Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The Serpent

Degelijke serie over een interessant onderwerp in een leuke setting maar er zat toch meer in imo. Acteerprestaties niet altijd even top, geen echte band gekregen met de hoofdspelers/niet in het verhaal getrokken en een verhaallijn die volgens mij iets beter kon worden uitgewerkt.

The Serpent

Degelijke serie over een interessant onderwerp in een leuke setting maar er zat toch meer in imo. Acteerprestaties niet altijd even top, geen echte band gekregen met de hoofdspelers/niet in het verhaal getrokken en een verhaallijn die volgens mij iets beter kon worden uitgewerkt.
Ik geraakte daar ook niet helemaal in. Sfeerzetting was nochtans top, maar de acteerprestaties tilden het geheel wat uit balans. Ik begrijp dat de makers hebben gekozen voor een Engelstalige Knippenberg, maar die scènes waar hij met de ambassadeur of met Paul Simons praat vond ik zo vreemd. Ik zocht ook naar connectie of betrokkenheid met de personages, maar vond die maar moeilijk. Het heen en weer springen van de tijdlijnen vond ik soms op het zenuwachtige af, net of ze een verhaaltje wilden aframmelen.

Raised by Wolves

De eerste 4 episodes heb ik gezien en m'n verwachtingen waren misschien te hoog.
De sfeer/setting is goed gemaakt maar het verhaal komt niet echt op gang.
Hopelijk gaat de rest wat spannender worden.

Time

Britse miniserie over iemand (Sean Bean) die dronken een man doodgereden heeft en hiervoor naar de gevangenis moet. Goeie reeks, te kort wel.

In welke aflevering sterft hij? 😅
Ik had ergens gelezen dat hij nu op voorhand vraagt als hij een script krijgt dat hij doodgaat ja of neen. Omdat hij het zelf stillekes aan beu wordt om in een serie of film te komen en dat de kijker weet "ola der gaat er ene dood :D". Blijkbaar neemt ie nu alleen rollen aan waar hij heel lang in leven blijft of niet dood gaat.

Banshee uitgekeken.
Over de hele 4 seizoenen een constant niveau. Net lang genoeg ook imo, met een goed einde.
Las hier vooral veel liefde voor Rebecca maar mijn absolute voorkeur is toch Siobhan. Zowel uiterlijk als het personage 😍

Ben trouwens bijna aan het einde van S3. Traag maar gestaag zal ik er geraken. Nog eens fijn om eens een serie niet te bingen.

Op aanraden hier Mozard in the jungle beginnen kijken. Echt wel lekker genieten die serie. Weinig toeters en bellen, gewoon toffe personages met een passie voor het leven, muziek en ervaringen opdoen.
Invincible ook bezig. Ziet er mij ook deftig uit and I love the gore in this one.

Net het 1ste seizoen van Harley Quinn uitgekeken. Kinda raunchy en nice gore maar ook gewoon goeie humor en leuke knipogen. Zeer amusant imo.

Sweet Tooth S1

Ik vond het zeker en vast niet slecht en kijk ergens nog wel uit naar het volgende seizoen.

Vagabond uitgekeken. Was verzekerst niet slecht maar had het wel lastig met sommige characterbeslissingen. Het viel soms hard op dat ze ingedekt waren voor het plot te vrijwaren. Also, verschrikkelijke shaky cam tijdens actiescenes. Denk dat de cameraman Parkinson's had.

Nu, het einde maakt plaats voor een eventueel tweede seizoen dus hopelijk komt dat er nog.

Its always sunny in Philadelphia S5. Dit is voor mij het beste seizoen so far :)
Ik moet zeggen dat dat een van de weinig shows is dat na zoveel seizoenen niet moet inboeten qua niveau. Je hebt hier en daar eens een zwakkere aflevering, maar zeker de laatste seizoenen heb je echt parels inzitten. Alles vanaf FAT Mac is geniaal. Hoe die risico's durven nemen en zichzelf blijven uitdagen om vernieuwend te zijn en niet teren op hun bestaande succes, wat de meeste comedies wel doen.

Ik moet zeggen dat dat een van de weinig shows is dat na zoveel seizoenen niet moet inboeten qua niveau. Je hebt hier en daar eens een zwakkere aflevering, maar zeker de laatste seizoenen heb je echt parels inzitten. Alles vanaf FAT Mac is geniaal. Hoe die risico's durven nemen en zichzelf blijven uitdagen om vernieuwend te zijn en niet teren op hun bestaande succes, wat de meeste comedies wel doen.
Ik vind IASIP geniaal, maar de laatste seizoenen waren toch een stuk minder.

Terug
Bovenaan