(Welke) Robotmaaier ?

Als je daarmee niet die van @polar bear bedoelt want die zijn motor heeft het begeven :) Verder, welk merk, type, vraagprijs ?

Mijn gazon gaat in het voorjaar heraangelegd worden met matten, denk dat er vrij direct een robot op gaat rondrijden en dat de zitmaaier werkloos gaat staan toekijken.

Ne Stiga Estate 2084h

Vraagprijs weet ik nog ni, denk ergens rond de 1000 euro nog te vragen.

Nieuw zag ie er zo uit: https://www.zitmaaiersvanbommel.nl/p/stiga-estate-2084-h-nog-1-beschikbaar

Ben vrijdag nog eens naar de woning gaan kijken, en in de tuinberging geraakt.. Daar stond een Honda Miimo. Kan altijd vragen dat ze die laten staan bij de woning, al de rest van de meubels mogen ze hebben, maar die robotmaaier niet! :p En plus, die zal al geconfigureerd staan voor optimale maai-patroon op die tuin.. Ideaal dus. Er stond ook een Honda zelftrekker op benzine, dus misschien als reserve gebruikt.

Iemand ervaring met perimeterdraad en een schommel? Hebben jullie de 4 indivuele poten omrand? Of botst dat ding er tegen en gaat ie dan een andere richting uit?

Iemand ervaring met perimeterdraad en een schommel? Hebben jullie de 4 indivuele poten omrand? Of botst dat ding er tegen en gaat ie dan een andere richting uit?
Het 2e :P De perimeter draad gebruik ik alleen als de robot op stukken kan komen waar hij niet mag komen (bloemenperk) of als hij zich kan vastrijden (bv ingegraven zandbak).

Wij hebben ondertussen prijs laten maken voor een Robomow. Rond de 2000 euro geplaatst. Ik vind hier op het forum precies vrij weinig ervaringen met Robomow. Ik dacht dat dat altijd zo een beetje de toppers waren, samen met Husqvarna of was dit vroeger? Of is dat gewoon niet?:p

Mijn gazon gaat in het voorjaar heraangelegd worden met matten, denk dat er vrij direct een robot op gaat rondrijden en dat de zitmaaier werkloos gaat staan toekijken.

Ne Stiga Estate 2084h

Nieuw zag ie er zo uit: https://www.zitmaaiersvanbommel.nl/p/stiga-estate-2084-h-nog-1-beschikbaar
Da's al serieus gerief, hoe groot is uw gazon?
Ben vrijdag nog eens naar de woning gaan kijken, en in de tuinberging geraakt.. Daar stond een Honda Miimo. Kan altijd vragen dat ze die laten staan bij de woning, al de rest van de meubels mogen ze hebben, maar die robotmaaier niet! :p En plus, die zal al geconfigureerd staan voor optimale maai-patroon op die tuin.. Ideaal dus. Er stond ook een Honda zelftrekker op benzine, dus misschien als reserve gebruikt.
Zelf geen robotmaaier, maar heb al wel eens gehoord van mensen dat ze de eerste keer dat ze maaien in 't seizoen dat wel zelf doen i.p.v. door de robot te laten doen.

Hier ongeveer 400m² en doe dat elke week ongeveer met de benzinemaaier en dan met de kantenmaaier rond de bomen en zo.

Da's al serieus gerief, hoe groot is uw gazon?

Zelf geen robotmaaier, maar heb al wel eens gehoord van mensen dat ze de eerste keer dat ze maaien in 't seizoen dat wel zelf doen i.p.v. door de robot te laten doen.

Hier ongeveer 400m² en doe dat elke week ongeveer met de benzinemaaier en dan met de kantenmaaier rond de bomen en zo.

Toen ik dat spel kocht had ik 900m² gazon te doen.

Hier een 2600m² gazon, enkele weken geleden het toch ook met zitmaaier gedaan alvorens de robot er terug op te zetten, is wel nodig.
Op het einde heb je dat risico ook, robot er al afnemen maar toch groeit het dan nog wat verder dus net op het einde van het seizoen nog eens met de zitmaaier erover.
Beter bijhouden.

Hier is de gazon drastisch verkleind. Schiet nog een 500m² van over. Kippen zijn met een enorm stuk gaan lopen nu.

Uw maaier aanpassen zodat hij +- 30cm boven de grond hangt. Dat lost uw probleem met de kippen op :p

Konijnen en kippen zullen dat achterste stuk boomgaard wel kort houden :D

Denk dat de zitmaaier de deur uitmag en dat ik mij gewoon een klassieke trekmaaier in de plaats ga nemen samen met de robot.
Accumaaiers ontbreken meestal die zelftrekker functie.

Hier ook al twee jaar gewoon laten botsen tegen de schommel. Gaat zonder problemen.

Wij hebben ondertussen prijs laten maken voor een Robomow. Rond de 2000 euro geplaatst. Ik vind hier op het forum precies vrij weinig ervaringen met Robomow. Ik dacht dat dat altijd zo een beetje de toppers waren, samen met Husqvarna of was dit vroeger? Of is dat gewoon niet?:p
Heb hier al bijna twee jaar (twee seizoenen) een Robomow RC304u op ±400m2.
Het ding doet zijn werk maar de regensensor werkt verre van altijd. Rijdt zichzelf ook soms onverklaarbaar vast, bijvoorbeeld op een stuk dat wel duidelijk afgespannen is met de perimeterdraad. Volgens mij zit een bug in het algoritme dat bij botsen, wat achteruit rijden triggert, toch een draad kan worden overschreden in bepaalde gevallen.

Een tweetal weken terug wou ik de robot terug opstarten na de winter en kreeg ik ofwel een foutmelding, ofwel steeds dezelfde instellingsvraag op het scherm. De app kon connecteren maar maaien starten deed niks. In het basisstation plaatsen resulteerde in "off" op het scherm. Batterijstatus was wel goed.

Ding opengemaakt en eerste dat opviel is dat het wel proper en modulair is opgebouwd. Makkelijk om aan te werken. Helaas zag ik duidelijk vocht/waterschade op de hoofdprint. Scherm had precies ook vocht want bepaalde segmenten werkten maar half meer. Vreemd want de robot werkte goed voor de winter en heeft dan steeds warm binnen gestaan.

Opgestuurd, gezien nog net binnen de twee jaar garantie, en daar heeft men nu het display, operating panel en mainboard vervangen. Robot is ondertussen op weg naar mij dus hopelijk komt dit wel in orde. Ik ga waarschijnlijk wel kijken voor een huisje zodat hij toch droger staat dan gewoon buiten in weer en wind.

Konijnen en kippen zullen dat achterste stuk boomgaard wel kort houden :D

Denk dat de zitmaaier de deur uitmag en dat ik mij gewoon een klassieke trekmaaier in de plaats ga nemen samen met de robot.
Accumaaiers ontbreken meestal die zelftrekker functie.
Genoeg zelftrekkende accumaaiers hoor.

Ne Stiga Estate 2084h

int voorjaar voordat je je robot aanzet moet ge hoogstwss altijd nog eens met het machien afdoen. Allez zo doe ik dat.
En de periodes waar het echt heel hard regent en de robotmaaier niet uitrijdt kan het wel eens zijn dat uw gras te hoog komt waardoor ge machinaal moet afdoen.

int voorjaar voordat je je robot aanzet moet ge hoogstwss altijd nog eens met het machien afdoen. Allez zo doe ik dat.
En de periodes waar het echt heel hard regent en de robotmaaier niet uitrijdt kan het wel eens zijn dat uw gras te hoog komt waardoor ge machinaal moet afdoen.

Gij wilt gewoon ni dak de zitmaaier wegdoe :lol:

Nu de eerste winter achter de rug met mijn Husqvarna. Deze hebben geen regensensor en blijkbaar niet nodig volgens de dealer. In het late najaar en vroege voorjaar wanneer het gras niet egaal even lang was en wat slordig leek heb ik hem nu en dan eens een dag of 2 laten rondrijden op mooie dagen en op 6cm ipv 4cm. Alles weer netjes. 3 weken terug ook alweer eens 2 dagen laten rijden en vorige week ook. Als je het zo doet moet je zeker geen extra maaier meer hebben vind ik. Hij doet zijn werk hier prima en wij zijn alvast zeer blij met deze maaier.

wie graaft er zijn draad trouwens in?
De onze is mismeesterd door de kerel die de haag kwam herplanten.
-Meneer pas op van de draad he..
-jajaja we zullen opletten...
Bij de eerste keer de machine buiten te zetten dit jaar.. 'Draad niet gevonden...' Bon proberen te repareren maar na de 5e breuk het gewoon opgegeven en nieuwe draad gelegd. Er zaten potverdikke 7 breuken in... De vorige keer hadden we hem ook op het gras gelegd en na twee jaar zat die dus echt in de grond gegroeid. Zelfs zo diep dat onze tester niet goed meer werkte.

Terug
Bovenaan