Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Don't do it kid. Ik heb daar drie afleveringen proberen te kijken in de hoop dat ik het geod zou vinden, the hype was real. Maar helaas, ik vond het maar wat pompeuze nonsens. Dan kijk je beter gewoon naar de Michael Crichton film.

Bestaat er eigenlijk een set met al de seizoenen op BR? Daarvoor zou ik wel in de markt zijn, maar nog niet tegengekomen.

@Hellcats2.0 Seizoen vier van The Wire is inderdaad heel erg sterk, mogelijk ook mijn favoriete seizoen, maar ook wel het hardste om uit te zitten.
Vooral de manier waarop Herc de ene na de andere steek laat vallen, enkel bezig is met het terugvinden van zijn camera, en daardoor zowel Randy als Bubbles aan hun lot overlaat.
Nuchtere McNulty was ik al helemaal vergeten. Good for him and stuff, maar ik voel wel mee met Bunk. Jimmyyyyy!!!
Het enige dat ik nog weet van seizoen 4 is de afloop van de 4 kinderen die meedoen. Ik weet nog dat dat wel effe binnenkwam.
Gisteren nog gekeken naar de episode met deze legendarische scène

The Paper : Ben nog maar 4 afleveringen ver maar wel al overtuigd met 1 minpuntje. The Paper zou de opvolger of reboot van The Office moeten worden. Het is maar hoe je het bekijkt. Het verhaal gaat allesinds verder na The Office en we blijven ook hier met papier bezig. Een jonge ambitieuze nieuwe aanwinst wil de lokale krant terug leven in blazen met de hulp van allerlei speciale characters en één oude bekende, die niets liever wil als zich buiten de mockumentary houden. Er zijn genoeg interessante figuren in deze reeks maar ik kan het zelf niet helpen de vergelijking te maken met de personages in The Office. Ik heb wel een aantal keer goed gelachen met de dwaze humor en soms al even dwaze Jim Halpert blikken naar de camera toe. Enkel het personage van de Italiaanse Esmeralda is bij momenten storend. Ik hoop dat de makers dit personage nog aanpassen want ze hoort wel degelijk thuis in deze reeks maar liefst minder irritant dan. 8/10

3 Body Problem: Best leuk om te kijken. Spannende premisse. De videogame is geweldig in beeld gebracht. Sommige personages zouden echt beter kunnen. Heb gelezen dat de vriendengroep in de boeken niet bestaat en dat had me beter geleken. Die "emotionele links leggen" wordt weleens vaker gedaan in film en TV , maar hier werkt het net tegenovergesteld en had het volgens mij veel sterker geweest om verschillende personages apart te kunnen volgen. Paar extra afleveringen om de personages wat uit te diepen had ook nog goed geweest, maar ik weet niet of de makers daar in waren geslaagd, dus misschien was 8 wel goed.

Vond het boeiend genoeg om S2 te gaan volgen.

Aan het kijken:

Yellowstone: Eerste drie afleveringen gekeken, bevalt me voorlopig wel, maar geen wauw-gevoel.

The Office (US): Ook hier paar afleveringen ver. Leukste van de drie voorlopig. Kijkt goed weg met toffe personages. Echt hardop lachen zit er (nog) niet in, maar dat hoeft ook niet.

Chief of War Nu het seizoen op haar einde loopt moet ik mijn mening toch herzien. Het is visueel prachtig en je voelt de couleur locale maar de personages blijken toch wat plat over te komen. Er zitten spanningen tussen de personages maar ik vraag me soms af of het niet te opgedrongen is. Ze zitten al snel op elkaars nek terwijl ze me (historisch) eerder goede buddies lijken.

Als je uitzoomt zijn er uiteraard wel gevechten met zowel andere stammen als de Europese schepen maar ik voel de spanning niet. Gaandeweg verzandt het in een soort van documentairegevoel waar ze historische reenactments toevoegen, dat leek me niet echt de intentie.

Eindelijk. Na jaren en jaren wachten is er eindelijk een bekijkbare kopie van David Lynch's Hotel Room, euh, verschenen.
In 1993 maakte David Lynch een tv-pilot voor HBO, de eerste drie delen in wat een anthologiereeks zou worden over verhalen die zich afspeelden in een hotelkamer. Jammer genoeg was er onvoldoende interesse bij de kijkcijfers want meer afleveringen werden er niet gemaakt. Ik vind het erg jammer, want dit had een zeer mooie serie kunnen worden die, gezien het concept, alle richtingen uit zou gaan. Maar omdat dit geen serie is met een narratief verloop, kan ik het de kijkers niet kwalijk nemen dat ze niet hooked waren om meteen meer te willen zien.

De pilot opent met de volgende woorden, ingesproken door de man himself: "For a millennium, the space for the hotel room existed, undefined. Mankind captured it, and gave it shape and passed through. And sometimes when passing through, they found themselves brushing up against the secret names of truth."

1. Tricks (met Harry Dean Stanton en Glenne Headley)
Een man komt met een prostituee aan in een hotelkamer. Hun pre-transactie kennismaking verloopt wat awkward, maar wanneer een derde persoon toekomt in de kamer verandert de dynamiek helemaal. Voor mij het minst goede van de drie.

2. Getting Rid of Robert (met Deborah Unger en Griffin Dunne)
Drie high society dames roddelen erop los. Één van hen wil haar relatie met een steracteur beëindigen, die op komst is. Heerlijk tempo in dit stuk, sterke (en grappige) dialogen maken het bijzonder entertainend.

3. Blackout (met Crispin Glover en Alicia DeWitt)
Door onweer is er een stroompanne in het hotel, en een koppel spendeert de avond door tegen elkaar te praten over de incidenten in hun leven die hebben geleid tot psychologische schade. De surrealistische dialogen en schaarse belichting schreeuwen Lynch.

Totenfrau

Seizoen 1 van deze serie gezien op Netflix. Het is een soort revenge crimi noir uit Oostenrijk. Kon me wel smaken, vooral de hoofdrolspeelster. Zij is een begrafenisondernemer in een bergdorpje in Oostenrijk. Het feit dat ze met een Ducati door de slingerende bergwegen scheurt, geeft het voor mij ook wel een extra troef. Keek lekker weg, ook niet te lang. Seizoen 2 is ook uit van 2025.

The Paper : Ben nog maar 4 afleveringen ver maar wel al overtuigd met 1 minpuntje. The Paper zou de opvolger of reboot van The Office moeten worden. Het is maar hoe je het bekijkt. Het verhaal gaat allesinds verder na The Office en we blijven ook hier met papier bezig. Een jonge ambitieuze nieuwe aanwinst wil de lokale krant terug leven in blazen met de hulp van allerlei speciale characters en één oude bekende, die niets liever wil als zich buiten de mockumentary houden. Er zijn genoeg interessante figuren in deze reeks maar ik kan het zelf niet helpen de vergelijking te maken met de personages in The Office. Ik heb wel een aantal keer goed gelachen met de dwaze humor en soms al even dwaze Jim Halpert blikken naar de camera toe. Enkel het personage van de Italiaanse Esmeralda is bij momenten storend. Ik hoop dat de makers dit personage nog aanpassen want ze hoort wel degelijk thuis in deze reeks maar liefst minder irritant dan. 8/10

Waar kijk je dat als ik vragen mag?

1ste aflevering Task.
Dat is met Tom Pelphrey! Sinds Banshee vind ik die gast echt zalig, dus ik blijf zeker kijken. En uiteraard Rufalo, maar da's vanzelfsprekend.

Met beide dochters beginnen kijken naar Arcane. Niemand kent iets van LoL maar ik had het eerste seizoen al gezien en vond het prachtig.

Wat. Een. Serie. We vonden elke aflevering gewoon beter dan de volgende. We zitten nu bijna aan't einde van S2 maar zo goed gemaakt en vooral geschreven! Sterke personages, goeie setting, prachtige graphics die soms gewoon richting waterverf look gaan en een dik verhaal met vele paden maar toch erg duidelijk.

Met beide dochters beginnen kijken naar Arcane. Niemand kent iets van LoL maar ik had het eerste seizoen al gezien en vond het prachtig.

Wat. Een. Serie. We vonden elke aflevering gewoon beter dan de volgende. We zitten nu bijna aan't einde van S2 maar zo goed gemaakt en vooral geschreven! Sterke personages, goeie setting, prachtige graphics die soms gewoon richting waterverf look gaan en een dik verhaal met vele paden maar toch erg duidelijk.
welke zender?

(zou dat niet handig zijn om elke keer te vermelden? - ooh, dat vroeg ik al eerder!)

Volledig mee akkoord. Enige waar ik het wat moeilijk mee had, was de tekenstijl. Niet mijn smaak. Maar voor de rest idd een topreeks. (Seizoen 1 toch, het tweede moet ik nog eens aan beginnen)

The paper is inderdaad niet slecht. Veel mopjes hadden gerust in The Office kunnen gezeten hebben en daar beter bevonden worden omdat ze uit de geliefde personages kwamen. Maar die Esmeralda is voor mij ook bijna reden genoeg om niet verder te kijken, wat een verschrikking. Iemand die ze zo onuitstaanbaar maken, kan toch alleen maar bewust zijn om naar een ontslag ofzo toe te werken, anders zitten ze met een probleem.

Laatst bewerkt:
Toch eventjes The Detectorists tippen op VRTMax. Heel aangename Britse comedy-serie over twee mannen die aan metaaldetectie doen.

S1 van Yellowstone zit er intussen bijna op. Ja, dit is echt verschrikkelijk. Meer dramatische uit-het-niets plotwendingen dan een doorsnee Spaanse soapserie. Ik had online ergens een lijstje gevonden van wat er in het eerste seizoen allemaal gebeurt en nog voor ik halfweg was kon ik al niet meer van het lachen. En toch ben ik blijven kijken. Misschien om te weten wat voor nonsens het bij die nieuwe aflevering weer gaat zijn. En soms, heel soms, zit er een stuk in waarvan je denkt "ja, awel, zo had het moeten zijn". Eigenlijk heeft het wel iets. Dit is een soort Grey's Anatomy voor mannen, maar dan met cowboys. Hier is een guilty pleasure aan het ontstaan en het zou best eens kunnen dat ik ook seizoen 2 ga kijken.

Terug
Bovenaan