Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Babylon Berlin S1 :love: - Die sfeer, en het verhaal is eigenlijk helemaal top. zeer interessant om iets bij te leren, en gewoon fantastisch om meegezogen te worden in de sfeer van de jaren dertig. ik moet dringend beginnen aan S2, maar met al dat verlof is het wat stilgevallen...
Ik ga misschien tegen wat scheentjes schoppen nu, maar ik zit 8 afleveringen ver, en het valt serieus tegen. Het ene cliché volgt het andere op, wat jammer is want met deze setting valt wel iets boeiends te doen. Verder stoor ik me aan de acteerprestaties van de kleinere rollen. Ik acht de kans klein dat ik nog aan seizoen 2 begin.

Narcos Mexico met 3 seizoenen heb ik ook eens afgekeken. Een interessant relaas dat spannend en gewelddadig is, het gaat over een lange periode en je ziet de protagonisten ouder worden. Het stopt al in de jaren 90 maar daarna is de drugsoorlog nog lang niet afgelopen. Een minpunt is het Amerikaanse perspectief dat iets te veel focust op ondervragingsscènes en schermtijd wegneemt van de drugsbaronnen. In het derde seizoen is er nog een lone wolf politieagent dat een moord op een jong meisje onderzoekt en dat elke aflevering een beetje verder gaat, maar dat was qua diepgang amper 15 minuten waard ipv een "groot verhaal".

Niet perfect maar in grote lijnen genietbaar voor een overzicht van drugs in Mexico.

4 afleveringen ver in This is US

Zeer goed op dit moment.

Ik kijk oprecht graag naar van die family drama's. Een Brothers & Sisters vond ik bvb schitterend. Maar ik "durf" me niet aan deze te zetten omdat het echt de reputatie van overdreven tear jerker heeft. En daar ben ik wel (te) gevoelig voor.

True Detective seizoen 2.

Imo zit er een sterk verhaal in maar de uitwerking is gewoon niet goed: te opgeblazen plot, te veel randzaken, zwakke acteerprestaties. Nee, geen hoogvlieger.

Als ik eens aan de pc zit zal ik het wat uitgebreider uit de doeken doen.

Lost. Vroeger ergens in s3 afgehaakt. Nu zit ik 1.5 seizoen ver en ik vind het echt enorm goed. Ik hou me vast voor een daling in kwaliteit binnenkort, maar ga het dit keer zeker uitkijken. Gaat toch iets makkelijker als je kan bingen.

Barry (HBO/Streamz)

Was gewoon wat funny vids van Bill Hader aan 't bekijken op YouTube en het kwam ergens ter sprake.
Wat een bingereeks. 2 seizoenen zijn voorbij gevlogen. Extreme contrasten wel. Van zwarte en soms onnozele comedy tot hardcore geweldadigheid. En het werkt.

Lost. Vroeger ergens in s3 afgehaakt. Nu zit ik 1.5 seizoen ver en ik vind het echt enorm goed. Ik hou me vast voor een daling in kwaliteit binnenkort, maar ga het dit keer zeker uitkijken. Gaat toch iets makkelijker als je kan bingen.
Ooit wil ik dit ook nog eens herbekijken!
Voor mij DE serie die de toon gezet heeft naar meer kwalitatieve series met groter budget.

Ooit wil ik dit ook nog eens herbekijken!
Voor mij DE serie die de toon gezet heeft naar meer kwalitatieve series met groter budget.
Ja, ik herinner me nog hoeveel indruk die opening toen maakte. Wat een knaller van een begin. En ik ben ook blij dat de serie zoveel jaar later me weer helemaal in de ban heeft. Bijvoorbeeld het feit dat de belangrijke achtergrond van Hurley pas diep in S1 komt (of dan pas hoeft te komen omdat er gewoon zoveel ander interessants te vertellen is), toont toch wel de kwaliteit aan van hoe diep er door de schrijvers werd voorbereid.

En 25 afleveringen interessante TV per seizoen ipv de tegenwoordige 11? Ook straf.

Gomorra S5 De serie duurde denk ik iets te lang. Ze gaan er knallend uit (de serie eindigt hier), maar de schietpartijen vond ik na een tijd wat eentonig. In het algemeen vind ik het een van de betere series maar de eerdere seizoenen zijn beter. Tegen alle verwachtingen in heb ik deze toch op Netflix terug gevonden, de serie heeft rond gezworven op Streamz, Prime en nu dus Netflix, verwarrend allemaal.

True Detective seizoen 2.

Imo zit er een sterk verhaal in maar de uitwerking is gewoon niet goed: te opgeblazen plot, te veel randzaken, zwakke acteerprestaties. Nee, geen hoogvlieger.

Als ik eens aan de pc zit zal ik het wat uitgebreider uit de doeken doen.

Ik vond dit juist de beste van alle 3. Seizoen 1 en 3 heb ik mij echt moeten doorworstelen.

Het nieuwe seizoen van Futurama. Bij de vorige terugkeer in 2010-2013 vond ik de kritiek wat overroepen. Er zaten inderdaad mindere afleveringen tussen, maar de toon van de serie was nog steeds dezelfde als vroeger (for the most part), en er zaten ook wel heel sterke afleveringen tussen.

Ik heb nu de eerste zes afleveringen gezien van het nieuwe seizoen, en ik vind het persoonlijk dramatisch. Ik ga niet zeggen dat het nooit meer had mogen terugkeren... Op zich vind ik het nostalgisch om nieuwe afleveringen te zien, hoe slecht ze ook zijn. En ik zal ze wel uitkijken. Maar de sfeer van de serie is compleet anders dan vroeger, de personages lijken zich anders te gedragen, de humor is anders... En de stem van Billy West is zodanig oud geworden, dat ik het bijna ongemakkelijk vind om naar te luisteren. Hij moet zijn stem forceren en enorm traag praten om Fry nog te kunnen doen, maar die diepere, tragere stem past absoluut niet bij het energetische personage. Ook een aantal andere stemacteurs hebben duidelijk een rijpere leeftijd gekregen. Bij momenten lijkt het alsof je naar bejaarden aan het luisteren bent, wat zeer off-putting is voor een serie waarin de meeste personages nog jong zijn.

Ik zal de rest van de afleveringen wel uitkijken, maar ik kan me niet inbeelden dat de serie verlengd zal worden na de 20 afleveringen die in productie zijn. Deze keer zal ik het afscheid niet spijtig vinden, in ieder geval.

Laatst bewerkt:
Met de nodige vertraging aan True Detective begonnen.
Wat is die serie goed, mooie beeldvoering, goed acteerwerk, sterke soundtrack.
Wel een beetje donker van aard, ik kan niet zeggen dat het persé ontspannend kijkwerk is.

Met de nodige vertraging aan True Detective begonnen.
Wat is die serie goed, mooie beeldvoering, goed acteerwerk, sterke soundtrack.
Wel een beetje donker van aard, ik kan niet zeggen dat het persé ontspannend kijkwerk is.
Is op zich kwaliteitstelevisie, maar inderdaad best zware kost. Ik moe(s)t me er zoals @Baffel bij momenten ook doorworstelen.

S1 de voorbije 2 weken bekeken, zwaar maar prima verhaal en acteerprestaties.
S2 even geskipt (ik had daar blijkbaar wat losse stukken van gezien een jaar ofzo terug, dus ligt not te fris in het geheugen).
Nu bezig aan S3. Niet zeker wat ik hiervan moet denken. Voelt langdradig aan, en het verhaal boeit me een stuk minder dan S1. Nog 2 afleveringen dus ik ga het wel uitkijken.

Het nieuwe seizoen van Futurama. Bij de vorige terugkeer in 2010-2013 vond ik de kritiek wat overroepen. Er zaten inderdaad mindere afleveringen tussen, maar de toon van de serie was nog steeds dezelfde als vroeger (for the most part), en er zaten ook wel heel sterke afleveringen tussen.

Ik heb nu de eerste zes afleveringen gezien van het nieuwe seizoen, en ik vind het persoonlijk dramatisch. Ik ga niet zeggen dat het nooit meer had mogen terugkeren... Op zich vind ik het nostalgisch om nieuwe afleveringen te zien, hoe slecht ze ook zijn. En ik zal ze wel uitkijken. Maar de sfeer van de serie is compleet anders dan vroeger, de personages lijken zich anders te gedragen, de humor is anders... En de stem van Billy West is zodanig oud geworden, dat ik het bijna ongemakkelijk vind om naar te luisteren. Hij moet zijn stem forceren en enorm traag praten om Fry nog te kunnen doen, maar die diepere, tragere stem past absoluut niet bij het energetische personage. Ook een aantal andere stemacteurs hebben duidelijk een rijpere leeftijd gekregen. Bij momenten lijkt het alsof je naar bejaarden aan het luisteren bent, wat zeer off-putting is voor een serie waarin de meeste personages nog jong zijn.

Ik zal de rest van de afleveringen wel uitkijken, maar ik kan me niet inbeelden dat de serie verlengd zal worden na de 20 afleveringen die in productie zijn. Deze keer zal ik het afscheid niet spijtig vinden, in ieder geval.
De stem van Billy West klinkt inderdaad anders jammer genoeg. In de eerste ep vond ik dit extreem opvallend en het haalde me er wat uit.
Maar ik ben het nu wel wat gewoon geworden en let er minder op. Dit zal niet het beste seizoen worden van Futurama, maar slecht vind ik het voorlopig niet. Ik hoop wel dat ze minder gaan verwijzen naar oudere eps, we get it now.

Terug
Bovenaan