Welke navigatie gebruiken jullie

  • Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum

welke gebruiken jullie

  • Ouderwetse losse GPS

    Stemmen: 2 2,0%
  • On board GPS

    Stemmen: 25 24,5%
  • Tablet/phone met app (waze, maps...)

    Stemmen: 45 44,1%
  • iets anders

    Stemmen: 0 0,0%
  • apple car play / android auto

    Stemmen: 52 51,0%

  • Totaal aantal stemmers
    102
Het liefst zou ik vaker de gps van mijn auto gebruiken (die is ook zichtbaar op het scherm tussen de tellers en de HUD), maar de routing engine van Google is beter en de flitspalen ontbreken bij Audi...
Net daarom dat ik wel Waze en Android Auto gebruik omdat die bij mij wel zichtbaar is tussen de tellers. Het gemak van de ingebouwde GPS (is van Garmin trouwens) maar dan met recentere mappen, snelheidsmeldingen en flitswaarschuwingen.
Ik geef mijn route trouwens in vlak voor ik vertrek thuis, gewoon aankoppelen in de wagen en ik hoef niks meer te doen.
 
Net daarom dat ik wel Waze en Android Auto gebruik omdat die bij mij wel zichtbaar is tussen de tellers. Het gemak van de ingebouwde GPS (is van Garmin trouwens) maar dan met recentere mappen, snelheidsmeldingen en flitswaarschuwingen.
Ik geef mijn route trouwens in vlak voor ik vertrek thuis, gewoon aankoppelen in de wagen en ik hoef niks meer te doen.

Uit nieuwsgierigheid: bij welk merk is dat?

Want hier (Audi, net als @1986 ) is Waze via Apple Carplay niet mogelijk tussen de tellers - of toch niet voor zover ik gevonden heb.
 
Ik gebruik Apple maps
Die werkt ook in het dashboard aan mijn tellers.
 
Ingebouwde BMW navigatie, voor de keren dat ik een gps nodig heb.

Voor mijn skireis laatst heb ik een minibus gehuurd met ingebouwde gps, bleek dat gewoon een ingebouwde TomTom te zijn.

Die heb ik altijd goed gevonden, ik verschiet er dan ook van dat niet meer merken dat doen op die manier, of gewoon de software van TomTom in hun navigatie steken.
 
Wat me wel stoort is dat je vaak 5 minuten moet wachten om die te kunnen gebruiken: "zoeken naar GPS signaal komt er eerst op".
Dat komt grotendeels omdat het toestel geen internet heeft.
Toestellen met internet, zoals uw telefoon, zoeken eerst via internet op waar de sattelieten ongeveer hangen, en pas dan begint de GPS antenne gericht te zoeken.


Waarschijnlijk gaat dat nu beter gaan. Als ge het toestel uit zet, en ge rijdt dan naar Spanje ofzo. En zet daar het toestel aan. Dan gaat het ook weer lang duren.


Hier : 95% Waze op Android Auto ; en de overige 5% GoogleMaps op Android Auto en de ingebouwde VW navigatie.



Zoals eerder vermeld in deze thread. Waze, met de GoogleMaps interface zou ge max zijn...
 
Ik heb amper navigatie nodig, mits ik geen Android auto heb in mijn wagen ben ik verplicht de onboard navigatie te nemen. Bij mijn volgende wagen zal het enkel Android auto zijn met Waze/maps want de onboard navigatie was een optie van €1.700.
 
Ik gebruik meestal Google Maps via m'n smartphone. Ingebouwde navigatie van m'n Mercedes CLA (oud model) is niets waard, oude kaarten en kan niet geüpdatet worden (leasewagen).
Eind maart krijg ik m'n Renault Megane E-tech met ingebouwde Google Maps, zal toch een verademing zijn denk ik.
 
Hier waze in een houder. Volgende wagen zal via Android auto zijn.

Vind het eigenlijk gek dat een bedrijf zoals tomtom nog niet de boeken toe heeft gedaan. Of zouden die een ander business model hebben nu?
 
Hier waze in een houder. Volgende wagen zal via Android auto zijn.

Vind het eigenlijk gek dat een bedrijf zoals tomtom nog niet de boeken toe heeft gedaan. Of zouden die een ander business model hebben nu?
Je denkt toch niet dat alle autobouwers zelf hun eigen kaarten bouwen of onderhouden?
 
Geen idee waar die hun software en dergelijke halen. Zal dus blijkbaar van TomTom komen zeker?
 
Android auto (Google maps) of soms die van BMW zelf voor 'intelligent anticiperen' van de aandrijflijn.

Ik heb geen flauw idee hoeveel inch die display is.
 
Hier ook Waze via Android Auto, soms eens Google Maps
de ingebouwde gps gebruik ik amper.
Ik kan die wel manueel updaten, VW zet halfjaarlijks nieuwe kaartupdates online op hun website. Maar wel 'n gedoe tbh.
 
Google maps op gsm met houder.

Omdat ik maps gewoon ben om ook voor de trein te gebruiken en het standaard op de gsm staat. Ik rij regelmatig van oost Vlaanderen naar Limburg langs Antwerpen en dan is dat toch handiger dan vaste gps omdat ie veel sneller aangeeft als het sneller is via Liefkenshoektunnel.
 
Toestellen met internet, zoals uw telefoon, zoeken eerst via internet op waar de sattelieten ongeveer hangen, en pas dan begint de GPS antenne gericht te zoeken.

Lijkt me toch redelijk onwaarschijnlijk. De gps heeft nog altijd het signaal van de satelliet nodig om de triangulatie te doen en dat signaal bevat uitgerekend de locatie van de satelliet.
Volgens mij is het simpelweg dat die toestellen altijd power hebben en zo hun locatie kunnen blijven tracken ?
 
Terug
Bovenaan