Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

One Piece (Netflix)

Was voornamelijk benieuwd hoe de live-action versie er uit zou zien maar het was eigenlijk wel goed en plezant om naar te kijken.

Lost. Vroeger ergens in s3 afgehaakt. Nu zit ik 1.5 seizoen ver en ik vind het echt enorm goed. Ik hou me vast voor een daling in kwaliteit binnenkort, maar ga het dit keer zeker uitkijken. Gaat toch iets makkelijker als je kan bingen.
Mijn vriendin en ik woonden nog maar pas samen toen het eerste seizoen van Lost op de Belgische televisie kwam. Bij seizoen één zat er wekelijks thuis een hoop volk om mee te kijken. Zalig was dat. Maar na seizoen 2 ging het pijlsnel bergafwaarts.

Euphoria S1 - 9/10

Wow, wat een fantastische reeks.
Kon mij de eerste afleveringen nog niet meteen overtuigen, maar werd steeds beter en beter naarmate de personages zich ontplooien.
Het lijkt op het eerste zicht een oppervlakkige serie die voornamelijk zo flashy mogelijk wil doen met seks en drugs, volgens mij gaat dat hand in hand met hoe die tieners overkomen als je ze niet persoonlijk kent: oppervlakkige wezens. Gaandeweg leer je de personages beter kennen en gaan de verhaallijnen steeds dieper, en evolueert het van een verhaal over seks en drugs naar iets waar depressie eerder centraal staat en waar het soms bijna de filosofische kant opgaat door de ronduit geweldige dialogen.
Ongelofelijke acteerprestaties ook van Zendaya en Hunter Schafer, wiens eerste rol dit is :o

Ik vond dit juist de beste van alle 3. Seizoen 1 en 3 heb ik mij echt moeten doorworstelen.
Ja, kan perfect hoor maar bij klikte het niet.

Pro's
  • Zowel Colin Farrell als Rachel McAdams vind ik sterk presteren. Farrell zijn personage leek eerst een standaard deadbeat cop te worden maar Farrell maakte het toch interessant.
  • Evolutie van Velcoro vond ik best wel oké. Zoals eerder gezegd: leek zo'n standaard character te worden die in een puur neerwaartse spiraal terecht komt en er niets aan doet. Maar het draait dus anders uit.
  • Het geraamte van het plot zit echt wel goed. De moord op een gemeenteambtenaar trapt een hele shitstorm in gang en vind zijn oorsprong in een bankoverval 20 jaar eerder.
  • Soundtrack is ook goed.
Cons:
  • Vond Vaughn echt zwak acteren. Die leek totaal geen voeling met Semyon te hebben.
    Ook totaal geen klik met Kelly Reilly, die zijn echtgenote speelde. Wat voor een vreemd koppel was me dat.
  • Setting: waar de Bayou en Mississippi onlosmakelijk bij het verhaal hoorden in deel 1, is LA zeer inwisselbaar en zelfs oninteressant.
  • En het grootste issue: de plot!
    Zoals ik bij de pro's al zei: in de plot zit best wat muziek. Helaas komt het er niet uit. In boekvorm zou het beter werken denk ik.
    Daar kan je meer aandacht spenderen aan de randzaken, personages uitwerken; gewoon alle ideeën meer tijd en ruimte geven dan in een serie van 8 uur.

De plot is te opgeblazen, er zijn te veel zaken die oppervlakkig of niet behandeld worden waardoor het zijn doel mist.
    Wat voorbeelden: die relatie tussen Semyon en zijn vrouw. In sé snap ik hun band en ik snap ook dat subplotje rond de zwangerschappen. Maar dat wordt ook zo summier behandeld en heeft eigenlijk niet veel te zoeken in het grotere geheel. Als je dat er in wil, schrap dan een andere plotlijn die je maar half baked uitwerkt (ik denk dan aan de relatie tussen Woodrugh en zijn moeder).

Sommige zaken vond ik gewoon totaal overbodig of heel geforceerd. Semyon zijn laatste confrantatie met die Mexicanen, ineens duiken die motherfuckers die alles letterlijk lijken te nemen uit het niets weer op. Of hoe Velcoro's oude chief ook ineens in die Black Rock kliek zit.
    Of zijn knullig uitgewerkt omdat het cool lijkt. Zie hoe Velcoro aan z'n eind komt. Imo perfect dat ze hem te pakken krijgen door zijn achilleshiel (zijn zoon) te gebruiken. Maar die chase en shootout daarna slaan op niets.

Onbelangrijke figuren zijn opeens soms héél belangrijk ook al weet je amper wie het is. Ik denk aan Stan, die amper screentime krijgt maar toch oh zo belangrijk in Semyon's organisatie bleek. Of aan de Tony Chessani die één keer in beeld komt als fuifbeest en dan toch een crimineel mastermind blijkt te zijn.

Ondertussen eindelijk Game Of Thrones uitgekeken, en hoewel ik de enorme hype van toen nooit zal begrijpen kan je niet anders dan concluderen dat het wel degelijk een sterk gemaakte serie is, die zeker zijn hoogtepunten heeft (The Long Night in het verguisde laatste seizoen is vermoedelijk mijn favoriete aflevering, maar ook The Battle Of The Wall was top en er zijn zeker character plots die heerlijk waren). Weinig vulling qua characters (er zijn er wel). Gewoon deftig werk. Ik kon ook echt wel leven met het laatste seizoen en de laatste aflevering.

Ik weet niet per se of ik het zou aanraden aan mensen die nog van nul moeten starten overigens, daarvoor duurt de serie toch behoorlijk lang, zijn er te vaak afleveringen bij die mij niet konden bekoren en is er tegenwoordig veel op serievlak dat hoge toppen scheert, hogere toppen dan Game Of Thrones zelfs, imo. Hoe dan ook wel blij dat ik er eindelijk is volledig ben doorgeraakt.

en is er tegenwoordig veel op serievlak dat hoge toppen scheert, hogere toppen dan Game Of Thrones zelfs, imo.
Maar kan je voorbeelden geven binnen hetzelfde genre?
Ik heb genoten van GoT, en ben een kijker van het eerste uur, maar toch vond ik het lichtjes overhyped.
Dat gezegd zijnde vind ik het in zijn genre wel nog steeds de grote referentie.
Puur qua series in het algemeen, plaats ik dingen als Succession, Severance, The Boys, Euphoria, Breaking Bad, Better Call Saul, Band of Brothers, The Wire etc wel boven GoT, maar da's uiteraard heel subjectief en moeilijk te vergelijken als het genre geen raakvlakken heeft.

Twisted Metal

Post-apocalyptische setting, iets meer komedie met een paar interessante nevenpersonages. Ik zou zeggen dat het gewoon ok is. De grappen komen niet altijd even goed aan, plot is gepaard met de nodige clichés, maar het kon mijn aandacht wel houden. Geen hoogvlieger, maar luchtig popcornvoer.

Maar kan je voorbeelden geven binnen hetzelfde genre?
Echt gelijkaardigs? Weinig he. Lotr etc ja die komen natuurlijk naar boven. Maar zoveel goeds in dat genre is er niet gemaakt (of ik heb ze nog niet gezien). Vikings etc kan je er nog iets of wat mee vergelijken, Rome misschien, Spartacus, The Witcher (nog niet gezien), Black Sails, ... .

Maar of er daar nu per se één tussen zit die merkelijk beter is dan Game Of Thrones? Waarschijnlijk niet, nee... .

Condor S1 en 2

Blijkbaar niet echt bekend hier. Kwam bij aanbevolen na het kijken van Jack Ryan (Prime Video). Vond het echt top, beide seizoenen. Echt het niveau van Jack Ryan 1 en 2.

Top geacteerd, spannend verhaal, leuk gefilmd. Aanrader.

Condor S1 en 2

Blijkbaar niet echt bekend hier. Kwam bij aanbevolen na het kijken van Jack Ryan (Prime Video). Vond het echt top, beide seizoenen. Echt het niveau van Jack Ryan 1 en 2.

Net trailer bekeken. In het weekend eens een kans geven.

Condor S1 en 2

Ziet er cool uit! Ga ik ook is een kans geven denk ik. Merci voor de tip!

Ik heb zonet The Outsider gezien. Begint erg sterk vind ik maar daarna kakt het toch wat in. Het gaat met momenten héééééél traag en zo voelt het ook, wat meestal geen goed teken is. Ook bij de ontknoping bleef ik wat op mijn honger zitten.

6/10

Verplicht moeten ondergaan:
De Club op VRT. Koppel wil zwanger worden.
Banale feel good serie die binnen de lijntjes kleurt.
De middenvinger van Bevergem is ver te zoeken en je voelt alles vanop een kilometer aankomen...

From The Earth To The Moon op Streamz

Prachtige doch redelijk onbekende serie die hulde brengt aan het Apolloprogramma. Meer van dit aub.

Het Eiland, alle afleveringen - gewoon omdat ik daar nog eens zin in had :biglaugh: (need I really say wat ik er van vond?)

Good Omens - S1 E1-E3 - review, aangezien ik wel benieuwd ben naar S2 (en toegegeven, ietwat sceptisch maar goed) en eerst even het voorgaande wou herhalen.
Ik vond ze bij de eerste view al top; absurd on the right level. Niet 100% zoals in het boek, uiteraard, maar waar Michael Sheen een heerlijke Aziraphale neerzet, is David Tennant subliem als Crowley.

Yellowjackets - S2 E4
Voorlopig vind ik ze even goed als seizoen 1 - genoeg suspens om on the edge te blijven, terwijl ze nu duidelijk aan het opbouwen zijn naar een seizoenseinde waar de complete drop into madness realiteit gaat worden. Het esoterische gedoe in het heden mocht wat minder, maar het stoort vooralsnog niet. Blij iig dat ik Stephen King's raad heb opgevolgd en deze ben beginnen kijken.

Op verzoek van vriendin Allo Allo beginnen kijken. Ik had vroeger slechts af en toe een kort stukje opgepikt toen het (ik denk op Canvas of VRT?) op tv werd uitgezonden.

Veel van de humor is nog goed verouderd vind ik, maar soms lacht ge ook gewoon met de simpelste/domme dingen :D

Case in point:

Dat blijft goud waard.

It is a dick night. :laugh:

Allo Allo is voor mij pure nostalgie. We keken dat thuis toch heel vaak en we lagen daar vaak met zijn allen in een breuk. En dan dat introdeuntje, dat speelt haast automatisch af als ik in Frankrijk ben. Meteen zin om naar de eerste de beste bistro te gaan om een hele dag te gaan tafelen met wijn en cognac, opgediend door een charmante serveerster. Maria. :love2:

Het verder kijken even uitgesteld omdat het zo slecht geworden was, en S02 ook officieel van tafel werd geveegd een tijd geleden. Maar ik zag dat ik nog maar 1 ep te gaan had, dus what the heck.

The Peripheral

Het begin van de reeks vond ik best goed, maar het ging elke aflevering wat bergaf, met als absoluut dieptepunt de finale. Ik begrijp 100% waarom ze dit afgevoerd hebben.

Blijkbaar komt het van dezelfde 'makers' dan van Westworld, wat voor mij al heel wat zou verklaren. Maar ik vind naast wat producers eigenlijk geen links. Toch zie ik veel gelijkenissen. Slow paced mysteries naar nergens, saaie éénzijdige side characters die veel te veel screentime krijgen, extreem lui geschreven plot, etc etc. De classics van een gefaalde reeks.

Verlies er uw tijd niet aan. Ik heb het in uw plaats gedaan. At your service!

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan