Dr. Sheldon Cooper
Well-known member
Hier helemaal hooked aan The Pitt
Wat een serie
Wat een serieVolg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat een serieHad die geprobeerd maar even links laten liggen, nice to knowHier helemaal hooked aan The PittWat een serie
Ik denk wel als je de eerste afleveringen niet goed vond, dat je de rest ook niet goed gaat vinden.Had die geprobeerd maar even links laten liggen, nice to know
Waar te zien?Hier helemaal hooked aan The PittWat een serie
HBOWaar te zien?
Zal aan prio's gelegen hebben, niet aan kwaliteit (hoopek voor mij)Ik denk wel als je de eerste afleveringen niet goed vond, dat je de rest ook niet goed gaat vinden.
In welke mate wordt roken dan "cool" gemaakt in die serie?
Ik ben van Task naar Mare of Easttown en dan naar True Detective beginnen kijken, en de sigarettenrook is wel heel aanwezig. Het lijkt een beetje bij het imago van de getormenteerde-maar-zeer-capabele-flik te horen. Stoer.In welke mate wordt roken dan "cool" gemaakt in die serie?
We hebben wel een andere definitie van cool denk ik. Blijven kijken zou ik zeggenWel er zijn 4 FBI agenten waarvan er 2 cool zijn, 1 serieus en 1 een beetje verlept.
Maar één van de 2 coole agenten ken een cafébaas die haar laat roken op café dus daar zitten ze dan allebei te roken op café in een waarschijnlijk (ik heb de serie nog niet uitgekeken) winige nuttige scène die op zich een romantische arc zou kunnen hebben.
Het roken is letterlijk nergens voor nodig.
Komt meer en meer terug voor dit, in andere series/films ook.

Laat mij toe om te zeggen dat heel wat mensen het daarmee niet eens zijn. Als ik naar de cijfers van INBEV kijk, zullen ze nog ettelijke jaren bij de rijkste mensen ter wereld zitten, en dat wegens belachelijk veel verbruik van alcohol.Alcohol heeft ook die appeal.
Is het niet de slinger die gewoon eindelijk terug in balans is geraakt? Jaaaarenlang is het taboe geweest om een sigaret in beeld te tonen, en dat is ook belachelijk. Ik ben zelf extreem anti roken, maar mensen roken nu eenmaal, dus als je de samenleving wil portretteren op een ietwat realistische manier, komt er toch af en toe een roker in beeld. Dat heeft voor mij in de verste verte niks te maken met coolheid, laat staan reclame.Maar het is echt waanzin. De tabakslobby heeft Hollywood volledig in zijn greep. In quasi ELKE reeks is er wel een scène waarin gerookt wordt. En heel vaak zonder artistieke meerwaarde. Toch blij dat ik niet de enige ben die dat is opgevallen.
Goed ja, op zich wel slim van die mannen. Om al die reclame verboden te omzeilen. Hoop alleen dat de kidzzz zich niet teveel laten meeslepen.
Ik denk niet dat je het zo diep moet zoeken. Soms past dat gewoon bij een personage. Mij valt het enkel op in series en films die zich afspelen in het verleden. Mindhunter bv, of First Man. Letterlijk iedereen rookt in First Man denk ik.Maar het is echt waanzin. De tabakslobby heeft Hollywood volledig in zijn greep. In quasi ELKE reeks is er wel een scène waarin gerookt wordt. En heel vaak zonder artistieke meerwaarde. Toch blij dat ik niet de enige ben die dat is opgevallen.
Goed ja, op zich wel slim van die mannen. Om al die reclame verboden te omzeilen. Hoop alleen dat de kidzzz zich niet teveel laten meeslepen.
Heb dat een hele tijd terug gezien. Op zich niet slecht, maar je moet je wel kunnen vinden in het concept. Ik heb het uitgezien, maar bij laatste seizoen had ik wel zoiets van, tis goed geweest (misschien te veel op korte tijd ook).Ik zocht iets luchtig met korte afleveringen en ben The Good Place een tweede kans aan het geven. Ben nog altijd niet zeker of ik blijf kijken. Ik zit nu een aflevering of 3-4 ver.
Daar zeg je het. Soms. Toch wel duidelijk imo dat er meer speelt dan enkel wat artistieke keuzes.Ik denk niet dat je het zo diep moet zoeken. Soms past dat gewoon bij een personage. Mij valt het enkel op in series en films die zich afspelen in het verleden. Mindhunter bv, of First Man. Letterlijk iedereen rookt in First Man denk ik.