Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Task: best van genoten. Duidelijk naar een hoogtepunt toegewerkt want de voorlaatste en laatste aflevering waren top.

Halverwege S4 van Six feet under.

Ik kan me niet herinneren hoe lang geleden het is dat ik mij zo kapot-ergerde aan een stuk media. Deze hele schijt-episode waar David verder en verder misbruikt wordt tot in het ridicule voelt aan als de schrijvers die hameren "Kijk hoe zielig en hulpeloos David is omdat zijn vriend op tour is en hij zich onzeker voelt".... Ik kan perfect begrijpen dat we allemaal fight, flight or freeze reacties hebben in dergelijke situaties. Verder wil ik ook niet klinken gelijk een alfaman-influencer, maar ik kon gewoon echt niet geloven hoe een volwassen, fysiek gezonde kerel in zijn jongen 30en zich zo laat doen en nooit de minste kans gebruikt voor een suckerpunch of whatever op een tengere weirdo

Ik begrijp ondertussen wat mensen bedoelen met de mindere momenten in deze serie. Het begint ijzersterk met S1, S2 heeft een zwakke start, S3 meandert een beetje, maar S4 is geen dipje in kwaliteit het is een duik in de diepste kloof van absolute klucht die elk personage neemt en ze onredelijk, een snul of een ezel maakt. Het is te hopen dat het in de tweede helft een beetje recupereert en S5 terug zo sterk is als iedereen op reddit beweert. :D

Halverwege S4 van Six feet under.

Ik kan me niet herinneren hoe lang geleden het is dat ik mij zo kapot-ergerde aan een stuk media. Deze hele schijt-episode waar David verder en verder misbruikt wordt tot in het ridicule voelt aan als de schrijvers die hameren "Kijk hoe zielig en hulpeloos David is omdat zijn vriend op tour is en hij zich onzeker voelt".... Ik kan perfect begrijpen dat we allemaal fight, flight or freeze reacties hebben in dergelijke situaties. Verder wil ik ook niet klinken gelijk een alfaman-influencer, maar ik kon gewoon echt niet geloven hoe een volwassen, fysiek gezonde kerel in zijn jongen 30en zich zo laat doen en nooit de minste kans gebruikt voor een suckerpunch of whatever op een tengere weirdo

Ik begrijp ondertussen wat mensen bedoelen met de mindere momenten in deze serie. Het begint ijzersterk met S1, S2 heeft een zwakke start, S3 meandert een beetje, maar S4 is geen dipje in kwaliteit het is een duik in de diepste kloof van absolute klucht die elk personage neemt en ze onredelijk, een snul of een ezel maakt. Het is te hopen dat het in de tweede helft een beetje recupereert en S5 terug zo sterk is als iedereen op reddit beweert. :D

Ja het heeft zeker zijn dipjes. En David is denk ik algemeen wel het slapst geschreven. Stoorde ik me vanaf s1 al een tikkeltje aan. Maar het recupereert wel.. de serie. David nauwelijks :p

Aan het peinzen om met The X Files te beginnen.. is dat eigenlijk nog de moeite of te fel gedateerd? Goeie dosis 90's nostalgie erbij helpt waarschijnlijk wel.

Ja het heeft zeker zijn dipjes. En David is denk ik algemeen wel het slapst geschreven. Stoorde ik me vanaf s1 al een tikkeltje aan. Maar het recupereert wel.. de serie. David nauwelijks :p

Aan het peinzen om met The X Files te beginnen.. is dat eigenlijk nog de moeite of te fel gedateerd? Goeie dosis 90's nostalgie erbij helpt waarschijnlijk wel.

Niet zeker of ik David of Claire erger vindt in brede lijnen. Elke keer dat Claire iets anti-establishment/anti-commercieel/anti-oppervlakkig probeert te zeggen, denken we hardop "Och, zwijgt toch kind". Nou ja, pushen door de cringe om het einde te zien.

Ik kijk nog altijd heuglijk terug op x-files, maar heb al in geen 10 jaar meer een aflevering herbekeken. Met de "villain-of-the-week" vibe die veel afleveringen hebben, zou ik er op het gemak doorgaan, maar niet rap willen bingen.

X-Files is zeker nog altijd de moeite! Persoonlijk wel vooral fan van de single "monster of the week" episodes. Het overkoepelende verhaal vond ik wel ok maar toch ook altijd jammer wanneer ze daar op focusten en niet gewoon een casefile voorgeschoteld kregen. Ik zou zeggen, gewoon aan beginnen. Als je na 4 afleveringen niet hooked bent moet je in ieder geval S4 E2 'Home' eens checken. :woohoo:

Ik heb nooit X-Files bekeken toen het uitgezonden werd, ben opgegroeid zonder tv en met ouders die een hekel hebben aan zowel horror als scifi. Ik zou dat wel heel leuk gevonden hebben, ben nu rustig alle afleveringen aan het bekijken op Prime. Ik ben het sowieso eens met @DaFreak dat de story arcs niet super interessant zijn, maar wanneer een aflevering grotendeels of helemaal self-contained is, dan is het meestal erg goed. Ik denk dat mijn favoriete afleveringen so far 'Eve' en 'Humbug' zijn.

Ik heb nooit X-Files bekeken toen het uitgezonden werd, ben opgegroeid zonder tv en met ouders die een hekel hebben aan zowel horror als scifi. Ik zou dat wel heel leuk gevonden hebben, ben nu rustig alle afleveringen aan het bekijken op Prime. Ik ben het sowieso eens met @DaFreak dat de story arcs niet super interessant zijn, maar wanneer een aflevering grotendeels of helemaal self-contained is, dan is het meestal erg goed. Ik denk dat mijn favoriete afleveringen so far 'Eve' en 'Humbug' zijn.
Ik vond die story arcs net leuk. Zeker halverwege de reeks. Maar ik ben er mee opgegroeid,dus misschien is dat de nostalgie die spreekt 🫣.

Monster: The Ed Gein Story.

Pakt dat het geen serie is om gezellig bij te snacken. Dedju zeg.
Zum Kotzen idd. Maar als je echt honger hebt, smaakt een pizza alsnog 🙃
Het is een serie waar kleine details 'belangrijk' zijn...

Dat de jeugd niet meer rookt is ook een Urbain legend. Heel veel roken nog, en zij die niet roken die vapen meestal
Als ik m'n ogen mocht geloven, rookten heel veel jongeren die ik zag in m'n laatste tripje in GE. Ook enorm veel ouderen, en natuurlijk overal peuken rondsmijten éh. Bah. Ik kan als Westerling maar niet begrijpen dat mensen niet inzien dat hun omgeving onderhouden en proper houden belangrijk is.

Fargo seizoen 5 aan het zien. Damn shit guuuuud. Return to form van S1 en 3, wat wel mocht na een best zwak S4.
Noah Hawley is toch echt wel de series master van de laatste 10 jaar.
In S01 is Billy Bob Thornton echt wel de 'ster' 😍 zie al uit naar S05.

Laatst bewerkt:
Vanavond laatste aflevering van Mussolini: Son of the Century. Tijdspanne van de serie gaat dus vanaf de oprichting van de beweging in 1919 en partij tot en met de moord op Giacomo Mateotti en de machtsconsolidatie in 1924.

Ik had onlangs gelezen dat de regisseur de cinematografie van Il Conformista goed had bekeken en dat valt inderdaad wel op (in positieve zin).

Tweede seizoen van Gen V ook weer de moeite. Ook echt verweven met de main story van The Boys. Ge moet ze bijna beide zien, in de volgorde dat de seizoenen uitkomen, als één verhaal, da's naar mijn weten nog ni vaak zo uitgevoerd.

Late to the party maar holy shit hoe awesome is Charlie Hunningham van Sons of Anarchy als Ed Gein. Ferme acteerprestatie dat!

Hier ook rond met Monster: The Ed Gein story.

Komt echt niet in de buurt van de Dahmer serie. Ze proberen er veel te veel in te proppen, waardoor de serie zich vergaloppeert in zijn opzet. Sommige stukken mochten van mij gewoon weggelaten zijn (de hitchcock stukken boeiden bvb echt niet). Ook de stem van Gein irriteerde mij mateloos.
Laatste episode gaan ze naar mijn mening ook serieus in overdrive. Geeft toch ook de indruk dat de regisseur serieus dacht dat hij een meesterwerk aan het afleveren was terwijl het zowel ethisch als verhaalvertellend de mist ingaat.

Ik kende persoonlijk niet veel van de echte Ed Gein, maar mn echtgenote ergerde zich mateloos aan verschillende stukken die los uit de duim gezogen zijn.
de evil vriendin zou gebaseerd zijn op een echte persoon, maar die zou nooit zo'n invloed hebben gehad of zo betrokken geweest zijn. Necrofilie zou verzonnen zijn, ..

Person of Interest. Een serie van meer dan 10 jaar terug maar de AI arc komt toch wel heel hard binnen. Laat ons hopen dat er zo geen AGI systemen komen. 😅

Eerste aflevering van Kassa Kassa bekeken en daar zal het ook bij blijven. Compleet zielloos, nul keer gelachen, pijnlijk slecht geacteerd met momenten,... Spijtig. Als je hoopt op iets in de trant van Van vlees en bloed; bespaar uzelf dan de moeite. Dit komt nog niet in de buurt.

Terug
Bovenaan