Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Solo leveling

Vree binchworthy. Ik weet niet wat bij mij een anime doet klikken of niet. Heb er al zovele geprobeerd en het is ofwel hit ofwel miss.De laatste jaren veel animes geprobeerd die hoog aangeschreven werden, maar ze klikte niet. Fieren, monster, parasyte, clanad... ALlemaal na paar afleveringen afgezet. Deze gisterenavond beginnen zien omdat ik compleet bored out my mind was en doelloos lag te scrollen doorheen de serie's. Was direct mee. Is allemaal zeer cliché, maar ik kon mij er toch niet van weerhouden na elke aflevering de volgende op te zetten.

Ben bijna door seizoen 2 en ik hoop dat ze gaan afronden. Ik voel dat het verhaal verteld is en alles wat nu komt zou uitmelken zijn en de serie niet ten goede komen.

Mussolini, Son of the Century gisterenavond uitgekeken. Al één van de beste 'historische' series die ik al heb gezien, ook omdat het gespeeld is door échte Italianen en geen Hollywood/Engelse acteurs die tot 10 minuten voor hun script nog nooit van Mussolini hadden gehoord. Mussolini wordt vaak wel wat te knullig en te onschuldig voorgesteld, maar het geeft toch een iets genuanceerder beeld dan "muh mussolini bad man". 9/10

Vooral zijn welbekende speech van 3 januari 1925 is heel episch verfilmd (geen echte spoiler, iedereen weet toch wat het verloop van de geschiedenis was).
Eindelijk!

Gaat dat zien, beste mensen! Esthetisch een pareltje met een paar vette cinematografische knipogen naar Il Conformista van Bertolucci en de pompende soundtrack leidt haast tot gewelddadige dadendrang om de hele boel kort en klein te slaan.

Iemand al “Better Call Saul” gezien? Wat vond je ervan?
Ik hoor dat het wel even duurt voor je er in zit..

Ik ben eigenlijk jaloers op u dat je dat nog niet gezien hebt. :)

Ik rank Breaking Bad even hoog eigenlijk. Eigenlijk waanzinnig veel zalige personages in beide series.

Ik ben eigenlijk jaloers op u dat je dat nog niet gezien hebt. :)

Ik rank Breaking Bad even hoog eigenlijk. Eigenlijk waanzinnig veel zalige personages in beide series.

Echt? Zo van genoten? Ik hik er tegenaan.. omdat het klinkt alsof je flink moet investeren eer je het leuk vindt.
Breaking Bad leek mij ook heel leuk maar de eerste 3 (?) afleveringen pakte mij toch niet (wat ik heel jammer vond want ik het leek mij een geweldig script maar toen ik keek vond ik het vlak en saai).

Daarentegen vond ik Severance geweldig (heb nog geen weekend tijd genoeg gehad om S2 te bingen, maar binnenkort gaat dat gebeuren.. want Severance wil ik in 1x uitkijken) en nu Pluribus heeft me ook helemaal ingepakt.. Eigenlijk ben ik een beetje bang dat het tegenvalt en dat er dan (dus) niets om naar uit te kijken valt. Maar als u zo reageert moet het wel verslavend zijn, zo goed. Binnenkort ben ik een aantal weken aan huis gekluisterd en dan kan ik die bekijken zodat ik me niet verveel.

Eindelijk!

Gaat dat zien, beste mensen! Esthetisch een pareltje met een paar vette cinematografische knipogen naar Il Conformista van Bertolucci en de pompende soundtrack leidt haast tot gewelddadige dadendrang om de hele boel kort en klein te slaan.
En waar kan je dat zien? Zou wel leuk zijn als mensen dat er standaard bij zetten.

Waar kunnen we deze bekijken?

Mubi, zoals al een paar keer gezegd hier. Had er nog nooit van gehoord, maar m'n vriendin is nogal fan van alternatieve films en heeft al een tijdje een abonnement. Passeren af en toe wel leuke films.

Eindelijk!

Idd. Ik geef het nét geen 10/10 omdat de irrelevante scènes soms te lang duren en Mussolini zich in de serie vaker gedraagt als een circusclown dan als een serieus dictator to be.

Maar langs de andere kant, ze hebben heel goed hun best gedaan om er geen karikatuur van te maken. Ja, Mussolini was een opportunist pur sang en had sterke dictatoriale trekjes, maar het was ook gewoon een briljant politicus en bij momenten één van de redelijkere stemmen die de 'revolutiedrang' van de ergste fascisten kon/probeerde afremmen.

Echt? Zo van genoten? Ik hik er tegenaan.. omdat het klinkt alsof je flink moet investeren eer je het leuk vindt.
Breaking Bad leek mij ook heel leuk maar de eerste 3 (?) afleveringen pakte mij toch niet (wat ik heel jammer vond want ik het leek mij een geweldig script maar toen ik keek vond ik het vlak en saai).

Ja, eigenlijk wel. Het vraagt zeker wat meer investering omdat de personages zichzelf niet snel prijsgeven maar dit is geen snelle serie. Dit is eerder karakters zien ontwikkelen die je steeds blijven verassen. Voor mij kunnen Saul en Walter naast Tony Soprano staan qua character development en interesse.
Maar ieer zijn idng natuurlijk. Quasi iedereen vind The Wire the bee's knees maar daar kon ik nu nooit inkomen. Eerste seizoen volledig gezien en snap het nog steeds niet. Shiiiiiiiit.

Better Call Saul >> Breaking bad. I will die on this hill.

Nnnnng, ik durfde het bijna niet te zeggen, maar misschien is dat wel zo. Ik sta laat ons zeggen een meterke onder uwen hill. Minder actie maar oh my wat een zalige ervaring. :love2:

Mubi, zoals al een paar keer gezegd hier. Had er nog nooit van gehoord, maar m'n vriendin is nogal fan van alternatieve films en heeft al een tijdje een abonnement. Passeren af en toe wel leuke films.

Idd. Ik geef het nét geen 10/10 omdat de irrelevante scènes soms te lang duren en Mussolini zich in de serie vaker gedraagt als een circusclown dan als een serieus dictator to be.

Maar langs de andere kant, ze hebben heel goed hun best gedaan om er geen karikatuur van te maken. Ja, Mussolini was een opportunist pur sang en had sterke dictatoriale trekjes, maar het was ook gewoon een briljant politicus en bij momenten één van de redelijkere stemmen die de 'revolutiedrang' van de ergste fascisten kon/probeerde afremmen.
"Redelijk" in de zin dat hij een machtspoliticus was die wist dat de ergste uitspattingen zijn toegang tot de macht kon belemmeren. Je ziet dat ook met de manier waarop Hitler de SA aanpakte in 1934. Straatgeweld was noodzakelijk om tegenstanders te intimideren maar eens je de macht wil consolideren is dat straatgeweld een ernstige belemmering.

"Redelijk" in de zin dat hij een machtspoliticus was die wist dat de ergste uitspattingen zijn toegang tot de macht kon belemmeren. Je ziet dat ook met de manier waarop Hitler de SA aanpakte in 1934. Straatgeweld was noodzakelijk om tegenstanders te intimideren maar eens je de macht wil consolideren is dat straatgeweld een ernstige belemmering.

Ook (in vergelijking) redelijk in de manier waarop hij de oppositie aanpakte. Mussolini minimaliseerde de oppositie, maar liet hen niet massaal executeren (zoals Hitler, Stalin en in mindere mate Franco bvb. wel deden). Dat hij in 1943 boem pats kon afgezet en gearresteerd worden is omdat hij nog wat politieke ruimte gaf aan anderen.
Maar zelfs los van dat, Italiaans fascisme was van nature héél wat minder wreed en racistisch dan nazisme.

Interessante denkwijze: zou het Italiaans leger wel stukken beter gepresteerd hebben moest Mussolini het legerapparaat hebben gezuiverd van de incompetente aristocratische officieren en vervangen door fascisten met vernieuwende ideeën op militair vlak.

The Office USA: Tijdje geleden had ik S1 (zes afleveringen) gezien. Ik zat niet luidop te lachen, maar de vibe voelde al wel leuk. In seizoen 2 vinden ze hun groove. Had gelezen dat ze in S1 de Britse versie te veel proberen te kopiëren en daarna zich hebben aangepast en het zijn eigen ding is geworden. Dat klopt volledig. Kijkt heel leuk weg. De achtergrondpersonages krijgen goeie details mee. Michael Scott heeft volledig vorm genomen. Vaak idioot, maar minder gemeen, en de leukste momenten zijn waarop hij (soms per ongeluk) iets goed doet. Op naar seizoen 3.

Deadwood: Gisteren nog eens opgezet, was al zeker tien jaar geleden. Indrukwekkend. Supergoeie serie. Het blijft blijkbaar nog maar vijftiental dagen op Streamz staan, dus ik ga me moeten haasten. Ik hoop de eerste twee seizoenen erdoor te krijgen en dan ga ik S3 weleens in de bib ontlenen.

The Office USA: Tijdje geleden had ik S1 (zes afleveringen) gezien. Ik zat niet luidop te lachen, maar de vibe voelde al wel leuk. In seizoen 2 vinden ze hun groove. Had gelezen dat ze in S1 de Britse versie te veel proberen te kopiëren en daarna zich hebben aangepast en het zijn eigen ding is geworden. Dat klopt volledig. Kijkt heel leuk weg. De achtergrondpersonages krijgen goeie details mee. Michael Scott heeft volledig vorm genomen. Vaak idioot, maar minder gemeen, en de leukste momenten zijn waarop hij (soms per ongeluk) iets goed doet. Op naar seizoen 3.

Ik kijk bijna 2 keer per jaar de office helemaal opnieuw. Is echt mijn favoriete serie om zo tussendoor eens een paar episodes te bekijken.

Na twee afleveringen ben ik minder onder de indruk van Pluribus. Het is wel leuk en ik ben wel geïntrigeerd om te zien waar het heen gaat.
Maar het hoofdpersonage neemt bijna geen enkele logische beslissing. Ze gedraagt zich in de verste verte niet zoals iedereen zich zou gedragen in haar situatie. En dat trekt je (mij) er wat uit. Daarnaast is ze ook redelijk vervelend.

Nu goed, moeilijk om je punt te maken zonder te spoilen

Terug
Bovenaan