Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Task vond ik wel leuk vertier (op HBO).

Iemand die weet waar Fawlty Towers te zien is dezer dagen? Heb daar nog eens zin in (met het nieuws van Sybil daar aan zitten denken).

Ook gezien deze maand. Ik vind het zeker oké, vrij trashy voor Flanagan. Coole kills en een leuke manier om verschillende Poe-elementen uit zijn vele verhalen te combineren. Maar mijn kritiek blijft dezelfde (broken record, I know). Te veel afleveringen. Kon Roderick niet gewoon drie of vier kinderen hebben in plaats van zes? Of Flanagan afstappen van de één-familielid-per-aflevering formule? En zoals altijd, way too much speechifyin'.
Thats my favorite Flanaganism 😭.

Die monologen in zijn Life of Chuck waren ook weer smullen. 🍽️
Zoals het er nu naar uitziet gaat die vrij hoog eindigen in mijn end of year list. Fantastische prent!

Boots (Netflix).
Zou waarschijnlijk gewoon verdwenen zijn in het moeras dat Netflix stilaan is maar toch een kans gegeven na het review op de VRT site.
Ik was best aangenaam verrast, het centraal thema is op zich niet luchtige materie maar ik vond het wel heel vlot wegkijken met de nodige humor en easter eggs die erin zitten. De overkoepelende verhaallijn is wel erg voorspelbaar maar er zaten toch genoeg kleine twist en turns in om dat te doen vergeten.

Zolang Netflix een paar series zoals Boots uitbrengt per jaar, blijf ik dat abonnement verlengen. Dat is de prijs van een cinema ticket voor een film van 2u dus dan is iets als Boots mij 2-3 maanden Netflix abonnement waard :D

Death Note rewatch.

Dit blijft toch een anime wiens eerste salvo van 12 - 16 afleveringen ik bijna nooit zie evenaard worden. De enige voorbeelden die in eerste instantie opkomen voor mij zouden Monster, Berserk(1997) FMAB zijn. De centrale plot-device van de deathnote is zo eenvoudig te begrijpen door quasi iedereen wat het een zeer toegankelijk verhaal maakt. Light en L zijn twee ijzersterke tegenpolen die een van de beste kat&muis-spelen tonen die ooit op tv verschenen.

De animatie begint misschien een beetje zijn leeftijd te tonen, maar de stijl en de ontwerpen van alles voelt heel coherent aan. De soundtrack is god-tier in mijn oren. L's theme is iconisch(ook al lijkt het gewoon een aritmatische versie van tubular bells te zijn met wat rock-invloeden). Zoveel melodietjes die blijven hangen..

Het grootste pijnpunt voor de meeste mensen is natuurlijk de tweede helft van de serie. Het tempo verliest veel snelheid, bepaalde subplots zijn niet zo interessant en andere aspecten...
L die sterft -> Mello en Near kunnen L niet evenaren in persoonlijkheid, humor of (schijnbare) intelligentie
Anderzijds denk ik dat L zijn dood (en Light's bijhorende grijns) een van de meest iconische momenten in anime-geschiedenis is. Het einde is in mijn ogen ook grotendeels hoe het moet zijn: Light wordt gepakt, heeft zijn heerlijk theatrale uitbarsting en sterft zoals het moet.

Nu ja, de "tweede helft" van de serie is nog altijd mijlen boven het niveau van de honderden anime die ervoor en nadien zijn uitgekomen.

Toch nog eens Foundation een kans aan het geven. En los van die vreselijke verhaallijn/personage/actrice van die Salvor nog geen spijt. Alleen jammer dat die Sal er zoveel inkomt momenteel einde seizoen 1.

IT Welcome To Derry, eerste episode gisteren gezien. Sterk begin, al hoop ik dat het niet teveel gore wordt, dat heeft IT niet nodig.

IT Welcome To Derry, eerste episode gisteren gezien. Sterk begin, al hoop ik dat het niet teveel gore wordt, dat heeft IT niet nodig.
Meer gore dan de films alleszins.
De scene in de auto in episode 1 heeft alleszins de toon ietwat gezet.:)

Ik vind de serie geweldig, subiet zien naar episode 3 na het werk.
Eerste 2 afleveringen waren op vrijdag op onze HBO, nu is het de maandag blijkbaar.

Meer gore dan de films alleszins.
De scene in de auto in episode 1 heeft alleszins de toon ietwat gezet.:)

Ik vind de serie geweldig, subiet zien naar episode 3 na het werk.
Eerste 2 afleveringen waren op vrijdag op onze HBO, nu is het de maandag blijkbaar.
Episode 3 vond ik iets minder, begon goed maar werd matig tijdens de aflevering. Ook de CGI was niet top.

Terug
Bovenaan