Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Nog een aflevering of 5 en ik ben door Shameless. Al bij al een goeie serie. Niet diepgaand maar wel entertainend. Het doet wel vragen rijzen over de toestanden in Zuid-Chicago. Is het daar echt zo? Nog erger?
Wees blij dat het jou vragen doet rijzen over de toestand elders, voor mij was die serie een hoop herkenning in de verschillende personages, niet identificeren met één maar een overlap met verschillende. Vond het een geweldige serie.

Op dit moment nos4a2 aan het kijken op Netflix, seizoen twee. De wereld en de fantasie is echt in mijn straatje alleen spijtig dat het zo aangepast is aan de tijdsgeest. De enige krachtige mannen zijn slecht, daarnaast heb je wat zwakke mannen als support en draait het veelal om sterke individuele vrouwen, nog een balans in huidskleur en een vleugje homoseksualiteit en je hebt het recept voor het leeuwendeel dat de afgelopen tien jaar werd uitgebracht.
Toch, leuke serie.

De voorbije maanden ook eindelijk Peaky Blinders gezien, en , tja wat moet je zeggen? Cillian Murphy (echt, is die ouder dan mij, en zag ik hem voor het eerst in 28 days later??) draagt de serie en dat weefsel tussen veteranen en de criminaliteit is echt geweldig. Paul Anderson (Arthur Shelby) ook geweldig en ik kan goed begrijpen dat die rol een tol eiste en dat hij zich begon te vereenzelvigen met zijn personage.

Sanningen: Zweede reeks. Niet super maar best genietbaar en de acteerprestaties vallen mee. De subplots en nevenpersonages lijken eerst wat overbodig maar naarmate de reeks verder opbouwt, wordt het duidelijk waarvoor ze dienen. Het einde was imo wel wat minder.

The war between the land and the sea (BBC)

Ik kreeg zeer aangename old school Dr. Who vibes bij deze eerste paar afleveringen, hopelijk blijft het goed.
Heb nu ook de laatste aflevering gezien en jammer dat ze daar weer het standaard mens word verliefd op zeemeermin verhaal van gemaakt hebben .
Ook vond ik het einde maar wat gepushed…was het geld op , gingen ze er eerst een langere serie van maken en ging dat opeens niet door ,???
Ze hebben zich er gemakkelijk van afgemaakt …..jammer .

Slechts halfweg hier, dus nog 4 episodes te gaan, maar waar ik aflevering 1 & 2 wel sterk vond, vond ik aflevering 3 toch wel tegen vallen en waren die "scary bits" me iets te fake halloween-show-like. Aflevering 4 was dan weer iets beter qua story, maar ook daar was het horror-stuk eerder iets te potsierlijk. High hopes dat dat voor aflevering 5 en verder weer switcht.

Intussen alles gezien (Welcome to Derry).

Overall wel pleased. De CGI die de "scares" eigenlijk een goedkoop Halloween gehalte geeft, blijft wel ietwat (minder dan episode 3 & 4), maar de sfeerzetting blijft wel goed en een geluk dat ze episodes 4 tot 8 die kids ook ietwat boeiender gemaakt hebben (episodes 1 tot 4 had ik dat alleen bij de adults, niet de kids). De connect met de films is een leuke (al triggert die wel een hoop vragen die lastig te beantwoorden zouden zijn) en de connect naar het bredere King-universum is ook wel geslaagd.

Overall wel benieuwd naar de volgende seizoenen

Ah tof, leuk. Waar te bekijken?
Apple TV

Ik vind Pluribus ook een leuke serie, traag of niet ... een zeer a typische alien invasion serie met de focus op het menselijk aspect met de nodige luchtigheid, bevreemding en humor ... Rhea Seahorn speelt haar rol zeer goed.

IT: welcome to Derry. Vanaf episode 3 en 4 kon ik niet meer stoppen met kijken. Had niet verwacht dat deze zo goed ging zijn. Nu enkel nog de laatste aflevering zien. Die intro is ook wel catchy!

Man vs baby aan 1 stuk uitgekeken. 4 korte afleveringen, maar in het algemeen vrij flauw en weinig gelachen. Alhoewel we wel fan zijn van Bean.

Apple TV

Ik vind Pluribus ook een leuke serie, traag of niet ... een zeer a typische alien invasion serie met de focus op het menselijk aspect met de nodige luchtigheid, bevreemding en humor ... Rhea Seahorn speelt haar rol zeer goed.
Inderdaad. Ook zeer relevant met de hele AI en social media tijdsgeest.

Welcome to Derry dan ook maar een kans gegeven en vond het ook zeer geslaagd. Alleen gaan ze voor mij in de laatste aflevering wel ferm de bocht uit. Werd me iets te hollywood cgi, spanningtrekken en was meer met mijn ogen aan het draaien dan wat anders. Heel die scne op het meer kon 15 min. minder lang en het was beter geweest.

Task begint traag maar damn het is echt wel goed.

Ben me wel alweer redelijk aan't storen aan de roken-lobby die weer volop zijn werk doet. Roken is terug cool de laatste 5 jaar volgens series.

Eindelijk Alien Earth uitgekeken. Heb er lang over gedaan want ik vond er echt geen hol aan...
Ook eerste aflevering Pluribus, en dat smaakt wel direct naar meer.

Ook Welcome to Derry gezien.
Plezant maar dat plan van de generaal leek mij toch ook niet echt doordacht...

Hij is van mening dat Amerika intern kapot gaat aan onderlinge twisten (race riots, feminisme,...) waarvan externe vijanden profiteren om de macht van Amerika verder te laten afbrokkelen.
Zijn oplossing: een dodelijk monster dat gebruikt maakt van angst, bevrijden uit Derry zodat het zijn terreur over heel de USA kan verspreiden (geen idee waarom het zich trouwens tot de USA zou beperken...).
Want door angst zullen de wetten gerespecteerd worden en komt er eenheid.

Zijn bewijs hiervoor is dat op dat moment alles rustig en kalm is in Derry.
Dit weliswaar nadat de vorige nacht boze burgers iemand (die nog niet veroordeeld en tevens onschuldig was) wouden opknopen, zodoende een lynchmob georganiseerden en uiteindelijk een massamoord pleegden op de zwarte bevolking van Derry.
Niet echt bevorderlijk (raciale) eenheid van het land of in lijn met de wet, me dunkt.
Bovendien zou een massale slachting op nationaal niveau om de 27 jaar ook niet echt positief uitdraaien voor de macht van Amerika.

Ik vraag mij of het vernietigen van die 'pillar' niet beter een ongeluk was geweest dan dit plan.
Of dat bij voorbeeld het monster het idee had geplant in het hoofd van de generaal en hem manipuleerde.
De confrontatie tussen "it" en de generaal in de laatste aflevering lijkt mij die mogelijkheid echter uit te sluiten.

Task begint traag maar damn het is echt wel goed.

Ben me wel alweer redelijk aan't storen aan de roken-lobby die weer volop zijn werk doet. Roken is terug cool de laatste 5 jaar volgens series.
Heeeeel irritant.

Stond vorige week ook al een artikel in de gazet over. Blijkbaar ook influencers die roken weer “cool” aan het maken zijn.

Derry girls begonnen. Toch echt al goed kunnen lachen. Momenteel halverwege het 2e seizoen. Spijtig dat het bij seizoen 3 al stopt.

Terug
Bovenaan