Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ik ga wellicht eerdaags the Lincoln lawyer seizoen 2 starten.
1 was ook niet slecht.
Pas uitgekeken in 48u, het einde was, ahja, een voorspelbare plot twist. Ik had 't al middenin door wat er gebeurd was.
Uiteindelijk gek wat mensen allemaal niet doen om 'onder controle' te blijven in bepaalde situaties. :eek2:

The Crowded Room
Een serie met heel gemengde reviews (bv op rotten tomatoes 33% van de critics en 92% van publiek), maar ik heb er van genoten. Het was volgens mij wel beter geweest als er enkele afleveringen minder waren en de twist was absoluut niet verrassend.

Silo
Ik had schrik om hieraan te beginnen, omdat ik de boeken erg goed vond. De serie is echter prima gedaan! Ze zijn er goed in geslaagd om de sfeer over te brengen.

Na midnight mass uitstekend bevonden te hebben verleden jaar. En Flaningen die aan nieuwe serie bezig is eens zijn ander werk aan het prospecteren.
Veel goeds over The haunting of Hill House gelezen en dat eens opgezet. Ik kan er echt niet goed tegen. Beer van ne vent, maar lig toch dik onder mijn dekentje. Waar Midnight Mass wel spannend was en enkele jump-scares had wordt het bij deze toch wel volledig opengedraaid. Het doet er natuurlijk geen goed aan dat ik elk moment een jump scare verwacht (wish I hate btw), maar voor sfeer en gezelligheid een dikke 9 tot nu toe.

Na midnight mass uitstekend bevonden te hebben verleden jaar. En Flaningen die aan nieuwe serie bezig is eens zijn ander werk aan het prospecteren.
Veel goeds over The haunting of Hill House gelezen en dat eens opgezet. Ik kan er echt niet goed tegen. Beer van ne vent, maar lig toch dik onder mijn dekentje. Waar Midnight Mass wel spannend was en enkele jump-scares had wordt het bij deze toch wel volledig opengedraaid. Het doet er natuurlijk geen goed aan dat ik elk moment een jump scare verwacht (wish I hate btw), maar voor sfeer en gezelligheid een dikke 9 tot nu toe.
Weinig lef, man?

:unsure:

I'll leave myself out.

Haunting of Hill House blijft zijn beste voor mij. Bijna de perfecte horror serie.

Ik vond dat einde van Haunting of Hill House zo slecht, ik heb bijna uit frustratie alles nog willen afzetten voor de aftiteling. Midnight Mass vond ik daarintegen wel erg goed.

The Fresh Prince of Bel-Air, seizoenen 1 en 2: eens aan een rewatch begonnen. Ik heb er vroeger wel wat van gezien maar zeker niet alles. Maar het blijft wel zeer leuk om te kijken. Kijkt gemakkelijk weg en je zit snel een paar afleveringen verder. Hopelijk zijn de seizoenen erna evengoed/beter.

Black Mirror, Seizoen 6
Nog altijd aangenaam om naar te kijken en heel stijlvol gemaakt, maar ik miste toch wat creativiteit in de verhalen. Niet zo origineel als vroeger. Het dieptepunt vond ik de derde aflevering met de astronauten. Daar zaten zoveel plotholes in dat ik er niet meer in mee ging
* Mission Control op aarde is totaal niet in beeld geweest, terwijl in zo'n missie in werkelijkheid een astrononaut geen scheet kan laten zonder toestemming van mission control. Laat staan zo'n beslissingen nemen zoals in deze aflevering...
* Geen reserve-replica voor als deze stuk zou gaan? Ze kunnen ook geen nieuwe maken? Maar een willekeurige andere replica gebruiken is dan weer geen probleem?

S2E01 van Only Murders in the Building. Zit nog steeds goed. Alleen Selena Gomez vind ik soms een miscast als leading role ma bon, zo slecht doet ze het ook niet naast 'iconen' als Steve Martin en Martin Short.

Laatst bewerkt:
Lower Decks - na een hit or miss eerste seizoen heeft het toch wel zijn plaats gevonden. zeer grappig bij momenten, entertainend. Het deed me regelmatig denken aan Futurama qua fun-gehalte. Ik hoop dat S4 begin september nog op Prime komt, want S3 verdwijnt van de app zo te zien

Crual summer - Samen met de vriendin meegekeken met S1. Vrij middelmatige vrouwenserie over een verdwijning en de gevolgen ervan. niet altijd even geloofwaardig, en eigenlijk vrij fucked up als je er over na begint te denken.

Babylon Berlin S1 :love: - Die sfeer, en het verhaal is eigenlijk helemaal top. zeer interessant om iets bij te leren, en gewoon fantastisch om meegezogen te worden in de sfeer van de jaren dertig. ik moet dringend beginnen aan S2, maar met al dat verlof is het wat stilgevallen...

Wij zijn naar Arcadia aan het kijken. Langs een kant zie je dat er meer geld dan gemiddeld tegenaan gesmeten is, langs de andere kant is het hier en daar een beetje knullig. Vreemde keuzes ook ivm auto's en apparatuur. Gistereen een kleine casetterecorder gezien. Ze zullen zich in een alternatieve tijdlijn bevinden denk ik.

De brutalistische architectuur is wel cool. De serie op zich valt voorlopig wel mee.

We hebben ook The Rings of Power gekeken en die vond ik geweldig.

Op verzoek van vriendin Allo Allo beginnen kijken. Ik had vroeger slechts af en toe een kort stukje opgepikt toen het (ik denk op Canvas of VRT?) op tv werd uitgezonden.

Veel van de humor is nog goed verouderd vind ik, maar soms lacht ge ook gewoon met de simpelste/domme dingen :D

Case in point:

Rewatch van The Nanny.
Laatste keer gevolgd toen het uitgezonden werd half jaren 90. Deze keer ben ik met een deel mopjes toch iets beter mee. 🤭
De humor blijft voor mij goed, ideale ontspanning tussendoor.

Op verzoek van vriendin Allo Allo beginnen kijken. Ik had vroeger slechts af en toe een kort stukje opgepikt toen het (ik denk op Canvas of VRT?) op tv werd uitgezonden.

Veel van de humor is nog goed verouderd vind ik, maar soms lacht ge ook gewoon met de simpelste/domme dingen :D

Case in point:

Waar kan je dat bekijken?

Terug
Bovenaan