Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Death by Lightning : Helemaal mijn ding, had gerust een paar afleveringen langer mogen zijn. Enorm genoten van Michael Shannon, Betty Gilpin, Shea Whigham en Nick Offerman. 8/10

Eerste twee afleveringen van Pluribus gezien, echt top en helemaal mijn ding. Interessante set-up, visueel goed gebracht en goede balans tussen sérieux en af en toe wat humor zoals we van Breaking Bad gewend waren. Aanrader voor de liefhebbers van Black Mirror en Severance. Ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen.

Death by Lightning : Helemaal mijn ding, had gerust een paar afleveringen langer mogen zijn. Enorm genoten van Michael Shannon, Betty Gilpin, Shea Whigham en Nick Offerman. 8/10
Ook net uitgekeken. Fantastisch gebracht en vergeet zeker Matthew MacFadyens' voortreffelijke vertolking niet als Charles Guiteau.

Eerste 2 afleveringen van Matroesjka's na 21j? nog eens herbekeken. Blijft top :love: .
Voor mij mogelijks beste Vlaamse serie ooit. Maar onlangs per toeval nog is een stukje gezien en mij leek dat wel minder goed te zijn verouderd? Maar sowieso dat ik dat een van de jaren nog wel is volledig opnieuw ga bekijken.

Ik heb zopas de eerste aflevering van Bevergem bekeken. Om een of andere reden sprak mij dat nooit aan maar op aanraden van een collega toch is aan begonnen.

Amai, zeer positief verrast. Dat ziet er super goed uit, is super goed geacteerd,… Benieuwd naar het vervolg!

Voor mij mogelijks beste Vlaamse serie ooit. Maar onlangs per toeval nog is een stukje gezien en mij leek dat wel minder goed te zijn verouderd? Maar sowieso dat ik dat een van de jaren nog wel is volledig opnieuw ga bekijken.

Ik heb zopas de eerste aflevering van Bevergem bekeken. Om een of andere reden sprak mij dat nooit aan maar op aanraden van een collega toch is aan begonnen.

Amai, zeer positief verrast. Dat ziet er super goed uit, is super goed geacteerd,… Benieuwd naar het vervolg!
Vorig jaar ook nog eens naar de eerste aflevering van Matroesjka's gekeken en ik begrijp je commentaar dat het minder goed is verouderd. Het Antwerpse dialect en de uitspraken blijven wel fantastisch, maar daar zal ook wel een stuk nostalgie mee verbonden zijn. Het is dan ook al 20 jaar oud, niet alle goede wijnen kunnen goed rijpen zeker?

Mussolini, Son of the Century gisterenavond uitgekeken. Al één van de beste 'historische' series die ik al heb gezien, ook omdat het gespeeld is door échte Italianen en geen Hollywood/Engelse acteurs die tot 10 minuten voor hun script nog nooit van Mussolini hadden gehoord. Mussolini wordt vaak wel wat te knullig en te onschuldig voorgesteld, maar het geeft toch een iets genuanceerder beeld dan "muh mussolini bad man". 9/10

Vooral zijn welbekende speech van 3 januari 1925 is heel episch verfilmd (geen echte spoiler, iedereen weet toch wat het verloop van de geschiedenis was).

Bevergem is héérlijk. Me kapotgelachen indertijd. Ook nog eens herbekijken, thx voor de reminder :thumb:

Bevergem is héérlijk. Me kapotgelachen indertijd. Ook nog eens herbekijken, thx voor de reminder :thumb:
Heel bekrompen van mij maar ik dacht altijd dat dat zo iets 'inside' ging zijn voor mensen uit West-Vlaanderen. Maar dat lijkt dus niet zo te zijn. :p

Ook opvallend hoe goed iedereen staat te acteren. Aan wat ligt dat dan vraag ik mij af... Regie? Want in Kassa Kassa (om een voorbeeld te noemen) spelen nu toch ook deftige acteurs mee maar die staan allemaal te spelen alsof ze onder schot worden gehouden.

Ook net uitgekeken. Fantastisch gebracht en vergeet zeker Matthew MacFadyens' voortreffelijke vertolking niet als Charles Guiteau.
Awel, ik vond die zo irritant dus die heeft Guiteau indd heel goed gebracht!

De Witcher S03 gisteren begonnen. 3 afleveringen en halverwege aflevering 3 ben ik gestopt. Wat een draak is die serie geworden. Dacht alles te bekijken en zien hoe Liam Hemsworth het doet als Geralt maar ik denk dat ik gewoon ga skippen tot S04. Puur om het verschil tussen de Geralts te zien. Denk dat ik beter mijn tijd nog is in The Witcher III steek vanavond dan de serie wss maarja voor de leut :unsure:

Ook opvallend hoe goed iedereen staat te acteren. Aan wat ligt dat dan vraag ik mij af... Regie? Want in Kassa Kassa (om een voorbeeld te noemen) spelen nu toch ook deftige acteurs mee maar die staan allemaal te spelen alsof ze onder schot worden gehouden.
Goed scenario, goeie moppenschrjvers en goeie regisseur.

Bij die eerste 2 gaat kassa kassa imo al serieus de mist in.

Want in Kassa Kassa (om een voorbeeld te noemen) spelen nu toch ook deftige acteurs mee maar die staan allemaal te spelen alsof ze onder schot worden gehouden.

Ja, wreed. Ik dacht ook eens te kijken, gezien al het talent dat eraan verbonden is. Maar wat een misbaksel van een reeks. Niet langer uitgehouden dan twee episodes en dan de opnames gecanceld. Triestig.

Waar kunnen we deze bekijken?
Mubi, zonder twijfel de streamer met de meeste kwaliteitsvolle films. Internationale cinema, arthouse, filmgeschiedenis, ... Daar ga je niet veel van terugvinden op Netflix of Prime.
Dit is echter een van de enige series die ze streamen, hopelijk het begin van meer nieuwe producties.

Terug
Bovenaan