Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Squid Game S2
Even eindigen op een zware cliffhanger voor S3 mogelijks rond kerst 2025. Liep niet zo heel warm voor ep1 en 2. Dan toch wel hooked naar het einde van ep3. Er komt de nodige variatie op het eerste seizoen, en een aantal goede twists.
Vooral player 001 en het voting systeem
Als minpunt, de motivatie van bepaalde personages om je leven te blijven riskeren ging toch wel wat ver soms. Geld of wraak of gerechtigheid of krankzinnig ego dan, maar kwam wat geforceerd over soms.

Laatst bewerkt:
Slow Horses S3

Blijft zeer genietbaar maar deze keer precies toch wat minder interactie tussen Jackson Lamb (Gary Oldman) en de andere Slow Horses? En die chemie is wel veruit het beste van deze serie imo. Wel één (groot) minpunt vind ik die actiescenes; die zijn echt niet op niveau. Doen me soms zelfs denken aan een soap...

Desalnietemin staat S4 sowieso nog op de planning.

La Palma (Netflix)
Na alle lovende recensies deze ook eens bekeken. Vond hem zeker niet slecht, maar 4 afleveringen waren wel meer dan voldoende.

Squid Game S2
Even eindigen op een zware cliffhanger voor S3 mogelijks rond kerst 2025. Liep niet zo heel warm voor ep1 en 2. Dan toch wel hooked naar het einde van ep3. Er komt de nodige variatie op het eerste seizoen, en een aantal goede twists.
Vooral player 001 en het voting systeem
Als minpunt, de motivatie van bepaalde personages om je leven te blijven riskeren ging toch wel wat ver soms. Geld of wraak of gerechtigheid of krankzinnig ego dan, maar kwam wat geforceerd over soms.

ik had zowat hetzelfde gevoel, alleen vind in wel dat het eigenlijk gewoon maar een half seizoen is

speler 001 & de kapitein van dienen boot zag je nu wel van ver aankomen[\]

Beetje overdreven soms maar zeer goed we vind ik

Even een maand Apple TV genomen om nog eens wat bij te kijken.

Silo S2: heeft mijn aandacht toch goed vast, blijf het een goede serie vinden en ben benieuwd naar de laatste afleveringen

Severance S1: wat een zalige serie, kijk echt uit naar seizoen 2. Blij dat ik de raad van iedereen hier heb gevolgd. Vond het concept zeker een Black Mirror vibe hebben.

Shogun(2024) op een weekske uit.

Kostuumdrama's zijn sowieso al wel mijn ding maar als ze dan nog eens in het oude Japan zijn gezet is het al helemaal smullen.
Op een schoonheidsfoutje na(bloomy cgi) en wat knullige pacing in 1 van de beginnende episodes nagenoeg een perfecte mini serie.

Nu nog een volledig nieuwe Lone Wolf & Cub met Tadanobu in de hoofdrol. Nog een beetje gewicht erbij en hij is perfect voor de rol van zijn leven.

Squid Game S2: 4/10. Ik vond het heel zwak. Totaal ongeloofwaardig scenario vol tenenkrullende momenten. S1 vond ik nog genietbaar wegens het nieuwe concept en interessante personages en hun relaties. Maar nu deden de personages mij ook nagenoeg niets. Helpt ook niet dat het een half seizoen is vol onopgeloste zaken.

speler 001 zag je nu wel van ver aankomen

No shit. Je had dus gewoon niet herkend dat dat Frontman uit S1 was of zo? Werd op het einde van S1 nochtans duidelijk in beeld gebracht. In S1 was de 001 ontknoping (dat terminaal oudje) nog verrassend en kreeg je ook nog een uitleg. Maar hier zit je je constant af te vragen wat 001 hier doet en van plan is. Temeer daar hij ook verschillende keren in situaties zit waarbij hij zelf het loodje kan leggen, of je je op zijn minst afvraagt hoe ze dan zouden doen alsof hij ook afgeknald wordt.
En heel die laatste aflevering was gewoon één groot rommelig killfest.

El Cid op Amazon. Schitterende serie die jammer genoeg niet vervolgd wordt lijkt me. Eindigt dwaas na 2 seizoenen.

Squid Game S2: 4/10. Ik vond het heel zwak. Totaal ongeloofwaardig scenario vol tenenkrullende momenten. S1 vond ik nog genietbaar wegens het nieuwe concept en interessante personages en hun relaties. Maar nu deden de personages mij ook nagenoeg niets. Helpt ook niet dat het een half seizoen is vol onopgeloste zaken.

No shit. Je had dus gewoon niet herkend dat dat Frontman uit S1 was of zo? Werd op het einde van S1 nochtans duidelijk in beeld gebracht. In S1 was de 001 ontknoping (dat terminaal oudje) nog verrassend en kreeg je ook nog een uitleg. Maar hier zit je je constant af te vragen wat 001 hier doet en van plan is. Temeer daar hij ook verschillende keren in situaties zit waarbij hij zelf het loodje kan leggen, of je je op zijn minst afvraagt hoe ze dan zouden doen alsof hij ook afgeknald wordt.
En heel die laatste aflevering was gewoon één groot rommelig killfest.
Tuurlijk, dat merkte je direct. In s2 zie je hem de eerste game 'green light, red light' terug duidelijk bekijken als de game leader. Bovenop dat je in s1 al best wist wie hij was. Hij was er in s2 in game om het boeltje te saboteren. De kapitein van het schip idem, de drone opmerking was al iets van ... tjah, en het is daar geen bermuda driehoek. De twists zijn zo ook een zwakte. Elk mentaal gezond persoon zou NOOIT nog opnieuw mee gaan doen, ook al denk je backup te hebben. Komt idd soms te geforceerd over zoals ik reeds zei. Player 001 had altijd een way out denk ik, hij is de baas nu .

Laatst bewerkt:
Tuurlijk, dat merkte je direct. In s2 zie je hem de eerste game 'green light, red light' terug duidelijk bekijken als de game leader. Bovenop dat je in s1 al best wist wie hij was. Hij was er in s2 in game om het boeltje te saboteren. De kapitein van het schip idem, de drone opmerking was al iets van ... tjah, en het is daar geen bermuda driehoek. De twists zijn zo ook een zwakte. Elk mentaal gezond persoon zou NOOIT nog opnieuw mee gaan doen, ook al denk je backup te hebben. Komt idd soms te geforceerd over zoals ik reeds zei. Player 001 had altijd een way out denk ik, hij is de baas nu .

Khad mss ne recap moete kijken, ik weet niet veel meer van S1,
Net zoals die agent, geen idee meer wat die deed in S1

Senna (Netflix)

Van genoten en geweldig in beeld gebracht vond ik: De tracks, de actie, de wagens. Gemengd met de echte racebeelden uit die tijd.
Acteurs zijn ook allemaal sterk.
Er is wel wat kritiek dat de serie Senna wat TE eenzijdig portretteert, te perfect met weinig flaws, die hij in realiteit wel had. Da's geen al te grote verrassing aangezien de familie van Senna sterk betrokken was bij de productie ervan. Maar ik heb me hier weinig aan gestoord en me gewoon laten meeslepen door 't verhaal. Ik had aanvankelijk ook wat schrik dat Prost er als evil villain zou gaan uitkomen. Maar dit bleek niet helemaal het geval. In de serie is 't eigenlijk vooral Senna vs FIA.

Blue Eye Samurai (Netflix)

1 aflevering van gezien en onder de indruk. Qua animatie ook weer fantastisch.
Een classic revenge story met (voorlopig toch) interessante personages, veel sfeer en een vleugje humor waar ze zuinig en gepast mee omgaan.
Het hoofdpersonage Mizu lijkt wel héél sterk op Caitlyn van Arcane, maar da's niet erg :unsure:

The Penguin
Dit was het wel waard om te wachten tot ik terug thuis was om te kijken. Zoveel beter op een degelijke setup.
Los daarvan is de inhoud (story, pacing, dialogue etc) telkens engagerend.

Squid Game S02
Niet zo uit geleurd zoals het eerste seizoen met die veel te lange epiloog, toen. Het acteren is soms wat te karikaturaal.
Desalniettemin is de premise goed en blijf ik op een verlossende conclusie van het verhaal wachten.

Arcane S02
Audiovisueel spektakel, verhaal heeft mij niet zo hard mee als in het eerste seizoen.

Gisterenavond Safe uitgekeken. Heel spannend. Het einde hadden we door voor het onthuld werd maar dat maakte de pret niet minder. Michael C Hall die moet door gaan voor een Brit is wel efkes raar. Het accent is niet altijd overtuigend, maar het stoort ook niet.

Terug
Bovenaan