Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Bezig met rewatch nr.4 van The Wire, deze keer met de vriendin die het nog nooit gezien heeft en nu ook helemaal hooked is.
Blijft voor mij mijn absolute nummer 1 serie.

Nochtans is die serie helemaal niet spectaculair ofzo, maar het zijn de personages die het hem daar toch doen. Ik heb ze in elk geval ook al twee keer volledig uitgekeken.

Een serie die ik indertijd gemist heb is The Sopranos, loont het de moeite om die nu nog te bekijken of is het al te gedateerd?

Een serie die ik indertijd gemist heb is The Sopranos, loont het de moeite om die nu nog te bekijken of is het al te gedateerd?
Ik heb een maand of 2 terug The Sopranos gekeken en die staat inderdaad op eenzame hoogte voor mij (samen met Band of Brothers bv), heel weinig series die eraan kunnen tippen. Het is een serie die bij toch enkele dagen bleef "plakken" (op een goeie manier) nadat het gedaan was. Zeker een aanrader dus!

Nu bijna rond met house of cards season 5, is seizoen 6 de moeite of niet? Ik vind het best een goeie reeks en wil het niet om zeep helpen als seizoen 6 echt slecht is :)

Ik ben op aanraden van iemand begonnen met Killing Eve en vind het maar niets. Zo flauw en overgeacteerd. Ik ben ermee gestopt na de derde aflevering.

Beau Séjour S2

Erg vermakelijke Vlaamse tv van eigen bodem. Oké, het is allemaal niet zeer hoogstaand en het script mankeert wel wat kwaliteit, maar ik heb hier oprecht genoten van de acteerprestaties.

Neveneffecten S1

Goddammit, het is (voor mij) niet meer zo geniaal als toen het net op tv was uitgezonden. Toch een paar keer goed mee moeten lachen, maar overall een lichte teleurstelling omdat er soms ook gewoon ongrappige afleveringen te zien zijn en sommige moppen te veel herhaald worden.

Green Wing S1

Heerlijk geschift, deze rewatch (heb het met mijn ouders bekeken toen ik zo'n 16 jaar was). Het valt me dan ook nu pas op hoe hard deze serie over seks gaat, het zijn stuk voor stuk personages die alleen maar aan seks kunnen denken. Geen topper, maar met plezier uitgekeken.

Modern Family S1

Met de aanschaf van Disney+ mij er eens eindelijk aan gezet en ik vind het geniaal. Elk personage is zo goed uitgeschreven en er was niet één episode waarmee ik niet luidop heb gelachen. Vaak de slappe lach gehad ook. Benieuwd of dit niveau voor de komende seizoenen aangehouden kan worden.

Modern Family S1

Met de aanschaf van Disney+ mij er eens eindelijk aan gezet en ik vind het geniaal. Elk personage is zo goed uitgeschreven en er was niet één episode waarmee ik niet luidop heb gelachen. Vaak de slappe lach gehad ook. Benieuwd of dit niveau voor de komende seizoenen aangehouden kan worden.
Het is nog een aantal seizoenen steengoed, maar de laatste 4-5 seizoenen is het niveau ineens in elkaar gezakt. Ik volg het nog, maar de goeie grappen zijn helaas zeldzaam geworden.

Laatst bewerkt:
Bijna door Veep heen. Tweede helft van het voorlaatste seizoen. Onverwacht goed!
Julia Louis-Dreyfus is echt heel goed als Meyer, the woman you love to hate. Maar het zijn vooral de side characters die het af maken: Mike, Ben, Dan, Amy, Garry, Sue (die mis ik wel in S6), Kent en niet in het minst Jonah. Stuk voor stuk geniaal.

Ik heb heel lang The Sopranos op gelijke hoogte gezet met The Wire, alleen heeft de Sopranos net iets meer filler-afleveringen als ik mij goed herinner. Ik weet ook niet meer hoe deze nu zou kijken nu ik 100 of meer series achter de kiezen heb. Het was in den tijd dat Series begonnen mainstream te worden en het was voor mij ook een van de eerste series die ik ben beginnen kijken ipv films. Sindsdien nog veel goeie series tegen gekomen, maar als mensen mij naar mijn absolute favorieten vragen komen The Wire, Sopranos en Band of Brothers steeds naar voor.

De laatste weken "The Leftovers" aan het bingen. I really like it! Waar Lost een sci-fi mystery was met een dikke saus character drama over is het voor de Leftovers juist het omgekeerde. De personages en hun verhaal primeren, maar gaandeweg komt het onderliggende mysterie concept meer en meer naar boven en tegen dan is het bijna onmogelijk om het nog af te zetten.

Terrace House:
love it or hate it, maar ik vind het een van de betere slow-tv van de laatste jaren. vergeet Big-Brother, vergeet al die andere reality shit, dit is zoveel beter en oprechter. 6 vreemde (3 meisjes/3 jongens) worden samen in een huis gestoken en de rest gebeurt gewoon. Het verfrissende is dat ze hier gewoon hun leven buitenshuis blijven leven. Iedereen blijft zijn job doen, soms zijn er enkele een weekend weg en het huis staat gewoon als hun centrale verblijfplaats waar ze slapen en wonen. Japanse show waarin je toch de verschillen ziet met onze Westerse wereld op date/liefdesvlak. Ben er ooit naar beginnen kijken als nieuwsgierigheid en ondertussen vaste kijker van dit aangename format.

Beastars:
Redelijk degelijke anime op netflix te bekijken. Wolven en konijnen die samen leven en naar school gaan, maar zijn de wolven wel zo braaf als ze beweren?

American Gods S3:

Wat een visuele parel is dit. Ik ken eerlijk waar geen enkele serie die mij zo wist te verrassen qua setting, beeld en kleur. De overgangen, de gezelligheid, het verwerken van details... Absolute meesterklas. Los ervan heb ik ook heel hard genoten van de serie zelf, de karakters zijn goed uitgewerkt, het tempo zit voor mij goed en de serie neemt u gewoon heel goed mee in zijn ritme. Ik kan het moeilijk beschrijven, maar weinig series die mij meermaals kunnen doen beseffen dat ik aan het genieten ben van de kijkervaring.

En nu laatste seizoen van Attack on Titan starten.... MMmm kijk er al naar uit.

De laatste weken "The Leftovers" aan het bingen. I really like it! Waar Lost een sci-fi mystery was met een dikke saus character drama over is het voor de Leftovers juist het omgekeerde. De personages en hun verhaal primeren, maar gaandeweg komt het onderliggende mysterie concept meer en meer naar boven en tegen dan is het bijna onmogelijk om het nog af te zetten.
Ik snap niet waarom die serie zo onder de radar is gebleven. Is echt FAN-fcking-tastisch en toch amper bekend bij het grote publiek.

Ik snap dan weer niet dat sommigen daar zo lovend over zijn :headshake:

Ik vond het leuk maar ook lastig, als je al geïrriteerd bent door het uitblijven van antwoorden in Lost moet je hier eigenlijk niet aan beginnen. Dat is natuurlijk ook een groot deel van de charme en het opzet van de serie, maar niet voor iedereen.

Schitterende acteerprestaties, goeie sfeer, maar frustrerend: zo kan ik het het beste mijn gevoel samenvatten :p

American Gods S3:
Wat een visuele parel is dit. Ik ken eerlijk waar geen enkele serie die mij zo wist te verrassen qua setting, beeld en kleur. De overgangen, de gezelligheid, het verwerken van details... Absolute meesterklas. Los ervan heb ik ook heel hard genoten van de serie zelf, de karakters zijn goed uitgewerkt, het tempo zit voor mij goed en de serie neemt u gewoon heel goed mee in zijn ritme. Ik kan het moeilijk beschrijven, maar weinig series die mij meermaals kunnen doen beseffen dat ik aan het genieten ben van de kijkervaring.
Seizoen 1 heb ik er van bekeken toen het uitkwam en vond ik vrij goed. Seizoen 2 & 3 hebben te lang op zich laten wachten waardoor ik eigenlijk S1 opnieuw zou moeten bekijken om weer te kunnen volgen.
Ik heb wel gelezen dat S3 vrij slechte reviews krijgt + dat er geen S4 meer komt en dat het eigenlijk na S3 het verhaal nog niet echt gedaan is.

Bijna door Veep heen. Tweede helft van het voorlaatste seizoen. Onverwacht goed!
Julia Louis-Dreyfus is echt heel goed als Meyer, the woman you love to hate. Maar het zijn vooral de side characters die het af maken: Mike, Ben, Dan, Amy, Garry, Sue (die mis ik wel in S6), Kent en niet in het minst Jonah. Stuk voor stuk geniaal.
Ook mee begonnen tijdje terug maar zit nog maar aan seizoen 3.

Hebben jullie dat ook dat (meeste) sitcoms leuker en grappiger zijn (of lijken) als je ze binged ipv elke week een aflevering te kunnen bekijken?
Je moet zo soms "in the zone" zijn om sommige zaken grappig te vinden, terwijl ik over het algemeen wel snel moet lachen.

Ik heb wel gelezen dat S3 vrij slechte reviews krijgt + dat er geen S4 meer komt en dat het eigenlijk na S3 het verhaal nog niet echt gedaan is.
Goh ja, mss ben ik wat biased omdat ik het boek heb gelezen en ik wel wist wat er ging komen. De cancellation is voor mij ook wel beetje zuur en ik wist het pas nadat ik S3 had afgezien.

Goh ja, mss ben ik wat biased omdat ik het boek heb gelezen en ik wel wist wat er ging komen. De cancellation is voor mij ook wel beetje zuur en ik wist het pas nadat ik S3 had afgezien.
Is het voor mij dan nog de moeite om alle 3 seizoen te bekijken of beter niet, aangezien S4 cancelled is?

Is het voor mij dan nog de moeite om alle 3 seizoen te bekijken of beter niet, aangezien S4 cancelled is?
Goh, ik vond de serie op zich gewoon over de hele lijn heel sterk en aangenaam. Ik ga het einde in het boek nog eens lezen omdat ik het allemaal niet goed meer weet, maar ik denk dat als je niet direct iets anders hebt, zeker kijken.
Ik ben ook met FireFly begonnen ook al wist ik dat het cancelled was en dat was ook gewoon genieten.

Btw, Iemand die denkt dat ik X-files nu nog kan zien? Houdt deze stand doorheen de jaren?

Terug
Bovenaan