(Welke) Robotmaaier ?

Hier ook aan het rondkijken voor een relatief klein stukje gras, die Bosch Indego-reeks ziet er prijs/kwaliteit wel interessant uit. Waar hebben jullie de robotmaaier aangekocht?
Amazon. Nu moet ik wel zeggen dat de onze de laatste tijd een stuk minder presteert. We kunnen hem eigenlijk niet op 5cm laten maaien omdat het gazon daarvoor niet "vlak genoeg" ligt. Oké, er zitten wat bultjes en putten in, maar het is nu ook geen wei...

De Makro instapper heeft de geest gegeven na 1 jaar dienst... Gierigheid bedriegt de wijsheid dus. Ding is vervangen door een Honda Miimo. Lijkt het beter te doen.
Bij mijn ouders thuis hebben ze ook een Honda Miimo, rijdt al 5 jaar zonder problemen.
1x bandjes moeten vervangen omdat ze een stuk hebben dat redelijk helt, de bandjes wel wat kalen begonnen te worden en hij dus soms in natter gras al eens doorslipte. Als er thuis ene komt is het ook direct zo eentje (zeker omdat die ook niet fugly zijn).

Bij mijn ouders thuis hebben ze ook een Honda Miimo, rijdt al 5 jaar zonder problemen.
1x bandjes moeten vervangen omdat ze een stuk hebben dat redelijk helt, de bandjes wel wat kalen begonnen te worden en hij dus soms in natter gras al eens doorslipte. Als er thuis ene komt is het ook direct zo eentje (zeker omdat die ook niet fugly zijn).

Ik heb me ook een Miimo 3000 besteld. Plaatsing laat ik pas volgend jaar doen, want nu heeft dat toch geen zin meer.

Het is intussen tijd om de robot terug binnen te zetten voor de winter. Gras ziet wat wit 's morgens.

Laten jullie elk jaar een onderhoud doen? En wat doen jullie in de winter ? Binnen leggen, aan een druppellader?
Enkel de robot binnen of ook het laadstation?

Het is intussen tijd om de robot terug binnen te zetten voor de winter. Gras ziet wat wit 's morgens.

Laten jullie elk jaar een onderhoud doen? En wat doen jullie in de winter ? Binnen leggen, aan een druppellader?
Enkel de robot binnen of ook het laadstation?
Hier robot binnen in kelder. Reinigen en de batterij eruit. Dan in het nieuwe seizoen nieuwe mesjes erop.

De mijne zondag ook binnen gezet en indien nodig kan hij binnen 2 weken nog eens een dag of 2 rond touren. Hier staat hij ingesteld van 5u tot 13u maar ik hoor van een collega die hem 's nachts laat rijden ivm nachttarief misschien dat ik dit volgend jaar ook zo instel.

De mijne zondag ook binnen gezet en indien nodig kan hij binnen 2 weken nog eens een dag of 2 rond touren. Hier staat hij ingesteld van 5u tot 13u maar ik hoor van een collega die hem 's nachts laat rijden ivm nachttarief misschien dat ik dit volgend jaar ook zo instel.
's nachts is het gras toch vaak vochtig ?
Ik laat hem in de zomer in de vroege ochtend en in de late avond rijden, niet in volle zon

Laden doet hij toch niet als hij rondrijdt hè 🙂
En ik denk ook niet dat dat stroomverbruik zo hoog is

Ging het nachttarief niet verdwijnen na nieuwjaar?

Om maar te zwijgen van de potentiële egel moorden die je op je geweten gaat hebben in het najaar. Ik laat mijn robot om die reden alleen bij daglicht rijden.

Om maar te zwijgen van de potentiële egel moorden die je op je geweten gaat hebben in het najaar. Ik laat mijn robot om die reden alleen bij daglicht rijden.

Tenzij hij een tuin heeft die volledig omheind is zoals hier het geval is, hier komt geen enkele egel.

Tenzij hij een tuin heeft die volledig omheind is zoals hier het geval is, hier komt geen enkele egel.
Dat dacht ik ook.
Volledig rond en rond betonnen boord met daarop dichtgeweven draadpanelen.
Enkel een poortje, maar hetzelfde materiaal en ook dichtgeweven.

Op een avond zat hier toch een egel. Nog steeds geen idee hoe die hier binnen is geraakt want dan kan die ook trappen beklimmen

Zijn er robotmaaiers die rond de 1900m² gazon aankunnen én schappelijk van prijs zijn ? :)
Daarbovenop gaat het om een tuin die licht afhellend is, wel volledig omheind, maar ook veel "obstakels" als bloemenperkjes, bomenrijtjes, speeltuigen enzovoort. Want anders moet ik al naar een zitmaaier gaan kijken - zal dan wel tweedehands worden, want nieuwprijzen zijn om van je stoel te vallen - of een zelftrekkende benzinemaaier, maar dan heb ik zelf natuurlijk nog veel werk er mee (plus mijn werkuren).

Zijn er robotmaaiers die rond de 1900m² gazon aankunnen én schappelijk van prijs zijn ? :)
Daarbovenop gaat het om een tuin die licht afhellend is, wel volledig omheind, maar ook veel "obstakels" als bloemenperkjes, bomenrijtjes, speeltuigen enzovoort. Want anders moet ik al naar een zitmaaier gaan kijken - zal dan wel tweedehands worden, want nieuwprijzen zijn om van je stoel te vallen - of een zelftrekkende benzinemaaier, maar dan heb ik zelf natuurlijk nog veel werk er mee (plus mijn werkuren).
Wat vind je schappelijk ?

https://www.stiga.com/nl/2r9102028-st1-stig-a-3000.html
Bomen en speeltuig zou geen probleem mogen zijn, bloemenperkjes kan zijn dat de kabel rondgetrokken moet worden

Ik heb 1400m2 gras en heb de husqvarna 420 vorig jaar laten plaatsen. All in maaiklaar 2750€. Dan zit je met een eerste klas machine.
Jij zal nog een groter type nodig hebben en dus nog duurder als je voor nieuw en premium merk wil gaan in de robotmaaiers.
Ik heb 10 jaar gras afgereden met een oude zitmaaier en ik was blij dat zn motor het begaf, ik weet mijn gemak niet meer nu.

Terug
Bovenaan