Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Hmmm... eindelijk es prison break gestart.
Pilot aflevering dus net achter de kiezen...

Kan nie zeggen dat ik overwhelmed ben? Wordt dit echt nog beter?
Seizoen 1 vond ik toen echt wel goed. Ik weet niet of het momenteel nog overeind zou blijven maar ik denk van wel.
Seizoen 2 is ook nog behoorlijk maar daarna gaat het echt bergaf.

The sopranos begonnen, zit halfweg seizoen 1, kan me wel bekoren, alleen hoop ik wel dat het nog beter word
Ik zit ondertussen aan s6 en ben sinds s1 niet gestopt met kijken. Normaal als ik zo een series van s1 begin te volgen, neem ik eens een pauze tussen de seizoenen.

Momenteel vind ik s2 en 3 wel de sterkste van de reeks. Nu benieuwd wat s6 gaat geven en hoe het gaat eindigen. Ik herinner me wel dat er verdeelde reacties waren op het einde.

Drie seizoenen cocksuckerheaven!
Cocksuckerheaven... en gewoon de meest quotable insults ooit op tv vertoond:
  • When I say go fuck yourself, will you take that as drunkenness, or a high estimate of your flexibility?
  • If I had that face, I think I cut down on getting told how butt fucking ugly I was by not staring at strangers.
  • Fuck yourself... with a fist-punch up your ass

En mijn favoriete (non insult) funny line: AND GOD REST THE SOULS OF THAT POOR FAMILY...
... and pussy is half price for the next half hour. :laugh: :laugh: :laugh:

Mr Mc Mahon op netflix : ben al van eind jaren 80 fan van wrestling en deze documentaire zien is gewoon zalig en brengt herinneringen terug die ik al vergeten was :)

Cocksuckerheaven... en gewoon de meest quotable insults ooit op tv vertoond:
  • When I say go fuck yourself, will you take that as drunkenness, or a high estimate of your flexibility?
  • If I had that face, I think I cut down on getting told how butt fucking ugly I was by not staring at strangers.
  • Fuck yourself... with a fist-punch up your ass

En mijn favoriete (non insult) funny line: AND GOD REST THE SOULS OF THAT POOR FAMILY...
... and pussy is half price for the next half hour. :laugh: :laugh: :laugh:
hah :oi22: Ik zie dat Timothy Olyphant erin zit die ze ook altijd bejubelen voor Justified. Ben benieuwd!

Hmmm... eindelijk es prison break gestart.
Pilot aflevering dus net achter de kiezen...

Kan nie zeggen dat ik overwhelmed ben? Wordt dit echt nog beter?

Pilot is natuurlijk nog niet zo spannend, ik zou het zeker nog een paar afleveringen proberen. Het wordt steeds beter (in seizoen 1 bedoel ik) maar als je het na pakweg 4 afleveringen nog niets vindt, is het wss niet jouw ding.

Zelf heel grote fan en kan van alle seizoenen genieten maar objectief gezien wordt seizoen 1 wel als heel goed beschouwd en seizoen 2 vinden de meesten ook sterk.

Slow horses S1

Zeker niet slecht, maar toch ook vaak stukken die eerder wat flauw/goedkoop aanvoelen vond ik.

Ho als stereotype hacker die met een paar toetsen de halve wereld weet te hacken.
De geheime dienst en hun zwaarbewapende rambo's die overal en nergens aanwezig zijn met hun Range Rover. Allemaal aangestuurd vanuit HQ, inclusief de muur van tv schermen, waar de patron met een vingerknip zowat alle gevraagde info op de schermen weet te toveren. Met op de achtergrond uiteraard de gecontroleerde chaos waarbij elfendertig man naarstig aan het bellen is of camerabeelden probeert op te halen vanop de meest random locaties.

Ik ben er allemaal zo geen grote fan van.
Mag gerust wat 'serieuzer' of minder 'fast paced'. Denk ik. Ik kan er eigenlijk mijn vinger niet echt opleggen.

Dat gezegd zijnde; ik kijk sowieso verder!

1728414775690.png

MF:Ghost!

De spirituele opvolger van het legendarische Initial: D is aan zijn tweede seizoen toe. Het hoofdpersonage, Kanata Katagiri, begint aan de kwalificatie van de 2de race in de legendarische raceklasse MF:G. Met zijn opmerkelijke racekunsten sleurt hij zijn zwaar ondergemotoriseerde Toyota GT86 weer op plaatsen waar hij niet hoort te staan.

En ja, ook in deze reeks hoor je bij elke kwalificatie en racesituatie dikke eurobeat muziek door je speakers knallen. De CGI van de wagens lijkt voor dit seizoen een update gekregen te hebben want het geheel oogt flitsend scherp. Schitterend.

+ initial D sfeer
+ auto's! met uitstekende sound!
+ eurobeat
+ reeks met grote liefde voor het genre gemaakt

- verwacht geen (niet teveel) verhaal
- de storywriter is nog van de oude stempel. Alle angels scènes zijn niet meer van deze tijd.
- Hoofdpersonage lijkt OP (maar hier komt verandering in!)
- ze nemen hun sweet time voor elke kwalificatie race (bvb we zitten aan 260 mangaboekjes voor slechts 1 seizoen met 8 races, S1 had 1 kwalificatie en 1 race voor 12 episodes)

Ik kijk deze reeks met het geluid helemaal open. Genieten van de ronkende motoren, de eurobeat en de hyperactieve commentaar op de race. Het maakt élke keer mijn dag goed.

Elke zondag op je anime streamingdiensten! (oa crunchyroll)

Laatst bewerkt:
The Umbrella Academy, seizoen 4. Vorig seizoen had ik het gevoel dat ze het aan het uitmelken waren, maar dit was een mooie afsluiter van een leuke reeks.

Terug
Bovenaan