veel dat het een halve teenrom serie zou worden. Idee leek me best wel goed en ik zoek bewust geen trailers/spoilers van series op. Af en toe valt dat een beetje tegen ja, zo is dat. Voor 10 afleveringen kan je niet sukkelen.

The Sons of Sam (mini serie).
Normaal ben ik niet voor docu's over seriemoordenaars, maar miljaar. Lang geleden dat ik nog zo geboeid naar tv heb zitten kijken!

The Investigation afgewerkt gisteren. Ben ik de enige die dit niet zo geweldig vond?
Veel spanning zit er niet in... Ok ja, interessante kijk hoe zo'n onderzoek echt loopt, maar ik vond het precies toch maar matig.

Vincenzo uitgekeken. Vond het echt goed. Goeie mix tussen slapstick humor en drama. Is wel efkes wennen aan het k-drama format but I like it. Wel wat tijd voor nodig want 20 afleveringen van 1u20m elk... mai.

Staat op mijn lijstje. Wist wel niet dat het 20 afleveringen van 1u20m waren, dat is al redelijk zwaar :).

The Investigation afgewerkt gisteren. Ben ik de enige die dit niet zo geweldig vond?
Veel spanning zit er niet in... Ok ja, interessante kijk hoe zo'n onderzoek echt loopt, maar ik vond het precies toch maar matig.
Staat eveneens op mijn lijstje. Blijkbaar van dezelfde schrijver als Borgen wat toch een pluspunt is, al wil dat niks zeggen natuurlijk.

Brooklyn nine-nine 5/10

Ik had echt meer verwacht echter is flauwe humor tot bijna, langs mijn kant, geen gelach. Soms is het wel lachen hoor met simpele dingen (geen platte, flauwe) zoals gezichtsuitdrukkingen of typische opmerkingen, maar ze proberen te hard.

Ratched uitgekeken.
De sfeer was 'spot on' en het verhaal zat wel goed in elkaar.
Het beste van al vond ik de manier waarop alles in beeld gebracht werd.
De manier waarop ze kleuren, patronen, contrasten en landschappen gebruiken, vind ik wel zeer geslaagd.

Next up: Better Call Saul s5 en Castlevania

Terug
Bovenaan