Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Gisteren House Of Usher uitgekeken, heel sterke finale. Opnieuw dezelfde opmerking dat het twee afleveringen korter kon, maar de Final Destination kills en de algemene sfeer maakten veel goed.

Ook by far de beste opbouw om een steek naar Trump te geven. 8 afleveringen om zoiets te deliveren, loved it.

Ook bekeken en vond het dik in orde. Moet wel zeggen dat het meest creepy personage in héél de serie Mark Hamill is. :-) Pym is echt een zalig personage vond ik in die reeks.

Shoutout to The President in Battlestar Galacitca ook.

The Fresh Prince of Bel-Air, seizoen 5: zelfde als seizoen 4 eigenlijk. Will zelf is veel minder grappig t.o.v. de eerste seizoenen. Gelukkig valt de rest nog goed mee.

Castlevania: Nocturne. Bekeken zonder de originele serie te hebben gezien, en zonder ooit de games te hebben gespeeld. Best genietbaar, vooral prachtig getekend. Ik vond de stemacteur van Richter wel niet zo overtuigend, en de antagonist te eenzijdig slecht. Ga het volgende seizoen wel bekijken.

Ik had de smaak dan wel te pakken, dus ook de Castlevaniareeks bekeken. Ik vond die al na de eerste aflevering beter dan heel het eerste seizoen van Nocturne. Iets ruwer getekend misschien, maar een sterker verhaal, meer veelzijdige antagonisten, betere voice acting, ... van begin tot eind geweldige reeks.

Unsere Mütter, unsere Väter

Eindelijk eens een verhaal langs de kant van de Duitsers tijdens de tweede wereldoorlog en dat op verschillende fronten; als Jood, als verpleegster, als soldaat en als burger. Onverbloemd en op bepaalde momenten gortig. Je ziet hoe de menselijkheid van de personages plaats ruimt voor de gruwel van de oorlog en niemand op het einde van de rit nog hetzelfde is. Het geef je een realistische Duitse inkijk anno 1941-1945.

Het zet aan tot nadenken..

Al vermeld maar we zijn naar de nieuwe Goosebumps aan het kijken op Disney+. Feit is dat het absoluut niet meer de Goosebumps van jaren terug is (de 'hammy' horror) maar volledig in de nieuwe stijl á la Scream - weliswaar zonder het bloed - met een meer sluipende sfeer en veel diversere jonge - maar oudere, eerder 16/17 ipv vroeger vaak 13/14 - cast. Het verhaal blijft wel trouw aan de R.L. Stine lore van Slappy de pop als oorzaak van veel paranormaals. De originele reeks is slecht verouderd voor iedereen boven de twaalf, de twee films waren leuk genoeg en geschikt om als gezin te bekijken, deze reeks is dat een tik minder maar wel een heel geslaagde vernieuwing van de franchise en makkelijk om op voort te bouwen voor een volgend seizoen. Finale verdict na 17 november en de laatste aflevering (waarom ze dit niet planden met een finale op Halloween??) maar al bij al een 8/10 goed gedaan.

Hoe verhoudt de serie zoch tot S1E1? Gekeken met de vriendin maar zij vond het heel chaotisch, zonder draad. Precies of we pikten midden in het verhaal in. Wordt het (snel) allemaal duidelijk en overzichtelijk of blijft het zo?

Want al zoveel goede reacties gezien hier over deze serie.
Heb ze toch verplicht vol te houden en na een paar afleveringen (waar je meer leert over de verschillende personages) klikt het ineens. Ondertussen S1 en S2 gezien en helemaal verslaafd. :love: Laat S3 er maar snel zijn inderdaad!

Sex Education S4 uitgekeken, een beetje later dan de anderen hier. Ik vond het nog altijd een leuk seizoen, met toch opnieuw een aantal momenten waarop ik dacht: dit had toch fijn geweest om te kunnen zien toen ik zelf 16-17 was.

Ik stoorde mij vorig seizoen al een beetje aan alle misverstanden en onvoorziene gebeurtenissen die Maeve-Otis in de weg stonden, en dat was dit seizoen niet anders. Op zich was het einde na dit seizoen wel logisch, maar het voelt inderdaad niet echt bevredigend aan.

Ik ben het eens dat de nieuwe school te onrealistisch en over-the-top was, maar stoorde mij daar nu ook niet aan. Het seizoen miste inderdaad een beetje de charme van de eerste twee seizoenen, vond dat ook vorig seizoen al minder, en het voelde inderdaad een beetje te veel als een checklist van "problemen" die ze nog wouden afwerken.

De visioenen van Eric hadden ook echt wel niet gemoeten. En de meeste acteurs konden ook echt wel niet meer doorgaan voor tieners.

Soit, er is heel wat om over te ziften maar ik vond het uiteindelijk wel nog altijd een genietbaar seizoen en alles samen een heel goeie en ongelofelijk waardevolle reeks met een aantal ijzersterke acteerprestaties.

Ik ben aan het kijken naar Dertigers. Het eerste seizoen valt mij goed mee. Herkenbare zaken die gebeuren in relaties en vriendschappen, maar dan met meer drama gebracht. Ik kijk elke avond een drietal afleveringen. Momenteel aflevering 14 waarbij Jeroen net ontdekt dat Nora misschien zwanger is van Pieter.

Ik ben aan het kijken naar Dertigers. Het eerste seizoen valt mij goed mee. Herkenbare zaken die gebeuren in relaties en vriendschappen, maar dan met meer drama gebracht. Ik kijk elke avond een drietal afleveringen. Momenteel aflevering 14 waarbij Jeroen net ontdekt dat Nora misschien zwanger is van Pieter.
Persoonlijk keek ik 30ers ook wel graag. Voelt best familair aan met hoe mijn leven gaat met vrienden, wel minder over the top drama natuurlijk.

Westworld S1. Mooi in beeld gebracht, grotendeels zeer sterk geacteerd en interessante mysteries.

Tempo ligt misschien een beetje scheef bij momenten. Ik hoor dat de kwaliteit vh verhaal wel keldert in de volgende seizoenen, dus twijfel om S2 een kans te geven.

Westworld S1. Mooi in beeld gebracht, grotendeels zeer sterk geacteerd en interessante mysteries.

Tempo ligt misschien een beetje scheef bij momenten. Ik hoor dat de kwaliteit vh verhaal wel keldert in de volgende seizoenen, dus twijfel om S2 een kans te geven.
Ik ben gestopt met kijken in het begin van S2. Het had voor mij nogal een hoog "Lost" gehalte (veel mysteries, weinig antwoorden) en daar ben ik ook mee gestopt in S2. (en daar ben ik nu nog altijd heel blij mee)

Terug
Bovenaan