Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Mobland begonnen.

Damn, wat een sterke eerste aflevering. Zo'n topcast en Pierce Brosnan is fantastisch.
Enkel jammer dat het weer over drugs moet gaan.

Hotel Reverie, aflevering van seizoen 7 van Black Mirror. Krijgt maar 6.7/10 op IMDb, ik ben een beetje van mijn melk van hoe goed ik ze vond. Echt fantastisch. Elke aflevering tot nu toe overigens. Ijzersterk seizoen.

1923 - https://www.imdb.com/title/tt18335752/
In zijn genre en het yellowstone "universum" ook weer prachtig in beeld gebracht en erg onderhoudend. Top cast en ditto acteerwerk.

Enigste wat me enigszins stoorde was de wat onwaarschijnlijke verhaallijn waar toevalligheden en ongelukkigheden eerder de regel waren dan de uitzonderingen.

The Four Seasons op Netflix (met die ene van The Office): leuk :)

Lol Steve Carell als 'die ene van The Office' omschrijven is wild. Ik dacht dat je het over een random c character had zoals Nick the IT guy :D

Ben wel benieuwd naar Four Seasons, Tina Fey is toch de schrijfster van één van mijn favoriete reeksen (30 Rock) en Steve Carell de lead van mijn grootste favoriet (The Office dus :p).

Als dit tegenvalt zal ik wel ontgoocheld zijn.

Mobland is toch wel een goeie crime serie hoor, de focus ligt meer op de personages dan de handel van drugs etc en grof geweld. De actie en het geweld zitten er wel in, maar in balans. Hellen Mirren is daar echt spooky. De loose cannons helpen de boel om zeep.

Zit nu halfweg en ep5 was wel heel goed met die funeral.

De vibe moet je wel liggen natuurlijk. Goeie cast idd.

Laatst bewerkt:
Mobland begonnen.

Damn, wat een sterke eerste aflevering. Zo'n topcast en Pierce Brosnan is fantastisch.
Enkel jammer dat het weer over drugs moet gaan.
2e aflevering, veel beter. Is al meer wat je van Guy R. verwacht.

Bedankt voor de tip.

Eindelijk Black Summer gezien.
Heb in het verleden The walking dead bekeken, maar afgehaakt na enkele seizoenen.
Deze zit veel steviger in elkaar met meer realistisch gedrag van overlevenden.
Mocht langer duren.

The wire s5 uitgekeken. Was een verwacht maar ook triest einde voor bepaalde personages. Vooral Dukie die Bubbles zn pad volgt. Michael die dan weer de nieuwe Omar word was wel cool. Het verhaal rond de seriemoordenaar was idd wat flauwer dan het plot in de vorige seizoenen, minste seizoen van de reeks, maar algemeen toch nog sterk.

Ga deze reeks zeker nog herbekijken, ik denk dat ik bij een rewatch ook zaken ga opmerken die ik nu niet heb opgemerkt, maar dat zal voor na enkele jaren zijn. Nu eens zien welke reeks op hbo nog het bekijken waard is. Ik heb Broadwalk Empire en The Night Of in gedachten.

Iemand al de nieuwe Asterix en Obelix serie al gezien op Netflix? Ben eens benieuwd of het wat genietbaar is en de moppen niet te flauw zijn.
net de eerste aflevering gezien, toch een paar keer strijk gelachen.
er zit wel wat flauwe humor, maar ik die was toch nog grappig genoeg

op een bepaald moment zit er zo'n waarschuwings-frame in, die dan met een snelle voice over voorgelezen wordt. frame blijft dan enkele seconden langer staan, waarop de voice over: "tiens, ik had tijd genoeg, waar lees ik dat zo snel?"

enorm flauw, maar ik lag toe.

The wire s5 uitgekeken. Was een verwacht maar ook triest einde voor bepaalde personages. Vooral Dukie die Bubbles zn pad volgt. Michael die dan weer de nieuwe Omar word was wel cool. Het verhaal rond de seriemoordenaar was idd wat flauwer dan het plot in de vorige seizoenen, minste seizoen van de reeks, maar algemeen toch nog sterk.

Ga deze reeks zeker nog herbekijken, ik denk dat ik bij een rewatch ook zaken ga opmerken die ik nu niet heb opgemerkt, maar dat zal voor na enkele jaren zijn. Nu eens zien welke reeks op hbo nog het bekijken waard is. Ik heb Broadwalk Empire en The Night Of in gedachten.
Ok ik denk dat dit niet tegen de regels is voor een reeks die al zolang is afgelopen. Maar er zijn er hier nu toch enkele die (eindelijk) met The Wire gestart zijn.

Beiden zeer goed. Boardwalk Empire vooral leuk als je van gangsterdrama's houdt. Alle overige series van David Simon zijn ook de moeite. Na The Wire vind ik Treme zijn beste werk, maar is geen misdaadserie (al voelt dat voor The Wire nogal een oppervlakkige omschrijving maar dat is wel het milieu waarin de serie zich afspeelt).

Sterk seizoen. Keek vlot weg en kon de spanning er wel inhouden.

Mocht je het op HBO nog niet gezien hebben: Rome is een absolute aanrader.

YOU

En wat is ie weer goed!
Ik heb het gisteren ook uitgekeken. Serie die ik altijd graag heb gevolgd en het laatste seizoen was over het algemeen wel weer de moeite. Ik zie Penn Badgley graag bezig. :biglaugh:

Ik vind het alleen een beetje zonde dat er in de finale een twee dingen gebeuren die helemaal nergens op slaan.

Op het einde komt Kate daar doodleuk levend in beeld. Hoe is die in hemelsnaam uit die brandende boekenwinkel geraakt terwijl ze helemaal alleen KO lag in de kelder met een schotwond??? :laugh: Voor haar karakter was het zelfs beter geweest als ze dat hadden gelaten, gezien zij toch ook allesbehalve vrij van zonden was.

Bronte eigenlijk hetzelfde (maar hier was de verrassing iets minder). Ligt daar quasi bewusteloos in dat meer terwijl ze al een tijdje een schotwond heeft, vervolgens daagt ze eveneens doodleuk op om Joe neer te schieten. Zo'n dingen kan ik snappen in hersenloze actiefilms, maar toch niet hier imo.

Joe's closure was dan wel on point, al had ik precies net nog wat meer van de aftermath willen zien.

Zo zie je toch maar weer hoe moeilijk het is om een uitstekende finale te maken.

Ik zou deze serie iedereen aanraden though.

Terug
Bovenaan