Bernie.be
Well-known member
Één van de grote verrassingen voor mijSeverance (S1)
Deze stond al heel lang op mijn lijst na de eerste 3 afleveringen gezien te hebben (daarna moeten stoppen, want abonnement liep af).
Deze is gewoonweg af: de acteerprestaties, de muziek, de sfeer, de relaties tussen de personages (looking at you Irving en Burt), … Alles is tot in de puntjes afgewerkt. Heel hard van genoten!
En ik ben blij dat S2 er al komt op 17/01, ik kan me niet voorstellen hoe mensen jarenlang op een vervolg hebben moeten wachten, ik vind het nu al lastig!

. Stromae!
Grootste minpunt dat ik kan opbrengen voor S1 is dat het een beetje "villain-of-the-week" aanvoelt, maar ik voelde me eigenlijk al vanaf aflevering 1 gerustgesteld met Raylan en Boyd als hoofdpersonages. De dynamiek die deze twee twee personages hebben is enorm vermakelijk, maar buiten hen heb je ook zalige nevenpersonages zoals Wynn Duffy, Dicky Benett, Dewey Crowe, ...
Daarbuiten krijg je de indruk ook wel af en toe dat Raylan achter de Dalton-broertjes aanzit met hoe dom de boeven soms zijn. Tegenover die Dalton-broertjes heb je wel geweldige slechterikken zoals Ma Benett en Quarles. Soms is de show wel enigszins voorspelbaar, maar op vele momenten kan het ook sterk verrassen.
.
.
.