Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Severance (S1)
Deze stond al heel lang op mijn lijst na de eerste 3 afleveringen gezien te hebben (daarna moeten stoppen, want abonnement liep af).
Deze is gewoonweg af: de acteerprestaties, de muziek, de sfeer, de relaties tussen de personages (looking at you Irving en Burt), … Alles is tot in de puntjes afgewerkt. Heel hard van genoten!
En ik ben blij dat S2 er al komt op 17/01, ik kan me niet voorstellen hoe mensen jarenlang op een vervolg hebben moeten wachten, ik vind het nu al lastig!
Één van de grote verrassingen voor mij

Severance (S1)
Deze stond al heel lang op mijn lijst na de eerste 3 afleveringen gezien te hebben (daarna moeten stoppen, want abonnement liep af).
Deze is gewoonweg af: de acteerprestaties, de muziek, de sfeer, de relaties tussen de personages (looking at you Irving en Burt), … Alles is tot in de puntjes afgewerkt. Heel hard van genoten!
En ik ben blij dat S2 er al komt op 17/01, ik kan me niet voorstellen hoe mensen jarenlang op een vervolg hebben moeten wachten, ik vind het nu al lastig!

Zeker met die enorme cliffhanger! Jfc, is dat serieus al 2 jaar geleden ...

Arcane

Worst. Soundtrack. Ever.

Daarom alleen al kan ik geen topscore geven. Daarnaast is zijn de dialogen wat mager.

Animatie is supervet.

Die hoge scores op imdb begrijp ik wel niet. :unsure:

Arcane

Worst. Soundtrack. Ever.

Daarom alleen al kan ik geen topscore geven. Daarnaast is zijn de dialogen wat mager.

Animatie is supervet.

Die hoge scores op imdb begrijp ik wel niet. :unsure:
Ik dacht soms dat ik naar een fan edit music video aan het kijken was ipv een echte serie.

S1 was top nochtans. S2 voelt alsof management heeft gevraagd om alles dat werkte in s1 maal 5 te doen, waardoor het allemaal een beetje veel wordt.

Arcane
Paar dagen geleden uitgekeken, beste van het jaar.
Als ze zo eens wat meer IP's konden animeren, ik teken er meteen voor.
Schitterend en met zoveel emotie.

Ik weet niet of het hier al gezegd is maar amai wat een soundtrack! Staat hier al een paar dagen op repeat :music:. Stromae!

Ik dacht soms dat ik naar een fan edit music video aan het kijken was ipv een echte serie.

S1 was top nochtans. S2 voelt alsof management heeft gevraagd om alles dat werkte in s1 maal 5 te doen, waardoor het allemaal een beetje veel wordt.
Zit nog maar halfweg maar vind ook dat er iets niet klopt. Seizoen 1 was top maar seizoen 2 is bij momenten irritant.

Justified S1 - S6

Raylan Givens & Boyd Crowder.... :love2: Grootste minpunt dat ik kan opbrengen voor S1 is dat het een beetje "villain-of-the-week" aanvoelt, maar ik voelde me eigenlijk al vanaf aflevering 1 gerustgesteld met Raylan en Boyd als hoofdpersonages. De dynamiek die deze twee twee personages hebben is enorm vermakelijk, maar buiten hen heb je ook zalige nevenpersonages zoals Wynn Duffy, Dicky Benett, Dewey Crowe, ...

Zeker geen feilloze serie. Soms worden bepaalde plotpunten een beetje absurd. Raylan is zeker niet onfeilbaar als western-held, maar hij lijkt af en toe toch bullshit-niveau intuïtie te hebben gelijk de flik-versie van House MD. :D Daarbuiten krijg je de indruk ook wel af en toe dat Raylan achter de Dalton-broertjes aanzit met hoe dom de boeven soms zijn. Tegenover die Dalton-broertjes heb je wel geweldige slechterikken zoals Ma Benett en Quarles. Soms is de show wel enigszins voorspelbaar, maar op vele momenten kan het ook sterk verrassen.

Sons of Anarchy S1

Voorlopig zeer geïntrigeerd. Interessante setting met het hele bikergang-verhaal. Ron Perlman is hier zeer vermakeijk tegenover zijn meer gereserveerde rolletjes.

Laatst bewerkt:
Pantheon

Cyberpunk anime (without the neon) van een paar jaar geleden. Had er nog nooit van gehoord. Staat pas op Netflix.
Net ep5 gezien. Tot hier toe is het top. 't Voelt heel grounded in reality met geloofwaardige personages.

The 8 show - 8/10.
Vermakelijke opwarmer voor seizoen twee Squid Game.
Altijd leuk om zoiets te bekijken. Nu nog een echt experiment van maken om te vergelijken :tongue:.

Arcane S2: Ik kan jammer genoeg ook niet meegaan in al de lof. Waar S1 eigenlijk in alles uitblonk zit ik nu aan aflevering 3 en dat is 4 dagen geleden ondertussen. Niks maar dan ook niks trekt mij naar de TV om verder te zien. Alles voelt... gewoon anders. En anders hoeft daarom niet slecht te zijn, maar hier komt het wel zo binnen. Ik ben plots de voeling met de karakters kwijt geraakt en dat is meestal het eerste teken dat ik de serie ga links laten liggen. Mss uit respect voor S1 nog verder zien, maar het gaat bijna pure verplichting worden.

From S3: Blijft mij boeien, maar waar ik in LOST bijna met elk karakter meeleefde wil ik hier nog steeds half van de crew dood. Voor elk 1 goed geschreven karakter heb je er 4 slechte waarvan er 3 niet kunnen acteren. De dialogen zijn ook zo repetitief, hoeveel keer Boyd niet "listen, listen" tegen iemand moet zeggen omdat die iets dom gaat doen. We hebben toch wat antwoorden gekregen, hoop S4 wel laatste, het vet is van de soep.

Slechte week voor tv kijkende Lefman.

The Day of the Jackal - 7/10

Begon veelbelovend. Moderne versie van een typisch hitman verhaal. Cinematografisch heel mooie serie, mooie locaties in Europa en topacteurs (Eddie Redmayne en m'n celebrity crush Úrsula Coreberó). Jammer genoeg begint de verhaallijn na een zestal afleveringen al af te zwakken en beginnen de plot holes te duidelijk te worden. Beetje lui geschreven. Op IMDB zie ik dat er al sprake is van een tweede seizoen, ik denk niet dat het nodig is.

The After-Party (S2)
Geen tv van de allerhoogste plank, maar gewoon pure entertainment. Was vanavond alleen thuis, dus heb er gewoon aflevering 3-10 doorgejaagd 🙈.
De gimmick dat iedere aflevering zijn eigen stijl heeft, blijf ik zeer goed vinden.
Heb wel het vage gevoel dat ik S1 beter vond en dat de stijlen mij ook veel beter lagen in S1.

Arcane S2: Ik kan jammer genoeg ook niet meegaan in al de lof. Waar S1 eigenlijk in alles uitblonk zit ik nu aan aflevering 3 en dat is 4 dagen geleden ondertussen. Niks maar dan ook niks trekt mij naar de TV om verder te zien. Alles voelt... gewoon anders. En anders hoeft daarom niet slecht te zijn, maar hier komt het wel zo binnen. Ik ben plots de voeling met de karakters kwijt geraakt en dat is meestal het eerste teken dat ik de serie ga links laten liggen. Mss uit respect voor S1 nog verder zien, maar het gaat bijna pure verplichting worden.
Ik had dit ook een beetje na de eerste 3 afleveringen. Ik vond het nog steeds erg knap, maar heb het ook een week laten liggen.
Uiteindelijk verder gekeken en ik kwam er terug in en terug mee in kunnen leven, vooral met Jinx en Vi. Te meer omdat ik me wel kan herkennen in het uit elkaar groeien van familie. In het echt is het niet zo dramatisch, maar toch :p .

Ik zou zeggen, probeer toch door te kijken, wie weet verast het je nog.

Ik zit hier ook de Soundtrack van S2 op repeat te luisteren, vooral The Line, Wasteland, Heavy is the Crown en To Ashes and Blood.

Mij stoorde het extra inzetten op de soundtrack niet zo. Niet te veel op dat aspect focussen en meer op de lyrics zelf.

Ben benieuwd naar de laatste aflevering van The Day of the jackal.
Silo s2.. Is momenteel ook na aflevering 4 nog niet op niveau of hetgene wat ik dacht te ging zijn.

Terug
Bovenaan