Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ik denk niet dat hij ze uitpikte met het idee als ik die neem is er minder kans dat het uitkomt.
Hij pikte jonge mannen die hij aantrekkelijk vond. Blank, zwart, aziatisch...
Nogal vermoeiend dat mensen achter alles, u inclusief, moeten een rassenkwestie zoeken.
De enige reden dat er minder blanke waren omdat er in die buurt minder blanke woonden.
Maja dat is te veel voor de hand liggend ofc.
:sneaky:

Heb je mijn reactie eigenlijk even aandachtig gelezen als dat je die serie hebt bekeken? 😅

Dahmer zelf was geen racist, maar het is een rassenkwestie omdat hij zijn slachtoffers koos uit minderheden waar de politie niks mee inzat. Ze zeggen letterlijk in de serie dat hij in die arme Afro-Amerikaanse buurt ging wonen omdat de politie er nauwelijks naar om keek. Het is ook overduidelijk te zien dat de politie de klachten van zijn zwarte buurvrouw over geluiden van agressie en geurhinder systematisch negeerden en hij zijn slachtoffer bij een interventie terug mee naar binnen mocht nemen om diezelfde nacht nog gaten in zijn schedel te boren.

Dus wederom, Dahmer was geen racist, maar kon wel veel te lang zijn ding blijven doen omwille van racisme bij de politiemacht en dat maakt het effectief een rassenkwestie.

Heb je mijn reactie eigenlijk even aandachtig gelezen als dat je die serie hebt bekeken? 😅

Dahmer zelf was geen racist, maar het is een rassenkwestie omdat hij zijn slachtoffers koos uit minderheden waar de politie niks mee inzat. Ze zeggen letterlijk in de serie dat hij in die arme Afro-Amerikaanse buurt ging wonen omdat de politie er nauwelijks naar om keek. Het is ook overduidelijk te zien dat de politie de klachten van zijn zwarte buurvrouw over geluiden van agressie en geurhinder systematisch negeerden en hij zijn slachtoffer bij een interventie terug mee naar binnen mocht nemen om diezelfde nacht nog gaten in zijn schedel te boren.

Dus wederom, Dahmer was geen racist, maar kon wel veel te lang zijn ding blijven doen omwille van racisme bij de politiemacht en dat maakt het effectief een rassenkwestie.
Leuk dat je z'n blanke slachtoffers negeert.
Jongens, toch :sneaky:

Blij dat ik For All Mankind nog een kas heb gegeven. Ik vond het einde van seizoen 3 wat teleurstellend, maar na lang beraad toch besloten om verder te kijken en toch weer genoten van S4. Ik kijk alvast uit naar het verdere verloop van dit verhaal.

De voorbije 12 maanden afgewisseld tussen de eerste vijf seizoenen van The Office (US) and Kim's Convenience. Die laatste is een fijn pareltje: grappig, luchtig en vaak wholesome. Het vijfde seizoen was helaas wat zwak maar de nevenpersonages maakten heel wat goed.

Castlevania S3 + S4 rewatch

Damn, als ik deze herbekijk vallen bepaalde gebreken toch hard op. Er ligt veel te veel nadruk op de "haha, fuck you too"-humor. Isaac & Hector hebben de meest interessante verhaallijnen. In S3 weten de schrijvers Trevor&Sypha nog een beetje bezig te houden, maar in S4 is het ronduit onnozel dat ze niet wisten wat te doen met hun personages...

S1+S2 vormt één mooi geheel: het tragisch verhaal van Dracula. S3/S4 hebben hun lichtpunten en zijn verre van slecht, maar de show zakt diep de put in met zijn dialogen en personageontwikkeling.

What we do in the Shadows S6 (eerste helft)

Gewoon genieten en lachen. Voorlopig niet het beste seizoen qua jokes, maar kan er nog altijd goed mee lachen.

Net het zesde en laatste seizoen van The Expanse gekeken. Ik vond al dat de serie na het derde seizoen al bergaf ging dus ik stond niet te springen om verder te kijken maar na zoveel tijd erin te hebben gestoken, toch maar voor gegaan. Al bij al wel een bevredigend einde, al heb ik wel echt serieuze bedenkingen bij de serie.

Eerst en vooral, absoluut geen fan van Marco 'manbun' Inaros en zijn zoon Filip. Ten eerste, wat een rotslechte acteurs zijn dat allebei. Maar Marco's ijdelheid is zo in-your-face en hij toont geen greintje intelligentie doorheen dit seizoen. Filips gewetensstrijd is meer dan ergerlijk, het duurt imo veel te lang voordat hij eindelijk een duidelijke beslissing maakt voor welk kamp hij kiest. Na al dat heen en weer getrippel van de ene kant naar de andere, van het geloof in zijn vader naar het rebelleren ertegen, lijkt het me nogal random dat hij uitgerekend op dat moment zou kiezen om het schip te verlaten. Het zorgt wel voor wat drama, maar mijn interesse in het lot van de Inaros boys was al quasi volledig weg.

Maar mijn grote vraag voer dit seizoen is; wtf was dat met die Cara, die 'vogels' en die 'honden' en dan die zombieachtige Xan? Had dat ook maar iets te betekenen binnen de context van de TV-reeks? En wat had dat te maken met Duarte die schijnbaar uit het niets Marco Inaros in de steek laat? Er zat voor mij meerdere jaren tussen het bekijken van dit laatste seizoen en de rest, dus het kan goed zijn dat ik dingen ben vergeten die dat verklaren maar ik kan me warempel niets herinneren dat het bestaan van die scenes in een al veel te kort laatste seizoen kan verklaren.

For me one human alcohol Martini pls!

Die aflevering is echt fantastisch, al meermaals bekeken

Het hardste dat ik denk ik ooit gelachen heb is toen we vorig jaar van de trein stapten in Manhattan en de dochter, met haar beste Laszlo Cravensworth-imitatie op het perron de woorden 'New York City" zei. Matt Berry is een treasure.

Seizoen 3 van From uitgekeken, nu is het op zijn minst weer een jaar te wachten. Blijft wel spannend.

Serie wordt vaak vergeleken met Lost en daar kan ik zeker inkomen. Mensen die vastzitten op een plek waar ze niet wegraken, in dit geval geen zonnig eiland maar een gloomy dorpje. Eveneens vol mysterie maar dan met een hoger horror gehalte.

La Palma, minireeks op netflix. Gekeken op 1 avond, best wel goed. En kan gebeuren..

Ook gekeken. La Palma nog altijd een van mijn favoriete reisbestemmingen. Ik was al vergeten van die tsunami-theorie.
De miniserie vind ik goed beginnen, maar gaat gewoon in een rechte lijn bergaf vol compleet ongeloofwaardige gebeurtenissen en keuzes van de personages. Ook wordt er totaal niets gedaan met enkele verhaallijnen die in het begin in gang gezet zijn.
Voor mij toch een dikke tegenvaller.

Secret Level op Prime. Anthologyreeks van dezelfde makers als het geweldige Love, Death & Robots maar ditmaal specifiek op games gericht. Nog niet alles gezien maar wel een aantal fijne afleveringen achter de rug met de gebruikelijke ingrediënten.

Terug
Bovenaan