Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ook mee begonnen tijdje terug maar zit nog maar aan seizoen 3.

Hebben jullie dat ook dat (meeste) sitcoms leuker en grappiger zijn (of lijken) als je ze binged ipv elke week een aflevering te kunnen bekijken?
Je moet zo soms "in the zone" zijn om sommige zaken grappig te vinden, terwijl ik over het algemeen wel snel moet lachen.
Niet meteen last van. Al snap ik wel dat je wat meer into de plot en de characters bent wanneer je binged en dat het dan grappiger is dan dat je losstaande episodes bekijkt. Ook kleine subtiele dingen, over afleveringen heen, vallen sneller op.

Goh, ik vond de serie op zich gewoon over de hele lijn heel sterk en aangenaam. Ik ga het einde in het boek nog eens lezen omdat ik het allemaal niet goed meer weet, maar ik denk dat als je niet direct iets anders hebt, zeker kijken.
Ik ben ook met FireFly begonnen ook al wist ik dat het cancelled was en dat was ook gewoon genieten.
Dat is het hem net, ik heb nog veel te veel dat ik wil bekijken en daardoor ook deze altijd blijven uitstellen om verder te kijken.

The Serpent

Fantastische styling natuurlijk, de sfeer zit ook zeer goed, je voelt bijna die zuiderse zwoele Aziatische zoetigheid van het scherm druipen. Het constante flashback- en forward stoorden mij absoluut niet, de kritiek dat het daardoor moeilijk om volgen is volg ik echt niet. Sommige acteerprestaties zijn wel wat minder, maar Tahar Rahim die Sobhraj speelt springt er los bovenuit. Wat een charisma die vent. Knap.

Laatst bewerkt:
Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D. s1

Ooit al eens gezien toen het op tv kwam. Nu in volgorde met de films er ook tussen en ervoor. Dan heb je tenminste echt een idee van wat er gebeurt of gebeurd is. (Bv. Captain America: Winter Soldier in het midden van het seizoen ongeveer).
In elk geval, exact wat je van een Marvel reeks kan verwachten: actie, spanning, plottwists...

Sons of Anarchy s5

Moeilijk te zeggen waar ik deze moet rangschikken tov de vorige seizoenen. Het is namelijk 10 jaar geleden sinds ook de voorgaande heb gezien... Toen afgehaakt na het vierde maar geen idee waarom. Ik vond het best wel een deftig seizoen en kijk toch weer uit naar de twee laatste seizoenen ook.

Maar eerst nog enkele andere reeksen inhalen...

Gisteren het derde en laatste seizoen van "Into The Badlands" uitgekeken. Het verhaal was aanvaardbaar, maar de serie schitterde vooral met haar fantastische vecht scenes. Samen met "Warrior" waren het de beste vecht scenes van alle tv series die ik tot nu toe heb bekeken.

En nu laatste seizoen van Attack on Titan starten.... MMmm kijk er al naar uit.
:eek2: Is dat er ook alweer. Echt zo een serie die ik altijd vergeet te volgen en dan enkele maanden (tot een jaar later) er achter kom dat er een nieuw seizoen uit is. Maar ook o zo goed!

Jupiter's Legacy (netflix)
8/10.

Ik vind het best goed. Zeker om het feit dat de superheroes moeite hebben om zich aan de code te houden om geen levens te nemen. (in de boys gaat het er los over)

For All Mankind - S1 - Apple TV+

Is eigenlijk een fantastisch idee om het alternatieve geschiedenis concept toe te passen op de space race van de jaren '60. Ben altijd al wel een liefhebber geweest van de sfeer uit die periode en daarnaast ook een spacefanaat dus ben misschien een beetje biased, maar echt genoten hiervan.

Dik verdiende 8/10

In S2 komt er blijkbaar een tijdssprong. Ben benieuwd of ze het niveau kunnen vasthouden. Ga bewust wel geen reviews zoeken voor ik kijk.

The Serpent

Fantastische styling natuurlijk, de sfeer zit ook zeer goed, je voelt bijna die zuiderse zwoele Aziatische zoetigheid van het scherm druipen. Het constante flashback- en forward stoorden mij absoluut niet, de kritiek dat het daardoor moeilijk om volgen is volg ik echt niet. Sommige acteerprestaties zijn wel wat minder, maar Tahar Rahim die Sobhraj speelt springt er los bovenuit. Wat een charisma die vent. Knap.

kon mij niet 100% bekoren, maar aan de flashbacks lag het niet...
Vond het soms onnodig spannend gemaakt...

Fair Trade - Mwa een light versie van matroesjka's op zowat alle vlak. Had wel zijn momenten Wa zit er in dieje zak? De Rudy. Och gij mak is zien. Ja. Schone pot. Ja k dacht ik gaan nei ni de goeikoopste pakken. Schud schud, oei da is precies ni vol. Neje en toch zit em er normaal hejelemaal in. Das straf, want de Rudy was nei toch ni bepaald ne magere mens he. :lol: . Peter Van De Begin en Manou Kersting spelen echt wel hun matroesjka's rol opnieuw maar goed beter iets goed herhalen dan iets slecht verzinnen.

Mozart in the jungle
Ook in seizoen vier nog steeds het best bewaarde geheim op Prime Video, een show die nooit het publiek vond waar het recht op had. Ik snap ook wel waarom. Het idee van een dramedy rond het Symfonisch orkest van New York klinkt niet echt sexy, en toch...

Zelfs als je nog geen Mahler van een Beethoven kunt onderscheiden is dit een kleine half hour show die genieten is omdat je instant voelt waar het om gaat...passie. Het gaat over muziek en liefde en obsessie en ambitie, maar verpakt dat alles heerlijk luchtig in een oprecht luchtig snoepje van een tv show, bevolkt door leuke personages. Gael Garcia Bernal is meesterlijk als een heerlijk excentrieke Argentijnse dirigent die zijn leven leid alsof het een ongeremde symfonie is.

Jupiter's Legacy (netflix)
8/10.

Ik vind het best goed. Zeker om het feit dat de superheroes moeite hebben om zich aan de code te houden om geen levens te nemen. (in de boys gaat het er los over)
Echt?

Ik twijfel om eraan te beginnen omdat de meeste reviews matig tot slecht zijn. 🤷‍♂️

kon mij niet 100% bekoren, maar aan de flashbacks lag het niet...
Vond het soms onnodig spannend gemaakt...
Onnodig spannend? :unsure: :tongue:

Had mij toch echt wel mee. Ik weet niet waar het aan lag, maar ik geloofde die serie. Lag mss aan het feit dat niet alles er afgelikt en overdreven fancy/Amerikaans uitzag, dat het niet met echt bekende acteurs was (internationaal dan toch), de locaties mij aanspraken,... en ook wel de prestatie van de lead, vond ik echt heel sterk spelen.

Shadow & Bone s1

In 2 dagen binged. Visueel best mooi voor maar een serie.
Soms wat over the top actie met bombastische geluidseffecten, maar dan weer afgewisseld met stillere momenten.
Zeker bij die hart magiërs trilt de vloer/zetel om een of andere reden mee, maar dat geeft de sensatie wel goed weer.
HDR past goed bij de serie, met het overduidelijke contrast tussen duister en licht.

Verhaal, best basic maar meer dan genoeg om niet te vervelen.

Next up: Invincible op Amazon Prime.

Ted Lasso s1: 8.5/10
Op een avond gebinged. Zonder verwachtingen aan begonnen en deze heeft mij wel weten in te pakken. Gewoon heel aangenaam wegkijken.

Your Honor

Een rechter van wie zijn rechtvaardigheidsgevoel en principes op de proef worden gesteld om zijn zoon te beschermen. Puike rol van Bryan Cranston (Breaking Bad).

Your Honor

Een rechter van wie zijn rechtvaardigheidsgevoel en principes op de proef worden gesteld om zijn zoon te beschermen. Puike rol van Bryan Cranston (Breaking Bad).
Ah, canvas heeft dat uitgezonden en sprak me wel aan dus heb die opgenomen. De moeite buiten Cranston?

Line of duty S6 : solide seizoen alweer. Misschien iets op veilig gespeeld qua verhaal, maar het blijft top.

Terug
Bovenaan