Welke parfum draag je?

Vandaag volgende parfums toegevoegd aan de collectie (alle drie van Maison Francis Kurkdjian)
- Baccarat Rouge 540, extrait de parfum: zeer unieke geur, nog nooit iets gelijkaardigs geroken. Geen idee met wat ik dit zou kunnen vergelijken.
- OUD silk mood, extrait de parfum: gelijkaardig aan Oud Wood van TF, maar toch net iets anders
- À la rose (voor de vriendin): sterke, vrouwelijke -zoals de naam doet vermoeden- rozengeur 😀
 
Ik heb op reis een staaltje mee van Versace - Eros. Verrassend goed.

Zou die nog durven kopen. Is vrij goedkoop in vergelijking met de rest van mijn parfums. Maar parfum is niet eeuwig houdbaar en Creed Aventus draag ik als daily voor werk. Beetje mijn signature die ik niet direct zal veranderen. Daarnaast nog enkele andere niche parfums staan momenteel. Eerst iets anders opmaken dus. 🙂
 
Laatst bewerkt:
Haha, vandaag een staaltje van bleu de Chanel eau de parfum gedragen, ook verassend goed

Ik moet eveneens ook eerst opgebruiken wat ik heb staan, maar deze komt hier zeker in huis, clean en aangenaam geurtje
 
Haha, vandaag een staaltje van bleu de Chanel eau de parfum gedragen, ook verassend goed

Ik moet eveneens ook eerst opgebruiken wat ik heb staan, maar deze komt hier zeker in huis, clean en aangenaam geurtje
Al jaren mijn favoriet.. Meer een parfum voor s avonds en voor koudere dagen vind ik persoonlijk
Ook enorm lekker ruikend van Chanel is Chanel Allure Homme Sport, totaal iets anders (eerder fris, citrus, in genre van Armani - Aqua di gio, maar net iets beter). Ter info ;)
 
Overlaatst een staaltje van Carlisle opgezet (parfums de marly). Ik had dit al enige tijd liggen en de eerste keer vond ik er niet zoveel aan, maar nu vond ik het top, en bij het binnenkomen direct van de eerste persoon (vrouw) een complimentje gehad...

Misschien heb ik dit eerst getest in de zomer ofzo, maar deze (en zoals zoveel pdm parfums) komen tot hun recht in de winter.

Volgens sommigen is dit een mix van layton en herod, laat dat nu net 2 zijn die ik in mijn bezit heb, maar ik vind deze wel degelijk zijn eigen ding doen, beetje smokey bij het opzetten, en daarna wat powdery oud vibe, alhoewel er volgens de ingrediënten geen oud in zit. Maar echt wel een solide parfum met vanille, appel ook erin, en vele andere geuren, woody en ook aardse elementen, waaronder ook een tobacco vibe. Alles komt goed samen en vormt een mooi en warm geheel...

Alleen het prijskaartje natuurlijk, deze is een van de duurdere Pdm releases, dat wilt al wat zeggen

Er is maar 1 versie, de 125ml bottle met adviesprijs van 280 euro, maar er zit wel ook kwaliteit in de bottle ook...

Nu ben ik serieus aan t twijfelen ze, ik vind deze een top herfst/winter/kouder weer - geur
 
Ben bezweken, en heb er direct maar een percival bij besteld (75ml)

Die is meer voor in de zomer, echt ook een goed staaltje dat ik had van deze...

Weekje wachten wel
 
Morgen levering, ben benieuwd, ik weet hoe ze ruiken, maar kan niet wachten om een deftige spray op te zetten ipv zo'n staaltje...

Volgende week wat kouder, ideaal moment voor PDM parfums
 
J0ZepfC.jpeg


Ze zijn toegekomen, de percival had ik al even niet meer geroken, maar die is toch minder sterk dan zijn grote broer carlisle, maar heel aangename en frisse geur... Wel heel jaar door te dragen, maar eerder een zomergeurtje. Bij gelegenheid koop ik mij eens de douchegel erbij.

En carlisle is echt top, al denk ik dat beiden 2020 batches zijn, en die zijn bekend om een beetje 'watered down' te zijn, spijtig genoeg is pdm slachtoffer geworden van zijn eigen succes, dus da is wel balen, qua levensduur bij het gebruik ervan (minder lang meegaan)

Maar die carlisle, wat een klassegeurtje

Opent dus heel smokey achtig en er is een beetje vanalles gaande, maar alles zeer mooi geblend, beetje amber, beetje woody, beetje oud-achtig, etc. etc.

Is wel degelijk een heel andere geur dan herod, maar hebben wel veel gelijkenissen bij de opening, met die smokey touch

Ik zal is moeten aan mijn omgeving vragen hoe lang deze projecteert, aangezien ik een jaar geleden Rona heb gehad waarbij mijn geur lange tijd weg was,en nog herstellende is...

In alle geval tevreden, behalve dan de 2020 batch
 
Parfums de Marly is super. Jammer genoeg wel aan de dure kant.

Ik heb eerder dit jaar een sample set gekocht en er zaten een aantal zeer goeie geuren tussen. Percival heb ik ondertussen al gekocht en is op dit moment mijn favoriete parfum.

Binnenkort koop ik waarschijnlijk nog Layton. Sedley vond ik ook een aangename geur maar is precies iets zwakker, die koop ik misschien wel volgende zomer ofzo.
 
Parfums de Marly is super. Jammer genoeg wel aan de dure kant.

Ik heb eerder dit jaar een sample set gekocht en er zaten een aantal zeer goeie geuren tussen. Percival heb ik ondertussen al gekocht en is op dit moment mijn favoriete parfum.

Binnenkort koop ik waarschijnlijk nog Layton. Sedley vond ik ook een aangename geur maar is precies iets zwakker, die koop ik misschien wel volgende zomer ofzo.
Heb je toevallig ook bleu de Chanel ? Ik heb geconstateerd dat deze 2 samen zeer goed werken... Je kan namelijk parfums layeren, uiteraard niet vollenbak sprayen net na elkaar maar er een tijdje tussen laten... Ik zou eerst de percival zetten en daarna een hint van bdc.

Ik had toen enkele uren daarvoor percival gezet (en zou die als eerste zetten, aangezien die denk ik langer aanwezig blijft) als frisse toets, en dan 2 mini spraykes van bdc staaltje (ook fris, maar iets meer kruidig) , en kreeg die dag 2 complimentjes van hey, je ruikt lekker...

Ik zou ze dus nooit op hetzelfde moment samen opzetten, maar die combo werkt verbazend goed
 
Heb je toevallig ook bleu de Chanel ? Ik heb geconstateerd dat deze 2 samen zeer goed werken... Je kan namelijk parfums layeren, uiteraard niet vollenbak sprayen net na elkaar maar er een tijdje tussen laten... Ik zou eerst de percival zetten en daarna een hint van bdc.

Ik had toen enkele uren daarvoor percival gezet (en zou die als eerste zetten, aangezien die denk ik langer aanwezig blijft) als frisse toets, en dan 2 mini spraykes van bdc staaltje (ook fris, maar iets meer kruidig) , en kreeg die dag 2 complimentjes van hey, je ruikt lekker...

Ik zou ze dus nooit op hetzelfde moment samen opzetten, maar die combo werkt verbazend goed
Bleu De Chanel heb ik al eens geroken in de ICI Paris XL maar heb ik toen niet gekocht.
Parfums layeren heb ik nog niet gedaan en ben ik niet van plan. PdM parfums zijn meestal al redelijk sterk op zichzelf.
 
Ok, ik begrijp u volkomen, ik bedoel natuurlijk wanneer de eerste parfum al serieus afgezwakt is, van hem dan op te zetten, als ze compatibel zijn kan dit soms magic geven

Niemand hier die dit al eens gedaan heeft?

Ik spreek van meerdere uren, 5 a 6 in geval van pdm parfums, als ge dan smorgens hebt opgezet nog een respray van een andere...
 
Terug
Bovenaan