Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Eerste twee afleveringen van The Mandalorian. Late to the party, dat wel. Niet slecht, maar het wauw-gevoel ontbreekt toch wel. Ik weet niet of ik het ga blijven volgen.

Nieuwe aflevering van Mussolini staat beschikbaar, dat is wel helemaal mijn ding. Is niemand ander de potentiële serie van het jaar aan het volgen? Bende cultuurbarbaren!

Nieuwe aflevering van Mussolini staat beschikbaar, dat is wel helemaal mijn ding. Is niemand ander de potentiële serie van het jaar aan het volgen? Bende cultuurbarbaren!
Via welke kanaal bekijk je deze? Ook wel interesse om deze te bekijken of op zen minst op de watchlist te zetten.

Eerste twee afleveringen van The Mandalorian. Late to the party, dat wel. Niet slecht, maar het wauw-gevoel ontbreekt toch wel. Ik weet niet of ik het ga blijven volgen.

Mussolini heb ik naar aanleiding van dit topic ook op de watchlist gezet. Ben benieuwd!

De Ed Gein serie ook uitgekeken. Vond het veruit de zwakste van de 3 monsters seizoenen.
Die passages over Psycho, Texas Chainsaw Massacre en de andere mensen die hij beinvloed heeft waren gewoon totaal niet nodig. Kon 3 afleveringen korter geweest zijn.

Het is blijkbaar wel eerder fictie. Er is veel in de serie dat niet staaft met de werkelijkheid. Blijft natuurlijk wel degoutant wat hij dan wel allemaal gedaan heeft.

De Ed Gein serie ook uitgekeken. Vond het veruit de zwakste van de 3 monsters seizoenen.
Die passages over Psycho, Texas Chainsaw Massacre en de andere mensen die hij beinvloed heeft waren gewoon totaal niet nodig. Kon 3 afleveringen korter geweest zijn.

Het is blijkbaar wel eerder fictie. Er is veel in de serie dat niet staaft met de werkelijkheid. Blijft natuurlijk wel degoutant wat hij dan wel allemaal gedaan heeft.
Deel je mening helemaal. Halverwege was mijn interesse ver zoek, aflevering 7 (begin ervan dan toch) maakte wel wat goed maar daarna opnieuw weggezakt. Vooral ook door de overdreven en overduidelijke fictie als je wat van de zaak afweet. Dahmer blijft voor mij voorlopig de beste.

Ik moet nog 2 afleveringen bekijken maar ik vind het ok, zeker niet slecht.
Ik vond het nog wel leuk om te weten dat Psycho en TCM een deel inspiratie hebben gehaald bij Gein.

Ivm Gein:

eigenlijk bizar wat een legacy die man heeft. Het is gewoon een halvegare die 'slechts' 2 mensen heeft doodgeschoten. En die geobsedeerd was door lijken, niet meer, niet minder. Er is ook niks dat in werkelijkheid wees op necrofilie, dat is allemaal verzonnen.

En die verschrikkelijk irritante stem van de leadrole, ook compleet onnodig. Er is één tape waar je Gein zijn echte stem kan horen en dat lijkt er in de verste verte niet op

Fargo seizoen 5 aan het zien. Damn shit guuuuud. Return to form van S1 en 3, wat wel mocht na een best zwak S4.
Noah Hawley is toch echt wel de series master van de laatste 10 jaar.

Nochtans waanzin hoeveel er dezer dagen in reeksen gerookt wordt.

De tabaks lobby heeft Hollywood stevig in zijn greep lijkt mij.
Vermits die serie zich afspeelt in een tijdperk waarin vaak werd gerookt lijkt me dat ... logisch? Qua hedendaagse reeksen ... ik zie toch een pak minder rokers op straat dan vroeger.

Vermits die serie zich afspeelt in een tijdperk waarin vaak werd gerookt lijkt me dat ... logisch? Qua hedendaagse reeksen ... ik zie toch een pak minder rokers op straat dan vroeger.
Ik zie bijna geen reeksen meer waar niet in gerookt wordt. Lijkt mij logisch dat de tabaks lobby, die geen reclame meer mag maken, dit nu nog vooral via Hollywood op het scherm probeert te brengen. Ook gewoon een slimme move, los van het verderfelijke product.

Terug
Bovenaan