Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Severance gisteravond uitgekeken.
Na een paar afleverinen ging het even wat te traag vooruit imo, maar verder weinig op aan te merken. Geweldige serie. :love:
Benieuwd wat seizoen 2 zal brengen!

Vond ik ook een zeer goede serie. Enkel maar van gehoord omdat deze hier soms werd aangeraden.
Nooit van gehoord. Daarnet even een trailer bekeken en het ziet er inderdaad wel goed uit.
En Antony Starr in de hoofdrol? Die gast is echt wel goed.
Dus de serie staat nu in mijn lijstje 😁

Ik doe ook nog mee Breaking Bad is inderdaad overroepen!

Better Call Saul >>>>>>> Breaking Bad
XgunOP9drBEZ2Jo0ZT.webp

(ik heb wel BCS niet gezien, lmao)

Prison Break S02:

Beetje verzwakt na het eerste seizoen maar blijft wel zeker goed en enorm vermakelijk en bingewatchend.. Weet wel niet wat ik moet denken van de overige 4 seizoenen.

Prison Break S02:

Beetje verzwakt na het eerste seizoen maar blijft wel zeker goed en enorm vermakelijk en bingewatchend.. Weet wel niet wat ik moet denken van de overige 4 seizoenen.
Je bedoelt de overige 3 seizoenen?

S1: Meesterwerk
S2: Zeer onderhoudend
S3: Zeer onderhoudend, maar is slechts half zo lang (writer's strike destijds) en voelt dus wat gerushed
S4: Bagger
S5: Iets minder bagger

Severance gisteravond uitgekeken.
Na een paar afleverinen ging het even wat te traag vooruit imo, maar verder weinig op aan te merken. Geweldige serie. :love:
Benieuwd wat seizoen 2 zal brengen!
Vond ik ook top! Eindelijk eens zon absurd concelt goed uitgewerkt en met goede acteurs. Blijkbaar wel kwebbeles intern en seizoen 2 zou serieus vertraging oplopen... mss afstel

The Gentlemen

Na aflevering 1 dacht ik: meesterwerk in de maak. Maar dat niveau wordt helaas nooit meer bereikt. (Heel) goed, maar niet geniaal. En de laatste aflevering is ronduit zwak.

Er zijn imo ook maar weinig series die memorabel kunnen afsluiten, dat zijn echt uitzonderingen en is een kunst op zich.

Top of my head van goede afsluiters: Bojack Horseman, Sopranos, Angel, Scrubs, Mad Men.
Ik doe daar Better Call Saul ook nog wel bij. Jimmy's arc is echt subliem imo.
30 Rock vond ik ook heel goed en geestig. Seinfeld's einde heeft ook wel iets maar ik snap dat mensen dat absoluut niet smaken.

Die ben ik niet vergeten. Een echt perfect einde vond ik dat niet (en daar ging mijn post over). Niet slecht ofzo, maar nogal getelegrafeerd en "het moet cool zijn".

Daarnaast ben ik toch ook van mening dat BB enigszins overhyped is. Absoluut een goede serie (met ook een deftig einde), maar belandt voor mij in de subtop. Het raakt net niet bij de top omwille van 3 redenen:
  1. Ondanks dat Cranston uiteraard een monster prestatie neerzet, is die serie meer bezig met ons te laten zien wie Walter is d.m.v. gecrafte coole momenten, ipv het ons puur te doen voelen.
  2. Er zit teveel fluff / filler episodes in. Het geheel is niet "strak" genoeg.
  3. Het hele "oooh wauw het coole is dat ge Walter van een brave huisvader naar een asshole ziet transformeren" is complete horseshit. Walter is een asshole van minuut 1. En series met assholes kunnen perfect interessant zijn als de asshole intrinsiek interessant, charmant en/of enigmatisch is (zie Mad Men en Bojack Horseman), maar Walter is en blijft gewoon een zielig mannetje zonder 1 van die kwaliteiten.
:bow:

Exact mijn gevoel. Vooral het eerste. Wanneer je de serie nog eens bekijkt valt dat imo eens zo hard op.
Vooral omdat je die momenten al kent en dan is die impact een pak minder dan wanneer je het voor het eerst ziet. Valt dat weg, dan schiet er voor de rest "niet veel" over en verliest het geheel wat van zijn pluimen.

Ik doe ook nog mee Breaking Bad is inderdaad overroepen!

Better Call Saul >>>>>>> Breaking Bad
Dikke second.

Je bedoelt de overige 3 seizoenen?

S1: Meesterwerk
S2: Zeer onderhoudend
S3: Zeer onderhoudend, maar is slechts half zo lang (writer's strike destijds) en voelt dus wat gerushed
S4: Bagger
S5: Iets minder bagger
Hoezo S3 zeer onderhoudend? Season 3 is waar het hele ding into the shitter ging... je voelde daar aan alles dat ze op voorhand een redelijk goed concept hadden van hoe hun full season story arch er ging uit zien maar dat door de befaamde writer's strike dat uiteindelijk allemaal in een half seizoen moest gepropt worden en daar is het volledig verkeerd gedaan. Ik heb eerlijk gezegd zelden een groter trainwreck gezien, vergeleken met het niveau van S1 & 2.

Hoewel... er zijn dat jaar een heel deel series in de soep gedraaid om nooit meer te herstellen. Heroes S1 vond ik destijds bv ook best leuke TV maar ook dat draaide in S2 volledig de soep in door die writer's strike.

Awel hé. Ik heb Breaking Bad dus nog nooit gezien. :unsure:
Tijd om wat bekentenissen te doen dan:

Terug
Bovenaan