Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ik herinnerde me nog altijd dit stukje review uit 2017 in De Standaard, en die aflevering ontgoochelde niet :D.

Ook als u Twin Peaks niet volgt, loont het de moeite om eens naar deze achtste aflevering te kijken, de aflevering waarbij nogal wat fans afhaakten. Zowat het meest bizarre, uitzinnige, ridicule en tegelijk geniale uurtje uit de geschiedenis van de tv-fictie.

Ik herinnerde me nog altijd dit stukje review uit 2017 in De Standaard, en die aflevering ontgoochelde niet :D.

Ook als u Twin Peaks niet volgt, loont het de moeite om eens naar deze achtste aflevering te kijken, de aflevering waarbij nogal wat fans afhaakten. Zowat het meest bizarre, uitzinnige, ridicule en tegelijk geniale uurtje uit de geschiedenis van de tv-fictie.
Geniaal en bizar idd :p

Ze kregen halverwege productie maar eerst te horen dat dit hun laatste seizoen zou worden en mede daarom kregen ze 4 afleveringen extra en ze proberen er wel een ietwat finaal einde aan te knopen maar eerlijk die overarching story line was nooit wat evil zo goed maakte dus eigenlijk boeide dat minder. Hun individual case files waren hun bread and butter en gelukkig handelen ze zelfs in die laatste afleveringen nog enkele solo cases af. De uitschieters waren voor mij S2E7 S is for Silence (silent monastery), S3E4 The Demon of the Road, S2E4 E is for Elevator, S3E6 The Demon of Algorithms, S4E1 How to Split an Atom (particle collider), eigenlijk zoveel memorabele afleveringen, die met dat viraal kerstnummer en die kleine jongen die zijn zus wil vermoorden, ... yep. Goodbye assessor crew (en sister angela), twas een leuke rit. 🫡

Net via dat artikel trouwens geleerd dat de Kings, de showrunners voor evil ook de makers waren verantwoordelijk voor The Good Wife. This makes so much sense, had ik eigenlijk kunnen raden want diezelfde ietwat pessimistische kijk op 21st century digital technologies die ook door Evil loopt is ook daarin volop aanwezig.

Eerste 2 afleveringen waren toch van een ongelooflijk niveau. Leuk om de oude crew terug te zien, maar Lynch mag hier ook precies zonder handrem zijn ding doen. I love the freakyness. Ga mij niet te veel vragen stellen en er vanuit gaan dat het op het einde wel duidelijk zal worden.

Eerste 2 afleveringen waren toch van een ongelooflijk niveau. Leuk om de oude crew terug te zien, maar Lynch mag hier ook precies zonder handrem zijn ding doen. I love the freakyness. Ga mij niet te veel vragen stellen en er vanuit gaan dat het op het einde wel duidelijk zal worden.
Vragen stellen mag, en ik zou er niet vanuit gaan dat ze allemaal netjes zullen worden beantwoord, maar in grote lijnen zal het wel duidelijk worden waarom Lynch bepaalde keuzes heeft gemaakt en wat die knotsgekke scenes te betekenen hadden.

Enorm genoten van Tokyo Vice, aanrader!
S2 kwam voor mijn zo wat onverwacht en was nog beter dan S1. Idd aanrader met sterke Japanse cast aangevuld met wat westerlingen die Japan beleven op hun manier (beetje zoals in Shogun). Maar hier dan 90's Tokyo door de ogen van een jonge Amerikaanse journalist die voor een grote krant in Tokyo voor de crime department gaat schrijven.

Het Yakuza verhaal werd echt spannend in S2. Ooit aan begonnen omdat Michael Mann een co producer is en de eerste episode regisseerde.

Laatst bewerkt:
Ik vind enkel de film, niet de serie...
Die link kwam je rechtstreeks uit bij de serie (3 seizoenen).

EDIT : De beschikbaarheid van titels kan per land verschillen. Had wel niet ingelogd om te checken of die beschikbaar is of was. Ging er gewoon vanuit omdat ik bij het zoeken die tegenkwam.

Boardwalk Empire. (S1)

Ik kende Steve Buscemi enkel van Fargo, Reservoir Dogs en de "fellow kids"-meme, maar zijn rol als Nucky lijkt mij echt zijn hoogtepunt. Meesterlijk gespeeld in een boeiende setting. Michael Shannon is ook geweldig als agent Alden... Enerzijds voelt het verhaal soms wat voorspelbaar, maar anderzijds ben ik nooit verveeld met de plot... Heel benieuwd waar het nog heen gaat in de resterende 4 seizoenen.

Boardwalk Empire. (S1)

Ik kende Steve Buscemi enkel van Fargo, Reservoir Dogs en de "fellow kids"-meme, maar zijn rol als Nucky lijkt mij echt zijn hoogtepunt. Meesterlijk gespeeld in een boeiende setting. Michael Shannon is ook geweldig als agent Alden... Enerzijds voelt het verhaal soms wat voorspelbaar, maar anderzijds ben ik nooit verveeld met de plot... Heel benieuwd waar het nog heen gaat in de resterende 4 seizoenen.
Topserie vind ik! Heel veel personages die een enorme evolutie kennen doorheen de seizoenen, wat veel extra geeft. Ook een mooi afgesloten serie, wat toch belangrijk is (imo)

Geniet ervan!

Terug
Bovenaan