Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Beetje onder de radar gebleven, maar wat een leuke serie is Mr & Mrs Smith op Prime Video.

Totaal andere (en betere) vibe dan de film. Draait meer om de evolutie van de relatie tussen het koppel dan om de missies zelf, en dat werkt perfect. De chemie tussen Glover en Erskine (wat een ontdekking!) is werkelijk geweldig. Heel erg goed geschreven dialogen ook, die heel naturel over komen.

En dan zijn er nog de cameo's, die om duimen en vingers af te likken zijn. Vooral Ron Perlman vond ik hilarisch

Kijk nu al uit naar S2, na een schitterend geschreven laatste episode

Beetje onder de radar gebleven, maar wat een leuke serie is Mr & Mrs Smith op Prime Video.

Totaal andere (en betere) vibe dan de film. Draait meer om de evolutie van de relatie tussen het koppel dan om de missies zelf, en dat werkt perfect. De chemie tussen Glover en Erskine (wat een ontdekking!) is werkelijk geweldig. Heel erg goed geschreven dialogen ook, die heel naturel over komen.

En dan zijn er nog de cameo's, die om duimen en vingers af te likken zijn. Vooral Ron Perlman vond ik hilarisch

Ben er toevallig ook mee bezig, en sluit me bij jouw mening aan. Ik vond ook de muziek opvallend goed, en redelijk onconventioneel.

Shin Chan(JP dub) eens herbegonnen.

Er zijn weinig dingen die me zo strijk krijgen als die scheve ondeugende lach van Shin en zijn expressieloze klasgenootjes.
Het is een miserie om de hele serie te vinden maar ik ga er toch eens werk van maken om het geheel te bekijken(1200+episodes, 30+ films).

NL dub was zo goed.
VPN Japanese YouTube met auto transcribe lijkt me de meest directe weg als'k zo lees..

Bit late to the party maar eindelijk Prime en gisteren dus de eerste 2 afleveringen van The Boys gezien.
Dit lijkt toch echt right up my alley 😅

Godver. Seizoen 1 van From gekeken op Netflix, maar het 2e seizoen staat niet op Netflix, maar wel op Prime.
Die versnippering van streamingdiensten is echt wel een pain in the ass...

Toch machtig dat series als dit zoveel jaren na het 'airen' nog mensen kunnen captiveren.

Wat is de volgende? Deadwood? The Wire? Banshee? The Leftovers?
The leftovers keek vlotjes weg en Banshee zou iedereen toch moeten gezien hebben. Een must see.
Bruut geweld en tettn. Als de bad guy z'n bodyguard zijne bril afzette, was mijn dag al goed.

Gisteren Styx uitgekeken. De laatste vier afleveringen echt moeten doorworstelen... en dat is erg voor een serie van 8 afleveringen.

Met momenten toch echt wel tenenkrullend... Sommige niet West-Vlaamse acteurs die toch maar een W-VL tongval erin proberen steken wat totaal niet overkomt, het über theatrale acteren met momenten, de totaal onlogische beslissingen van sommige personages en de torenhoge clichés op veel momenten. Het had veel meer potentieel vind ik.

Wat wel goed was: Aimé Claeys speelde zijn (ondanks ook theatrale) personage wel heel goed vond ik.

Laatst bewerkt:
Gisteren Styx uitgekeken. De laatste vier afleveringen echt moeten doorworstelen... en dat is erg voor een serie van 8 afleveringen.

Met momenten toch echt wel tenenkrullend... Sommige niet West-Vlaamse acteurs die toch maar een W-VL tongval erin proberen steken wat totaal niet overkomt, het über theatrale acteren met momenten, de totaal onlogische beslissingen van sommige personages en de torenhoge clichés op veel momenten. Het had veel meer potentieel vind ik.

Wat wel goed was: Aimé Claeys speelde zijn (ondanks ook theatrale) personage wel heel goed vond ik.
Ik wou halfweg de eerste aflevering al opgeven maar dan toch nog doorgebeten tot het einde van de eerste aflevering. Daar zal het wel bij blijven :shy:

Idd!

Seizoen 2 is bevestigd maar volgt andere Smiths, dus geen Glover en Erskine. Wel jammer want de chemie tussen die twee was fantastisch, langs de andere kant kunnen we deze personages koesteren en worden ze niet uitgemolken. :D

Twin Peaks:

Nooit gezien, maar om een of andere reden is de naam Sarah Palmer mij steeds bijgebleven. Ik was 6 jaar toen de serie airde en ik weet dat er toen een enorme hype rond deze serie leefde. Na de vele lovende kritieken hier te lezen dan toch aan begonnen.

S1 was erg genietbaar. Je voelt de tand des tijds, maar ergens is het ook enorm charmant. Ik had het mij wel meer mysterieus en "creepy" voorgesteld, maar uiteindelijk was dit een vrij brave detectiveserie met enkele verfrissende elementen die in de jaren 90 denk ik zeker tot hun recht kwamen. Ze ziet waar vele hedendaagse series de mosterd hebben gaan halen, laten we het zo zeggen.

S2 werd dan toch een plots "vreemder". Ik miste een beetje de verwondering van Cooper en tot het vinden van de dader was het eigenlijk meer van hetzelfde met als climax de onthulling van de moordenaar. En daar is niets mis mee. Tot hier echt onderhouden serie met een leuk plot, maar de vele sidestories zijn vaak ver van interessant. Er zijn zelf ronduit slechte en irritant uitgeschreven characters die echt werkelijk niets te zoeken hebben in deze serie die toch wel op de zenuwen werken. Gelukkig is er de fastforward knop en die heb ik toch enkele keren moeten gebruiken. Looking at you James. Liefdesverhalen zijn ook vaak erbarmelijk geschreven en de dialogen doen vaak pijn aan de oren. Los daarvan toch nog steeds genietbaar.

Maar eens de moordenaar gevonden is verbaasde het mij dat er nog meer dan 10 afleveringen waren en elke aflevering werd het slechter en slechter. Zijverhalen die op niets slagen. Karakters die me mateloos ergeren en het voelt echt als een compleet andere serie.

Nu de vraag van 10 miljoen... is het de moeite om S3 te beginnen kijken want ik heb er enorm weinig vertrouwen in.

Nooit gezien, maar om een of andere reden is de naam Sarah Palmer mij steeds bijgebleven.

Sarah of Laura ? Want uiteindelijk was de tagline wel 'Who killed Laura Palmer?'. De naam Sarah Palmer was ik zelfs al compleet vergeten. Misschien toch eens tijd voor een rewatch als Lynch fan.

Sarah of Laura ? Want uiteindelijk was de tagline wel 'Who killed Laura Palmer?'. De naam Sarah Palmer was ik zelfs al compleet vergeten. Misschien toch eens tijd voor een rewatch als Lynch fan.
My bad. Is idd Laura. Toen ik eraan begon zat ik nochtans juist. Anyway, S3 morgen starten. Hoop op een geupdate S1 versie.

Twin Peaks:

Nu de vraag van 10 miljoen... is het de moeite om S3 te beginnen kijken want ik heb er enorm weinig vertrouwen in.
Als je kan kijk eerst nog de film Fire Walk With Me ertussen.
Seizoen 3 vond ik persoonlijk een mooie afsluiter. De stijl is helemaal anders dan de eerste 2 seizoenen en helemaal Lynch. Leuk dat de meeste acteurs/actrices er weer bij zijn maar dan 25 jaar ouder.

Terug
Bovenaan