Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

From S01-S03

Nooit van gehoord tot ik dit enkele weken hier zag verschijnen.
Objectief geen hoogstaande serie maar dit ik heb een zwak voor zo'n series. Mystery + een bovennatuurlijk kantje. :love:
Ik noem het "Lost van den Aldi" :D.
Het mystery / supernatural gehalte maakt veel goed.

The Penguin: akkoord, straf geacteerd van Colin en Cristin, maar het plot vond ik maar plat. Ik heb mij er een beetje moeten doorworstelen. Het zal aan mij liggen :unsure:.

Landman uitgekeken.
1 van de beste series van dit jaar imo.
Als je fan bent van Yellowstone, 1883, 1923, Tulsa King en Mayor of Kingstown, dan ga je niet teleurgesteld zijn.

Net klaar met A Man on the Inside. De nieuwe van Michael Schur die eerder verantwoordelijk was voor The Good Place. Verdorie dit was een pak beter dan ik voor ogen had. Ik verwachtte een eerder typische sitcom maar hier zit tonnen heart & feel in, in a good way. Soms serieus emotioneel zonder ooit zeemzoet te zijn en slaagt er in die momenten perfect te balanceren met de nodige humor. Gezien het onderwerp zou je denken zwarte humor maar nee dit is zowaar hoopvol en wholesome. Ook stuk voor stuk heerlijke karakters die in mum van tijd een serieuze persoonlijkheid meekrijgen.

Aanrader imo.

Arcane S2, wauw, heel sterk. Het tipt niet aan het eerste seizoen, waar het overkoepelende verhaal mij meer kon bekoren, maar nog steeds een geweldige serie.

Alleen doodjammer dat het gebaseerd is op een moba, een (MMO)RPG in deze wereld zou ik zeer graag spelen.

Landman misschien wel de revelatie van 2024. Amai, ook direct op 2 avondjes erdoor gejaagd. Absoluut heerlijke tv dit. Doet me denken aan de oudere HBO-series toen dialoog en karakteropbouw nog iets was waar schrijvers moeite in staken. Zalig hoe zijn dochter gewoon dient als eyecandy en die ouwe dat met zichzelf geen weg weet. Ik kom Billie niet vaak tegen in series of films, maar elke keer is het echt een plezier. In Fargo was hij ook al zo meesterlijk goed.

Clarkson’s Farm seizoen 1.

Heerlijke tv, dikwijls plat van het lachen, maar je leert ondertussen toch ook bij over de boerenstiel, dan krijg je toch ook veel meer respect voor die mensen. Je moet het maar willen doen, elk jaar opnieuw.

Clarkson is natuurlijk zichzelf, maar ook Kaleb, Cheerful Charlie, en mijn persoonlijke favoriet Gerald maken heel de show af.

Dahmer – Monster: The Jeffrey Dahmer Story
Serie over Jeffrey Dahmer, de homofiel, cannibaal en necrofiel die in een poging zijn bizarre fantasieën en gedachten te onderdrukken vluchtte in alcohol. Zo werd hij reeds op jonge leeftijd een alcoholist. Hij doodde meerde jonge mannen op een verschrikkelijke wijze.
De series waren goed, spijtig dat men er een rassenkwestie van probeert te maken.
Dahmer was geen racist, hij koos zijn slachtoffers ongeacht ras.

Secret Level S01e01 - S01e05: beetje zelfde principe als Love, Death, Robots - makers krijgen een engine maar voor de rest hebben ze creatieve vrijheid. Loved the Unreal Tournament tribute episode

Dahmer – Monster: The Jeffrey Dahmer Story
Serie over Jeffrey Dahmer, de homofiel, cannibaal en necrofiel die in een poging zijn bizarre fantasieën en gedachten te onderdrukken vluchtte in alcohol. Zo werd hij reeds op jonge leeftijd een alcoholist. Hij doodde meerde jonge mannen op een verschrikkelijke wijze.
De series waren goed, spijtig dat men er een rassenkwestie van probeert te maken.
Dahmer was geen racist, hij koos zijn slachtoffers ongeacht ras.

Dat 14 van Dahmer's slachtoffers uit een etnische minderheid kwamen en 9 ervan afro-amerikanen waren is geen bijzaak he. Dahmer was geen racist, maar een lafaard die zijn slachtoffers koos uit de meest kwetsbare groepen. De politie deed geen moeite omdat het toch maar om 'vreemdelingen' ging die zich ophielden in de homogemeenschap en alle klachten over geur en geluidshinder uit zijn appartement negeerde omdat hij doelbewust in een zwarte buurt woonde waar de politie zich niks van aantrok . Dat maakt het een rassenkwestie.

Dahmer zelf was misschien geen racist, maar racisme zorgde ervoor dat hij veel te lang zijn gang kon gaan.

La Palma, minireeks op netflix. Gekeken op 1 avond, best wel goed. En kan gebeuren..
Ik vond dit zo'n saaie serie. Zelfs mijn madam gaf toe dat het veel te lang duurde en dat het eigenlijk over gezinsproblemen gaat en niet zozeer over de tsunami.

Ben blij dat ik haar en de jongste zoon eindelijk aan Strangers Things heb gekregen.

Dat 14 van Dahmer's slachtoffers uit een etnische minderheid kwamen en 9 ervan afro-amerikanen waren is geen bijzaak he. Dahmer was geen racist, maar een lafaard die zijn slachtoffers koos uit de meest kwetsbare groepen. De politie deed geen moeite omdat het toch maar om 'vreemdelingen' ging die zich ophielden in de homogemeenschap en alle klachten over geur en geluidshinder uit zijn appartement negeerde omdat hij doelbewust in een zwarte buurt woonde waar de politie zich niks van aantrok . Dat maakt het een rassenkwestie.

Dahmer zelf was misschien geen racist, maar racisme zorgde ervoor dat hij veel te lang zijn gang kon gaan.
Ik denk niet dat hij ze uitpikte met het idee als ik die neem is er minder kans dat het uitkomt.
Hij pikte jonge mannen die hij aantrekkelijk vond. Blank, zwart, aziatisch...
Nogal vermoeiend dat mensen achter alles, u inclusief, moeten een rassenkwestie zoeken.
De enige reden dat er minder blanke waren omdat er in die buurt minder blanke woonden.
Maja dat is te veel voor de hand liggend ofc.
:sneaky:

Terug
Bovenaan