Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Zelf geen ervaring in dergelijk traject. M'n vrouw is wel een hele tijd fertiliteitsconsulent geweest en een vriendin van ons is hoofd van fertiliteit. Zij vonden het vooral spijtig dat de volledige begeleiding die je als koppel krijgt tijdens zo'n traject niet echt in beeld kwam. Dan denk ik aan de vroedvrouw, counselor, fertiliteitsarts en verpleegkundigen die je bijstaan. Als er dan al eens ene in beeld kwam bleken dat nogal norse mensen te zijn.

Hoe hebben jullie dat ervaren?
Ik begrijp je opmerking zeker en mijn vriendin vond ook dat er redelijk snel over de medische kant van het traject zelf gegaan werd en dat er inderdaad een soort karikatuur geschetst wordt met de fertiliteitsarts die haar patienten in de reeks toch vooral als een nummertje lijkt te behandelen
wat dan wel wordt gekaderd in de laatste aflevering.
Dit strookt ook niet met onze ervaring maar bon.
Ik denk wel dat de insteek van de reeks ook vooral is om te schetsen wat de emotionele impact is op de mensen die er door gaan en de invloed die het heeft op hun leefwereld, eigenlijk de ervaring buiten de momenten dat je in het ziekenhuis zit. Daar slagen ze imo toch wel vrij goed in. De soms flinterdunne koord tussen hoop en wanhoop.
Tot ze met hun 3en naar Spanje "vluchten", daar wordt dát dan weer in karikatuurvorm getrokken
Al bij al bij vind ik het een redelijk goeie balans tussen drama en humor waardoor de serie toch niet té zwaar wordt en toch nog vrij makkelijk weg kijkt.

Eerste aflevering van Rings of Power gezien en vond het nogal saai. Heb weinig vertrouwen in het verdere verloop.
Is het eentje waarbij het loont om vol te houden?

Eerste aflevering van Rings of Power gezien en vond het nogal saai. Heb weinig vertrouwen in het verdere verloop.
Is het eentje waarbij het loont om vol te houden?
Neen, vrees als je niets hebt met de LOTR lore en je de eerste aflevering niets vond dat het voor jou bijgevolg ook niets zal zijn.

Neen, vrees als je niets hebt met de LOTR lore en je de eerste aflevering niets vond dat het voor jou bijgevolg ook niets zal zijn.
Ik heb wel iets met de lore hoor, Silmarillion, Hobbit en LOTR gelezen, en grote fan van de LOTR trilogie. Maar buiten enkele mooie shots mis ik hier elke vorm van Tolkien-magie.

Ik heb wel iets met de lore hoor, Silmarillion, Hobbit en LOTR gelezen, en grote fan van de LOTR trilogie. Maar buiten enkele mooie shots mis ik hier elke vorm van Tolkien-magie.
Idem en ik heb zelfs het seizoen uitgekeken in de hoop dat het beter werd. Kostuums en sommige settings waren echt top, maar het was zó saai...

Lost S3: Na twee uitstekende seizoenen, was dit een seizoen van (veel) dieptepunten maar er waren ook hoogtepunten. Een beetje onderzoek leverde me de info op dat de makers een tijdlang in de clinch lagen met de omroep wat betreft de lengte van de show. De makers wilden een vast einde, de omroep wou de koe blijven uitmelken. Classic. Dat resulteerde daarom in een heel zwak seizoensbegin waarin de plot niet vooruitgaat en de hoofdpersonages zelfs letterlijk worden vastgezet. Eigenlijk nog wel te begrijpen, en het is daarom misschien extra knap te noemen dat de makers deze Gordiaanse knoop na een 14-tal zwakke afleveringen wisten te ontwarren en de show weer op de juiste rails brachten. Uiteindelijk resulteert dat in een heel sterke 7 slotafleveringen die tot de beste van de show mogen gerekend worden.

(Goed dat je in deze bingetijden je door dit soort langere zwakkere periodes kan heen poweren :D )

Wat af en toe stoort zijn de terugkerende en erger wordende Hollywoodclichés: iedereen heeft wel een cursus Jiu Jitsu gevolgd, een slag op iemands hoofd brengt mensen een tijdlang buiten bewustzijn (zolang het voor de plot noodzakelijk is), en er worden bondgenootschappen gesloten met vijanden, die weer uit elkaar spatten, waarna nieuwe kliekjes worden gevormd en na een tijdje heeft iedereen elkaar weleens onder schot genomen.

Maar ...!

Als Lost werkt, werkt het ook wel écht. Als Murakami-fan hou ik van magisch realisme, en dat komt hier telkens weer tot zijn recht. Het is ook duidelijk dat de makers nog steeds op hun beginkoers varen en toewerken naar een magisch/scifi-verklaarbaar verhaal. Ook in seizoen 3 worden nog mysteries onthuld waarvan de setup reeds in seizoen 1 plaatsvond. Heel cool! En dat magsiche tintje helpt misschien ook om die Hollywoodclichés te verklaren :)
Ah, Lost... Mooie tv-herinneringen :). Seizoen 3 vond ik wel minder.

Beginnen kijken naar Tom Clancy's Jack Ryan.

Fan van alles wat met Tom Clancy te maken heeft, maar deze liet ik even links liggen omdat ik de acteur die Jack speelt eigenlijk niet serieus kan nemen. Die heeft iets met z'n hoofd waardoor ik die meer als komiek zie. Neen, 't komt niet door The Office want daar heb ik nooit naar gekeken.

Gisteren gestart en halverwege de eerste episode en ik ben al verkocht.

Foundation S2E9
De serie heeft zeker zijn gebreken (vooral in het eerste seizoen), maar damn, wat een aflevering was dit zeg! :love:
Must-see voor sci-fi fans.
Alleen al voor Foundation ga ik nog eens (tijdelijk) een Apple TV abonnement nemen. Als puber die boeken nog gelezen en het eerste seizoen vond ik best goed.

En intussen ook dat laatste seizoen van For all mankind zien en Silo bekijken, van die laatste ook de boeken gelezen en die vond ik schitterend dus heel benieuwd.

The Pentaverate: Nogal van de pot gerukt (duh, Mike Meyers), leuk om eens gezien te hebben, maar iets teveel laverend tussen nice & flauw om memorabel te blijven.

Alleen al voor Foundation ga ik nog eens (tijdelijk) een Apple TV abonnement nemen. Als puber die boeken nog gelezen en het eerste seizoen vond ik best goed.

En intussen ook dat laatste seizoen van For all mankind zien en Silo bekijken, van die laatste ook de boeken gelezen en die vond ik schitterend dus heel benieuwd.

Silo vond ik zeer goed! Denk er zelf aan om de boeken aan te schaffen.

Vreemd, ik vond The Rings of Power echt geweldig :love:
Ik ook eigenlijk. Denk dat er daar véél rose-tinted glasses bij komen kijken ivm vroeger. Die eerste 3 films vond ik ook fantastisch maar de Hobbit films waren al minder en, tja, get with the times en die reeks viel best mee imo.

Silo vond ik zeer goed! Denk er zelf aan om de boeken aan te schaffen.
Ik heb de audiobooks verslonden. Zéér sterke reeks. Heb nog afspraken bij klanten verlaat omdat ik op de parking het hoofdstuk wou beëindigen. :)

Sex Education S4...
Niet eens uitgekeken, wat is me dit? Lijkt een karikatuur van zichzelf geworden. Alles dat het in de eerste seizoenen leuk maakte, is gewoon weg.

Ted Lasso uitgekeken. Echt wel feelgood tv.

Ik vind wel dat van sommige thema’s die ze aanhalen, de politieke correctheid er te dik opligt.

Maar overall prima serie.

Roy Kent, he’s here, he’s there, he’s everyfuckingwhere, Roy Kent

Sex Education S4...
Niet eens uitgekeken, wat is me dit? Lijkt een karikatuur van zichzelf geworden. Alles dat het in de eerste seizoenen leuk maakte, is gewoon weg.
Heb het wel uitgekeken, maar ik begon het na een tijd meer te zien als een persiflage van het verhaal. Het woke-gehalte is buiten proportie, inderdaad bijna karikaturaal. Ik zou het niet uitkijken als ik u was, want de laatste episode is de ergste.

Terug
Bovenaan