Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Net de tweede aflevering van Dark matter gekeken.
Tot nu een zeer veelbelovend begin.
Eentje die zeker in het rijtje van Severance en Silo gezet mag worden

Bezig met Mr Robot, ondertussen in S2. Het is wel cool om "hacker-situaties" te zien in televisie die er mild realistisch uitzien (bij momenten). Soms heeft de show wel wat problemen met het tempo, maar tkijkt wel vlot weg.

Holy shit, ik kon niet geloven toen ze ALF bovenhaalde in de 90s episode. :D

Adolescence

Toch wel een aangrijpende serie moet ik zeggen. Zelf 2 jongens hier, waarvan de oudste stilaan in de richting van die leeftijd gaat. En ik ben sowieso al wat bevreesd voor de periode die eraan komt met het middelbaar, smartphone, sociale media, ... :tongue:

Het was voor mij ook gewoon perfect vormgegeven. De keuze om het zo in beeld te brengen, was voor mij top. Ik kan begrijpen dat sommige mensen misschien ook op hun honger blijven zitten (voor bepaalde stukken), maar ik vind dat de makers hier de juiste keuzes hebben gemaakt. Zeer goed geacteerd ook waardoor je, mede door de manier van filmen, ook echt goed in het verhaal komt en de pijn en onzekerheid voelt.

Allé, nu maar eens aan de nieuwe afleveringen van Black Mirror beginnen, nu we toch in onze happy-happy-joy-joy zitten :unsure:

Zero Day

De Niro zeer sterke acteerprestatie, maar het plot werd magerder en magerde naarmate de afleveringen vorderden. Begon zeer sterk, tegen het einde was ik verveeld en moest ik sleuren en trekken om tot het einde uit te kijken.
Ik zit aan aflevering 1, maar dacht dat het om zombies ging gaan op één of andere manier. Heb niet echt de nood om verder te kijken :unsure:

Gisteren seizoen 3 van Yellowjackets uitgekeken. Vind het vreemd dat deze serie precies niet zo populair is in Vlaanderen.

Eerste keer in lange tijd dat ik Lost-vibes van een serie krijg. Zit best wel goed in elkaar. Ik merk ook aan mezelf dat het aangenamer is om zulke series te kijken nu ik meer dan 15 jaar ouder ben sinds Lost. Toen was ik er veel fanatieker mee bezig en kon ik me ergeren wanneer er kleine plotholes waren, of als een personage iets onlogisch deed. Nu merk ik dat zulke dingen me helemaal niks meer kunnen schelen, en amuseer ik me gewoon. Ouder worden heeft dan toch zijn voordelen.

Get Gotti

Dit soort docu-series blijven interessant. Hallucinant hoe het eraan toegaat (ging) in de maffia.

Gisteren seizoen 3 van Yellowjackets uitgekeken. Vind het vreemd dat deze serie precies niet zo populair is in Vlaanderen.

Eerste keer in lange tijd dat ik Lost-vibes van een serie krijg. Zit best wel goed in elkaar. Ik merk ook aan mezelf dat het aangenamer is om zulke series te kijken nu ik meer dan 15 jaar ouder ben sinds Lost. Toen was ik er veel fanatieker mee bezig en kon ik me ergeren wanneer er kleine plotholes waren, of als een personage iets onlogisch deed. Nu merk ik dat zulke dingen me helemaal niks meer kunnen schelen, en amuseer ik me gewoon. Ouder worden heeft dan toch zijn voordelen.
Ik ben deze momenteel aan het bekijken.
Ik moet zeggen dat ik vond dat S3 in het begin niet echt op gang kwam maar voorbij de helft begint het weer te boeien.
Vooral
toen ze eindelijk gevonden waren door die wetenschappers!

Het enigste kleine ding waar ik mij soms wel een beetje kan aan storen is het litteken op Van haar gezicht, dat ziet er gewoon té fake uit 😋

Ik ben deze momenteel aan het bekijken.
Ik moet zeggen dat ik vond dat S3 in het begin niet echt op gang kwam maar voorbij de helft begint het weer te boeien.
Vooral
toen ze eindelijk gevonden waren door die wetenschappers!

Het enigste kleine ding waar ik mij soms wel een beetje kan aan storen is het litteken op Van haar gezicht, dat ziet er gewoon té fake uit 😋
Uiteindelijk is het al een mirakel dat dat litteken niet geïnfecteerd geraakte, dat dat na een paar maanden al mooi was toegegroeid zonder dat er zenuwen geraakt werden en ze niet in constante pijn was, dat ze niet helemaal misvormd was in haar gezicht,... Dat is een voorbeeld van hoe het nu makkelijker is voor mij om daar niet teveel over na te denken 😋

Voor mij is adult Van ook wel een extra reden om te kijken. Was een van mijn favoriete actrices destijds, door haar rol in Six Feet Under. En in Servant zag ik haar ook graag bezig. Servant vind ik overigens ook een aanrader. Een beetje gelijkaardig aan Yellowjackets, in de zin van "is het nu bovennatuurlijk, of zijn ze gewoon allemaal gek".

Bij Yellowjackets lijken ze tot nu toe voor de meeste dingen een logische verklaring te hebben, maar ik ga er toch vanuit dat er nog een bovennatuurlijke twist gaat komen. Ze hebben die "verschillende realiteiten" nu al iets te vaak vermeld om er niets mee te doen.

North Shore: soms een beetje cliché en de laatste aflevering was wat minder maar over het algemeen niet zo slecht.

Uiteindelijk is het al een mirakel dat dat litteken niet geïnfecteerd geraakte, dat dat na een paar maanden al mooi was toegegroeid zonder dat er zenuwen geraakt werden en ze niet in constante pijn was, dat ze niet helemaal misvormd was in haar gezicht,... Dat is een voorbeeld van hoe het nu makkelijker is voor mij om daar niet teveel over na te denken 😋

Voor mij is adult Van ook wel een extra reden om te kijken. Was een van mijn favoriete actrices destijds, door haar rol in Six Feet Under. En in Servant zag ik haar ook graag bezig. Servant vind ik overigens ook een aanrader. Een beetje gelijkaardig aan Yellowjackets, in de zin van "is het nu bovennatuurlijk, of zijn ze gewoon allemaal gek".

Bij Yellowjackets lijken ze tot nu toe voor de meeste dingen een logische verklaring te hebben, maar ik ga er toch vanuit dat er nog een bovennatuurlijke twist gaat komen. Ze hebben die "verschillende realiteiten" nu al iets te vaak vermeld om er niets mee te doen.
Vanavond ga ik aflevering 8 bekijken, dus niets spoilen aub 😋

Servant heb ik ook bekeken. Ik vind Shyamalan zijn fantasy over het algemeen wel goed gevonden.

S05 van This Is us. Nog steeds genietbaar om te kijken, maar dit seizoen was wel een stuk minder. Duidelijk merkbaar dat het een Corona-seizoen was. Nog eentje te gaan hierna, dat zou weer iets beter moeten zijn.

Last one Laughing UK. Dik in orde. Er is toch iets met Britse humor die toch altijd beter wegkomt met dit soort programma's.

Zero Day

De Niro zeer sterke acteerprestatie, maar het plot werd magerder en magerde naarmate de afleveringen vorderden. Begon zeer sterk, tegen het einde was ik verveeld en moest ik sleuren en trekken om tot het einde uit te kijken.
Ik vond De Niro hier eigenlijk een beetje karikaturaal en niet zo geloofwaardig. Respect voor zijn acteercarrière: Taxi Driver en Raging Bull alleen al zijn twee fenomenale acteerprestaties. Maar hier ... ik weet het niet. De serie ging uit van een interessante premisse maar ik vond De Niro niet bepaald schitteren in zijn rol.

De 1ste 2 episodes van het nieuwe seizoen van Black mirror..
What.the.fuck.
Hoe slecht is dat?? Met die 2de, Bete Noire, lagen we echt luidop te lachen met dat einde.

Die hebben zo een parels gemaakt, maar hier kan ik echt niet verder naar kijken, ik kijk nog liever naar Peppa Pig met de dochter.

Aflevering 3 van Black Mirror S07 met dat hotel in zwart-wit behoort tot een van de slechtste afleveringen van alle series die ik ooit bekeken heb.

1. Wie verzint dit?
2. In hoeveel minuten tijd is dit gemaakt?
3. Waren alle goede acteurs ziek?

The Wire seizoen 3 en 4. Na hoe geweldig ik seizoen 2 vond met alles rond de haven, was het te verwachten dat de focus terug meer naar de straten ging gaan. Die eerste afleveringen van s3 was het terug wat wennen, ook de politiek die erbij kwam. Maar wat een serie! Ik snap nu volledig waarom deze beschouwd word als 1 van de beste series!

Ik heb me vaak zitten afvragen wat er nu net zo geweldig aan is, het is niet de standaard politieserie die over de top is met goed vs slecht. Maar dat maakt het net zo goed. Het is realistisch, elke kant in het verhaal heeft goede personages en klootzakken en sterft er iemand, dat is het leven en het wordt niet al te dramatisch gebracht. Het is traag maar hoe sommige kleine momenten na enkele afleveringen samenkomen is geweldig gebracht.

S5 is blijkbaar het minste seizoen, maar toch benieuwd hoe deze nog gaat verlopen. Ik verwacht allessinds geen standaard einde van eind goed alles goed, maar meer van die case is opgelost en het leven gaat verder zoals het daar is.

The Beast Must Die: redelijke serie. Begin was goed, einde ook wel. Maar het 'middenstuk' duurde wat te lang. Hoofdrol was ook niet super geacteerd, vond ik.

Dark matter uitgekeken.
Een zeer vermakelijke SF thriller, naar het einde toe wat over the top, maar zeker de moeite waard om eens te checken.

Terug
Bovenaan