Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Dexter Resurrection net uitgekeken. Beetje mijn guilty pleasure. Dexter original sin en new blood heb ik ook gezien.
Vergelijkbaar met de oude seizoenen.
Ik vond het ook een goed seizoen. Een continuatie van het origineel met de nodige verfrissing. Het is al lang geleden maar heb zelfs de indruk dat het iets beter is dan sommige van de oude seizoenen.

Voor de rest is Apple TV de laatste jaren heel sterk bezig, echt veel toppers daar. Gisteren de nieuwste aflevering van Foundation, één van mijn favorieten van dit moment. Idem met Chief of War, het begon wat traag in de eerste aflevering maar dit is een hele goede serie geworden.

Ik kijk ook uit naar het nieuwe seizoen van For All Mankind en de spinoff daarvan (Starcity) die hopelijk binnen enkele maanden uitkomen.

Voor de rest is Apple TV de laatste jaren heel sterk bezig, echt veel toppers daar. Gisteren de nieuwste aflevering van Foundation, één van mijn favorieten van dit moment. Idem met Chief of War, het begon wat traag in de eerste aflevering maar dit is een hele goede serie geworden.

Ik kijk ook uit naar het nieuwe seizoen van For All Mankind en de spinoff daarvan (Starcity) die hopelijk binnen enkele maanden uitkomen.
Foundation S3 is echt degelijke sci fi gezien het moeilijk te verfilmen en wat ouder bron materiaal. De reeks moest wat groeien (vooral kwa pacing), maar dat kwam goed na S1.
Benieuwd naar finale S3. Nu gaat het wel snel, maar met beperkte seizoenen moet het.
For all Mankind S5 kijk ik ook wel naar uit. Star City wist ik niet van tot nu, we zien wel.

How To Kill Your Sister aflevering #1

De cursus scenarioschrijven voor beginners wafte zodanig door de plot heen dat het de frisheid aantastte, alsook de tragere montage voor sfeerschepping miste wat punch. Komen ongetwijfeld nog doldwaze episodes langs maar ik ga er geen Streamz abonnement voor nemen.

Peacemaker is wel een grote verrassing. Het character zei mij niets en John Cena ziet er wat raar uit maar deze vindt wel mooi de balans tussen de zelfspot en stevige actie. En seizoen 2 begint nog eens veel sterker dan het eerste.

The Bear S1

Deze serie brengt perfect in beeld hoe chaotisch een restaurant-keuken kan zijn en waarom ik er nooit in zou willen werken. :D Een heksenketel van mensen met grote ego's, veel geroep en inside jokes. In het begin vond ik het moeilijk om er in te komen omdat de personages praten alsof ze al elkander al jaren kennen, maar een newbie/buitenstaander/kijker nauwelijks kan volgen waar ze over bezig zijn (soms).

Je hebt genoeg likeable personages moet ik wel toegeven om door die eerste afleveringen te geraken (muv Richie natuurlijk) en het is allemaal strak in beeld gezet. De voorlaatste en laatste aflevering van S1 geven voor mij de doorslag om wel verder te gaan. Enerzijds is het een beetje voorspelbaar tot wat zo een chaos/geroep uiteindelijk zal leiden, maar de serie voert het goed uit en het is sterk geacteerd. De finale greep me ook stevig(ook al had k men bedenkingen bij de spaghettisaus)

Ik hoor zeggen dat de show wel keldert in niveau vanaf S3, dus twijfel om verder dan S2 te kijken.

Tevens ook de pilot bekeken van Six feet under voor het geval the bear op niets uitdraaide.. Ik denk dat het één kwartier duurde tot in de aflevering alvorens ik dacht "dit lijkt zeer goed te worden" en het afzette om met vrouwlief later verder te kijken na the bear.

The Bear S1

Deze serie brengt perfect in beeld hoe chaotisch een restaurant-keuken kan zijn en waarom ik er nooit in zou willen werken. :D Een heksenketel van mensen met grote ego's, veel geroep en inside jokes. In het begin vond ik het moeilijk om er in te komen omdat de personages praten alsof ze al elkander al jaren kennen, maar een newbie/buitenstaander/kijker nauwelijks kan volgen waar ze over bezig zijn (soms).

Je hebt genoeg likeable personages moet ik wel toegeven om door die eerste afleveringen te geraken (muv Richie natuurlijk) en het is allemaal strak in beeld gezet. De voorlaatste en laatste aflevering van S1 geven voor mij de doorslag om wel verder te gaan. Enerzijds is het een beetje voorspelbaar tot wat zo een chaos/geroep uiteindelijk zal leiden, maar de serie voert het goed uit en het is sterk geacteerd. De finale greep me ook stevig(ook al had k men bedenkingen bij de spaghettisaus)

Ik hoor zeggen dat de show wel keldert in niveau vanaf S3, dus twijfel om verder dan S2 te kijken.
“Keldert het niveau” ook wel fel overdreven hoor. Seizoen 3 is best ok. En Seizoen 4 is gewoon heel goed. Dus blijf aub gewoon verder kijken.

Foundation S3 is echt degelijke sci fi gezien het moeilijk te verfilmen en wat ouder bron materiaal. De reeks moest wat groeien (vooral kwa pacing), maar dat kwam goed na S1.
Benieuwd naar finale S3. Nu gaat het wel snel, maar met beperkte seizoenen moet het.
For all Mankind S5 kijk ik ook wel naar uit. Star City wist ik niet van tot nu, we zien wel.
Ik ga er mij nog eens aanzetten. En ga het straffe madammen gegeven van mij af proberen zetten. Zeker gezien er toch wel nog leuke acteurs bijkomen de latere seizoenen.

Andor afgewerkt.

Wat … een … reeks!

How To Kill your sister ook bekeken.
Geen meesterwerk, maar vond dat wel een leuke reeks. Leuk vormgegeven ook. Ok casting. Ok scenario.

Tevens ook de pilot bekeken van Six feet under voor het geval the bear op niets uitdraaide.. Ik denk dat het één kwartier duurde tot in de aflevering alvorens ik dacht "dit lijkt zeer goed te worden" en het afzette om met vrouwlief later verder te kijken na the bear.
Heeft zeker een verhaallijn die hier en daar dipped. Maar nog steeds in mijn HBO top 5 langspelers.

1. Succession
2. The Wire
3. Treme
4. Deadwood
5. Six Feet Under

Westworld nog niet aan begonnen. @kaydoh een Sopranos rewatch staat gereed :p

Ik ben eigenlijk nog altijd en beetje gevloerd met hoe goed Succession was :D

Sinds Treme da'k nog eens een serie moet aankopen.

Westworld nog niet aan begonnen.
Don't do it kid. Ik heb daar drie afleveringen proberen te kijken in de hoop dat ik het geod zou vinden, the hype was real. Maar helaas, ik vond het maar wat pompeuze nonsens. Dan kijk je beter gewoon naar de Michael Crichton film.

Sinds Treme da'k nog eens een serie moet aankopen.
Bestaat er eigenlijk een set met al de seizoenen op BR? Daarvoor zou ik wel in de markt zijn, maar nog niet tegengekomen.

@Hellcats2.0 Seizoen vier van The Wire is inderdaad heel erg sterk, mogelijk ook mijn favoriete seizoen, maar ook wel het hardste om uit te zitten.
Vooral de manier waarop Herc de ene na de andere steek laat vallen, enkel bezig is met het terugvinden van zijn camera, en daardoor zowel Randy als Bubbles aan hun lot overlaat.
Nuchtere McNulty was ik al helemaal vergeten. Good for him and stuff, maar ik voel wel mee met Bunk. Jimmyyyyy!!!

Heeft zeker een verhaallijn die hier en daar dipped. Maar nog steeds in mijn HBO top 5 langspelers.

1. Succession
2. The Wire
3. Treme
4. Deadwood
5. Six Feet Under

Westworld nog niet aan begonnen. @kaydoh een Sopranos rewatch staat gereed :p

Hoge lof. :o Ik ben wel benieuwd of ik het boven of onder Deadwood zou plaatsen.
“Keldert het niveau” ook wel fel overdreven hoor. Seizoen 3 is best ok. En Seizoen 4 is gewoon heel goed. Dus blijf aub gewoon verder kijken.

Cool, toch maar doorkijken dan ^^

Terug
Bovenaan