Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Mask Girl
Koreaanse serie van 7 afleveringen.
Zeker niet wat ik er van verwacht had, interessante twists en hoe het verhaal verloopt, met goede acteerprestaties.
Wel af en toe accepteren dat logica en realiteit niet zo belangrijk is maar het verhaal primeert...

The Fresh Prince of Bel-Air, seizoen 3: sja, gaat verder op hetzelfde elan. Best grappig dus. Spijtig dat de originele Vivian naar het einde toe wel een pak minder te zien is.

Verplicht moeten ondergaan:
De Club op VRT. Koppel wil zwanger worden.
Banale feel good serie die binnen de lijntjes kleurt.
De middenvinger van Bevergem is ver te zoeken en je voelt alles vanop een kilometer aankomen...
Wij hebben de serie vorige week gezien en vonden het een sterke serie, zeker de eerste 5-6 afleveringen. Het slot vond ik misschien een tikje té dramatisch en getelefoneerd maar goed...

Ik ga een wilde gok doen en veronderstellen dat je zelf nog niet van dichtbij met de materie in aanraking gekomen bent (mijn excuses als ik mij hierin vergis). Mijn vriendin en ik zitten zelf een fertiliteitstraject en hebben begin augustus ook onze eerste dochter moeten afgeven na 20 weken zwangerschap, er zitten dus erg veel herkenningspunten in voor ons en ik vind persoonlijk dat de makers er toch erg goed in geslaagd zijn om de rollercoaster van emoties waar je als koppel door gaat goed in beeld te brengen. Ok, bepaalde zaken zijn wel wat bij het haar getrokken en in bepaalde zaken herkenden wij ons als koppel tótáal niet. Maar ik kan mij wel voorstellen dat het bij andere koppels wel op die manier gaat.

Het staat voor mij samen met Boris en Knokke Off toch wel bij de beste (Vlaamse) series die ik dit jaar gezien heb. Maar het feit dat het een persoonlijke/gevoelige snaar raakt zal daar niet vreemd aan zijn.

Ik treed Reverz volledig bij
Zelf ook in een traject van meer dan 5 jaar gezeten en de reeks (althans de eerste twee afleveringen die ik zag) is (soms pijnlijk) herkenbaar
ik vond het heel erg mooi en respectvol weergegeven

Foundation S2E9
De serie heeft zeker zijn gebreken (vooral in het eerste seizoen), maar damn, wat een aflevering was dit zeg! :love:
Must-see voor sci-fi fans.

Het staat voor mij samen met Boris en Knokke Off toch wel bij de beste (Vlaamse) series die ik dit jaar gezien heb. Maar het feit dat het een persoonlijke/gevoelige snaar raakt zal daar niet vreemd aan zijn.
Zelf geen ervaring mee, mijn schoonzus wel, heb het objectief beoordeeld denk ik.
Knokke Off vond ik maar niks, Boris was wel ok maar niet wereldschokkend.

Zelf geen ervaring mee, mijn schoonzus wel, heb het objectief beoordeeld denk ik.
Knokke Off vond ik maar niks, Boris was wel ok maar niet wereldschokkend.
Knokke Off was 1 grote teleurstelling. Erg slecht geacteerd ook.

Boris was het beste Vlaamse programma van de afgelopen 10jaar. Ook erg origineel een hoofpersonage te hebben dat dood is. (grapje he).

Niveau 4.
Wat een kansloze bedoening blijft het toch in Brussel-Zuid.
Met 5 man ne zatlap in nen auto sleuren of achter het zoveelste dealertje lopen waarvan je weet dat hij seffes weeral vrij is.
Terwijl de agent in kwestie nog bezig is met de administratieve rompslomp is de dader al weer vrij en begint het spelletje opnieuw.
Niks dan respect voor die mensen die elke dag dit circus moeten trotseren.

Gisteren generation kill beginnen kijken op streamz.
Ik vind het wel geslaagd tot nu toe, maar ben sowieso wel fan van militaire films/series.

Kan er mij eens iemand uitleggen hoe een “programma” als Jordy in Ibiza uiteindelijk toch op het scherm verschijnt. Dacht altijd dat dat een vtm go reeks was. Maar blijkbaar vindt men dat bij de vtm toch goed genoeg om uit te zenden. Jonas Vangeel moet daar toch wat ferme geheimen weten op de vtm. Of de vtm kijker heeft een collectieve hersenbloeding gehad en vindt dit hilarisch …

Verplicht moeten ondergaan:
De Club op VRT. Koppel wil zwanger worden.
Banale feel good serie die binnen de lijntjes kleurt.
De middenvinger van Bevergem is ver te zoeken en je voelt alles vanop een kilometer aankomen...
Wat heeft dit programma met Bevergem te maken dan?

En waarom zou daar een middenvinger moeten inzitten?

Zelf 1 aflevering gezien, en vond het wel interessant en leuk gebracht. Zonder zelf iets met het onderwerp te hebben.

Kan er mij eens iemand uitleggen hoe een “programma” als Jordy in Ibiza uiteindelijk toch op het scherm verschijnt. Dacht altijd dat dat een vtm go reeks was. Maar blijkbaar vindt men dat bij de vtm toch goed genoeg om uit te zenden. Jonas Vangeel moet daar toch wat ferme geheimen weten op de vtm. Of de vtm kijker heeft een collectieve hersenbloeding gehad en vindt dit hilarisch …
Volgens mij omdat de helft van de VTM kijkers zichzelf er in herkent… Ik heb de eerste 2 afleveringen gezien en daar blijft het ook bij. Geen idee wie daar zijn plezier in vindt.

Wat heeft dit programma met Bevergem te maken dan?

En waarom zou daar een middenvinger moeten inzitten?

Zelf 1 aflevering gezien, en vond het wel interessant en leuk gebracht. Zonder zelf iets met het onderwerp te hebben.
Bevergem heeft een anarchistische ondertoon waar de Vlaamse 'onder de kerktoren' sfeer te kakken wordt gezet, bij De Club gebeurt dit veel minder, 't is dan ook meer drama (zonder sociale satire); "kunst" die uitdaagt en zegt wat onuitgesproken is in het echte leven pakt rapper mijn aandacht dan uitgekauwde clichés.

Jordy kon ik trouwens wel pruimen, goed bekend met het dialect en het type jongmens dat in de Leuvense danscafés rondhangt.

Bevergem heeft een anarchistische ondertoon waar de Vlaamse 'onder de kerktoren' sfeer te kakken wordt gezet, bij De Club gebeurt dit veel minder, 't is dan ook meer drama (zonder sociale satire); "kunst" die uitdaagt en zegt wat onuitgesproken is in het echte leven pakt rapper mijn aandacht dan uitgekauwde clichés.

Jordy kon ik trouwens wel pruimen, goed bekend met het dialect en het type jongmens dat in de Leuvense danscafés rondhangt.
En waarom zou een programma over IVF een anarchistische ondertoon moeten hebben. Mij nog steeds niet duidelijk waarom er een link met Bevergem moet worden gelegd.

En over dat laatste, ieder zijn ding, maar de “moppen” vond ik alvast tenenkrommend slecht. Zelfs nog slechter dan Tegen De Sterren Op, en dat is al een prestatie.

Euphoria seizoen 2 ook uitgekeken, en we vonden het iets minder dan het eerste seizoen, maar nog steeds ijzersterk.
Die acteerprestatie van Zendaya is er eentje voor in de geschiedenisboeken, echt niet normaal.

Ik meen me te herinneren dat hier en daar gezegd werd dat ook deze serie te woke is, vind ik wel een beetje lachwekkend. Ik ben zelf nogal gevoelig aan "woke-ism", maar in Euphoria zit toch werkelijk niks woke, het is gewoon een weerspiegeling van de Amerikaanse jeugd deze tijden waarin mensen uit elke laag van de bevolking, los van huidskleur e.d. zich door de tegenslagen van het leven worstelen.

Lost S3: Na twee uitstekende seizoenen, was dit een seizoen van (veel) dieptepunten maar er waren ook hoogtepunten. Een beetje onderzoek leverde me de info op dat de makers een tijdlang in de clinch lagen met de omroep wat betreft de lengte van de show. De makers wilden een vast einde, de omroep wou de koe blijven uitmelken. Classic. Dat resulteerde daarom in een heel zwak seizoensbegin waarin de plot niet vooruitgaat en de hoofdpersonages zelfs letterlijk worden vastgezet. Eigenlijk nog wel te begrijpen, en het is daarom misschien extra knap te noemen dat de makers deze Gordiaanse knoop na een 14-tal zwakke afleveringen wisten te ontwarren en de show weer op de juiste rails brachten. Uiteindelijk resulteert dat in een heel sterke 7 slotafleveringen die tot de beste van de show mogen gerekend worden.

(Goed dat je in deze bingetijden je door dit soort langere zwakkere periodes kan heen poweren :D )

Wat af en toe stoort zijn de terugkerende en erger wordende Hollywoodclichés: iedereen heeft wel een cursus Jiu Jitsu gevolgd, een slag op iemands hoofd brengt mensen een tijdlang buiten bewustzijn (zolang het voor de plot noodzakelijk is), en er worden bondgenootschappen gesloten met vijanden, die weer uit elkaar spatten, waarna nieuwe kliekjes worden gevormd en na een tijdje heeft iedereen elkaar weleens onder schot genomen.

Maar ...!

Als Lost werkt, werkt het ook wel écht. Als Murakami-fan hou ik van magisch realisme, en dat komt hier telkens weer tot zijn recht. Het is ook duidelijk dat de makers nog steeds op hun beginkoers varen en toewerken naar een magisch/scifi-verklaarbaar verhaal. Ook in seizoen 3 worden nog mysteries onthuld waarvan de setup reeds in seizoen 1 plaatsvond. Heel cool! En dat magsiche tintje helpt misschien ook om die Hollywoodclichés te verklaren :)

Wij hebben de serie vorige week gezien en vonden het een sterke serie, zeker de eerste 5-6 afleveringen. Het slot vond ik misschien een tikje té dramatisch en getelefoneerd maar goed...

Ik ga een wilde gok doen en veronderstellen dat je zelf nog niet van dichtbij met de materie in aanraking gekomen bent (mijn excuses als ik mij hierin vergis). Mijn vriendin en ik zitten zelf een fertiliteitstraject en hebben begin augustus ook onze eerste dochter moeten afgeven na 20 weken zwangerschap, er zitten dus erg veel herkenningspunten in voor ons en ik vind persoonlijk dat de makers er toch erg goed in geslaagd zijn om de rollercoaster van emoties waar je als koppel door gaat goed in beeld te brengen. Ok, bepaalde zaken zijn wel wat bij het haar getrokken en in bepaalde zaken herkenden wij ons als koppel tótáal niet. Maar ik kan mij wel voorstellen dat het bij andere koppels wel op die manier gaat.

Ik treed Reverz volledig bij
Zelf ook in een traject van meer dan 5 jaar gezeten en de reeks (althans de eerste twee afleveringen die ik zag) is (soms pijnlijk) herkenbaar
ik vond het heel erg mooi en respectvol weergegeven

Zelf geen ervaring in dergelijk traject. M'n vrouw is wel een hele tijd fertiliteitsconsulent geweest en een vriendin van ons is hoofd van fertiliteit. Zij vonden het vooral spijtig dat de volledige begeleiding die je als koppel krijgt tijdens zo'n traject niet echt in beeld kwam. Dan denk ik aan de vroedvrouw, counselor, fertiliteitsarts en verpleegkundigen die je bijstaan. Als er dan al eens ene in beeld kwam bleken dat nogal norse mensen te zijn.

Hoe hebben jullie dat ervaren?

Eerste aflevering van Rogue Heroes gezien, over het ontstaan van de SAS in Noord-Afrika in 1941 toen de slag om Tobroek vurig woedde. Smaakt wel naar meer!

Terug
Bovenaan