Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

patriot seizoen 1 op Prime
patriot is ietwat tegendraads. Het is vaak raar om raar te zijn, maakt simpele zaken complex en lijkt soms compleet lak te hebben aan wat de kijker verwacht van een goeie serie. Ik mag het wel. Er zitten zeker dippen in het eerste seizoen, maar daar staan veel te veel hoogtepunten tegenover om daar veel kritiek op te geven. Een show die het meer van personages dan plot moet hebben en dat is helemaal ok.

Invincible Prime

Ik was nog niet mee met de eerste afleveringen. Het is te veel platgetreden origin story met het occasionele shock momentje er in gegooid. Zo rond aflevering 3 a 4 vind die show echter plots de juiste balans en gaat de kwaliteit stevig de hoogte in. Die stemmencast is echt geschift, hoewel ik in het begin moeite had met J.K Simmons als Omni Man. Die gast klinkt niet alleen als J Jonah Jameson, hij ziet er ook zo uit.

Onlangs het eerste seizoen van Stranger gezien, een Koreaanse serie.

Volgens mij niet bekend bij het brede publiek maar het kon mij zeker bekoren, al was de stijl wel wat wennen in het begin (de dramatische soundtrack wordt bv. nogal te pas en te onpas gebruikt). Crime serie dat zich doorheen de afleveringen blijft verder ontrafelen/de kijker in twijfel laat (je moet je hoofd er dus wel wat bijhouden) met een mooi en duidelijk slot van het eerste seizoen. Goede verhaallijn, goede acteerprestaties (de hoofdspeler is echt top) en het speelt zich eens in een andere setting af. Aanrader voor iemand die eens naar iets anders op zoek is, wel 16 aflevering van +- 1 uur.

Onlangs het eerste seizoen van Stranger gezien, een Koreaanse serie.

Volgens mij niet bekend bij het brede publiek maar het kon mij zeker bekoren, al was de stijl wel wat wennen in het begin (de dramatische soundtrack wordt bv. nogal te pas en te onpas gebruikt). Crime serie dat zich doorheen de afleveringen blijft verder ontrafelen/de kijker in twijfel laat (je moet je hoofd er dus wel wat bijhouden) met een mooi en duidelijk slot van het eerste seizoen. Goede verhaallijn, goede acteerprestaties (de hoofdspeler is echt top) en het speelt zich eens in een andere setting af. Aanrader voor iemand die eens naar iets anders op zoek is, wel 16 aflevering van +- 1 uur.
Inderdaad, zeer apart maar wel goed en inderdaad kopke er bij houden. Heb seizoen 2 niet meer gezien, blijkbaar is dat serieus minder.

Solos 5,5/10

Matige sci-fi anthology series dat zich afspeelt in een naaste toekomst en waar bij elke episode 1 acteur centraal staat. De verhalen zijn meer miss dan hit en sommige acteurs doen serieus aan overacting. Zou sowieso beter werken als een toneelstuk dan als een TV serie.

invincible, was best goed. jammer van de meme die het een beetje spoilede, maar uiteindelijk niet echt veel.
Jupiter legacy, ook best goed. Al is de audio mix, net als bij vele netflix series, zo ongebalanceerd. zouden ze niet goed weten hoe een surround mix te maken? nog mensen last van?

Snowpiercer seizoen 2. Misschien een beetje beter dan seizoen 1?? Sean Bean speelt de rol van Wilford wel goed.

Eerste aflevering van seizoen 2 van Creepshow. Leuk dat het 2de deel volledig in de stijl van Evil Dead was inclusief Ted Raimi en Necronomicon.

Snowpiercer seizoen 2. Misschien een beetje beter dan seizoen 1?? Sean Bean speelt de rol van Wilford wel goed.

Eerste aflevering van seizoen 2 van Creepshow. Leuk dat het 2de deel volledig in de stijl van Evil Dead was inclusief Ted Raimi en Necronomicon.
Echt cool wel. Ben al vanaf mijn 10 jaar grote Evil Dead fan, ging als klein manneke films lenen bij de buren: Evil Dead, The Fly, Friday the 13th,... 😁
Is voor mij nog steeds een van de beste horrorfilms ooit. Ook de serie was 👌 spot on, exact wat het moest zijn.
Aangenaam verrast door deze episode, had er op voorhand niets over gelezen dus was wel nice.

Raised by wolves - degelijke scifireeks, maar ik miste context en duiding. Verhaal boeide wel en ik kijk uit naar het volgende seizoen. Cliffhanger much.

Freaks and Geeks is echt subliem. Is zo in de achtergrond gebleven, maar echt heel goeie serie.
Derry girls trouwens op Netflix ook prachtige comedy.
True en nog eens true. Freaks and Geeks vond ik geweldig en Derry Girls ook absoluut héél goed.
Aangezien iedereen hier zot is van Scrubs, moet ik dat misschien toch ook maar eens een kans geven :unsure:

Quasi heel seizoen 1 uitgezien op een week :)
Nu heeft de vriendin een week late's dus staat het effe on hold. Maar zeker een aanrader op basis van seizoen 1. En volgens wat ik hier lees wordt het alleen nog beter.

The Undoing

Had grote adelbrieven, maar stelde al bij al teleur. Mooi gefilmde whodunnit met typische plottwists die steeds ander personage verdacht maken (maar soms wat geforceerd over komen)
Kon maar weinig sympathie opbrengen voor deze rijke stinkerds, beetje in hetzelfde bedje als Big Little Lies S2 dus eigenlijk.
Sutherland is uitstekend, Kidman is solide als altijd (maar haar typische acteerticks beginnen me te ergeren) maar Grant valt toch een beetje door de mand, eerlijk gezegd

It's a Sin

Deed me wat denken aan Pose. Goede serie maar toch regelmatig krop in de keel gehad want de materie is toch vrij hard.
Wist ook niet dat de hoofdrolspeler de zanger is van Years & Years :love2:

Terug
Bovenaan